Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Sporvognsrute

Udskriv debat

Sporvognsrute
Skrevet af , 19/11-2005 03:29 (#1)

Hejsa, jeg har fået pakket en sporvognsrute, som foregår i Byen som hedder Klamby. Byen har både en Banegård, samt Tivoli - Universitet - Hospital og DR. Så er der en stor havn samt en Lufthavn for ikke at forklemme byens store Kaserne, og alle kan få besøg alt efter hvad linie man vælger.
Ruten har nogle må fejl, og er det første arbejde som Vestjyden har lavet.
Nu er bare problemet, skal vi sende den ud eller hvad, den fylder pakket ca 103 mb, og hvor skal den ligge til download.....Ja det er op til jer, jeg har lige et kort over ruten her. Wink

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Sporvognsrute
Skrevet af togdrengen, 19/11-2005 11:01 (#2)

Hej Per

Jeg vil nok sige at du skal sætte den til download på gipper.dk og tog-sim! Men hvis din e-mail plads er stor nok kan du sende den til mig!
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af knudbe, 20/11-2005 00:41 (#3)

Er der nogle aktiviteter med i pakken?

Og hvilke typer fejl er der tale om når du skriver småfejl?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af , 23/11-2005 21:25 (#4)

Hejsa Knud.
Undskyld at jeg ikke har svaret før, har lige været på Hospitalet "Hjertecenteret i Varde" for en KAG
De små fejl er at man på lidt af strækningen fra havnen til Banegården svæver lidt, meget lidt, idet at skinen ikke er 100% plan med bunden, og kan ikke rette det, uden at den bryder ned.
Ellers er det en færdig rute, med mulighed for aktivitet også fra Banegården side.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 23/11-2005 21:57 (#5)

Jeg har aldrig prøvet at køre sporvogn i TrainSIm, så det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Hvad om du lige smider en aktivitet med i pakken? Det kan bare være en tur på linje 1 Smile
(+ en materielliste)

Spørgsmål: Der er ikke vendesløjfer alle steder. Hvad gør sporvognen når den kommer dertil? Kan en sporvogn køre begge veje ud over når den skal i remise?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 23/11-2005 22:15 (#6)

Spørgsmål: Der er ikke vendesløjfer alle steder. Hvad gør sporvognen når den kommer dertil? Kan en sporvogn køre begge veje ud over når den skal i remise?

Snakker du om rigtige sporvogne?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Status:

Skrevet af knudbe, 23/11-2005 22:17 (#7)

BÃ¥de og Smile
Men primært i relation til den viste ruteoversigt
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 23/11-2005 22:23 (#8)

Rigtige sporvogne kan køre begge veje. I de fleste nyere sporvogne er der en "rangerpult" i bagenden, og nu begynder der også at være i bivogne.
Ellers er der jo toretningsvogne med "cockpit" i hver ende.
På strækninger uden sløjfe, eller andet vendespor, vil man altid bruge toretningsvogne.
I moderne remiser kan man køre ind i bagenden og ud i forenden, sådan at der ikke skal bakkes.

I msts er der vel et ekstra cabview (Hedder det dét?) i bagenden til at benytte på tast 5, ellers må man jo lave aktiviteten i to omgange.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af Steamhammer, 23/11-2005 22:23 (#9)

gippermand skrev: Hejsa Knud.
Undskyld at jeg ikke har svaret før, har lige været på Hospitalet "Hjertecenteret i Varde" for en KAG
De små fejl er at man på lidt af strækningen fra havnen til Banegården svæver lidt, meget lidt, idet at skinen ikke er 100% plan med bunden, og kan ikke rette det, uden at den bryder ned.
Ellers er det en færdig rute, med mulighed for aktivitet også fra Banegården side.

Pyhha, denne gang ramte jeg vist den rigtige knap = citat... Wink

Har du prøvet at hæve terrænnet op i stedet for at sænke skinnen Per?

Ellers kunne det jo være at det kunne hjælpe!

Men hør, hvor er Bilka og Bauhaus blevet af?
Alle de mennesker i den store by skal vel også have handlet lidt? Wink Grin

Ser spændende ud Per, mener også at tog-sim og dit eget sted må være optimalt, men Erich vil garanteret også gerne ligge plads til og når du nu laver de to gode gamle ruter i Århus, så ligger otk da også gerne plads til!!! Grin

EDIT: der bliver jo nok run på for at jente den, så derfor vil det nok være fint med tre steder den kan hentes.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af , 23/11-2005 23:08 (#10)

Hejsa allesammen
Jeg vil prøve at besvare det altsammen så godt som muligt.

Til Mogens
Men hør, hvor er Bilka og Bauhaus blevet af?
Alle de mennesker i den store by skal vel også have handlet lidt?

Ja det er synd for dem, men jeg har alså ikke husket det hele, kan de ikke bruge den Lokale Købmand "GGG"
Har du prøvet at hæve terrænnet op i stedet for at sænke skinnen Per?

Jo men fejlen er at vejen ligger helt plan, mens skinnen ligger ca 1 m højere nogle steder på den før omtalte strækning, men fra kabinen kan det ikke ses, kun hvis man sætter view fra siden, helt ned mod vejen. Prøver jeg på at ændre det, går den ned, da Tile ikke tillader at ændre noget.....ved ikke hvorfor.

Til Knud

Grunden er at MSTS ikke tillader sløjfer i begge ender, og ja så spørger du sikkert hvordan jeg så kan have 3, jo meget simpel, for du skal se på strækningkortet så vil du se at det kan lade sig gøre.
Linie 5 går fra Havnen som har et vigespor som man bruger til at bakke ud fra igen og så have forenden i den rigtige retning, og den kan kun køre til Banegården som har vendesløjfe så derfor er der kun vendesløjfe i den ene ene.
Line 14 har på samme måde idet den kun kan køre nedad til Randersgade som har bakplads som Linie-5 ved havnen.
Linie-3 kan kun køre mod Terminal Syd eller Vibevej som begge har bakspor, så også der er der kun 1 vendesløjfe.
Ja selv fra Banegården kan du køre hele vejen rundt, men der er også ilagt en bakpunkt på strækningen. Man kan ikke se at man kan komme hele vejen rundt, hvis det ikke var fordi man fik det fortalt.
Og så ang med kørselsretning på Sporvogne.

Rigtige sporvogne kan køre begge veje. I de fleste nyere sporvogne er der en "rangerpult" i bagenden, og nu begynder der også at være i bivogne.
Ellers er der jo toretningsvogne med "cockpit" i hver ende.

Så må de Danske sporvogne ikke være rigtige vogne. For til dig Tjalfe, så er det muligt at de måske kunne rangeret fra enden, men ingen have Kabine i enden, og slet ikke Dusseldorferne, som bliver brugt i denne rute, så hvis man vil have en extra tur ja så er det enten med bak eller vendesløjfe.

Hvad om du lige smider en aktivitet med i pakken? Det kan bare være en tur på linje 1
(+ en materielliste)

Jeg kan ikke lave aktiviteter, men der er lavet sådan, at man fra Explore kan køre fra alle punkter på ruten, og vælger du spor1 så er det fra Banegården med tog, så kan du vælge om du vil have gods eller pass, det sidste er ikke så aktuelt til en havn, med mindre det er et Turistfremstød som foregår i havnen, så sæt en IC3 på strækningen........Husk at tunge godstog kan have svært ved at komme over bakkekammen, med mindre der er 2 tog foran.
Nå fik jeg fortalt det hele, ellers må i skrive igen. Finder et sted at ligge den, og skal nok sige når den er inde, men jeg kan love at det er en fornøjelse at køre rundt.

Til Mogens

når du nu laver de to gode gamle ruter i Århus, så ligger otk da også gerne plads til!!!

Det kan vi godt sige SmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 23/11-2005 23:22 (#11)

gippermand skrev:
Nå fik jeg fortalt det hele, ellers må i skrive igen. Finder et sted at ligge den, og skal nok sige når den er inde, men jeg kan love at det er en fornøjelse at køre rundt.

Jamen jeg glæder mig til den ligger klar til download Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 23/11-2005 23:33 (#12)

Per, jeg forstår ikke helt hvad du mener. Undskyld Grin
Det er kun düsseldorferne (af danske sporvogne) der har det jeg omtaler som rangerpult i bagenden, de andre danske har bare en helt almindelig kontroller i hver ende som fungere lige så godt som den i forenden.
Når jeg nævner "cockpit" er det ikke fordi der er en speciel kabine, men for at signalere at det er der der køres - Men i nye sporvogne er der nu en kabine til vognstyreren.

Alle tre byer med sporvogne i DK, havde også toretningsvogne.

I må have mig undskyldt, jeg er lidt træt - Så det er ikke sikkert jeg har skrevet noget forståeligt Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af , 24/11-2005 00:12 (#13)

Hejsa Tjalfe,
Du skal såmen ikke undskylde, det kan da også være mig som har misforstået hvad du mente, vi kan jo alle løbe skævt ind i en mening, men det er altid rart når man så kommer på samme kurs igen SmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 24/11-2005 05:16 (#14)

Her er lige et mixbilled fra ruten, og den er lagt til download her på siden Wink

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Haddok, 24/11-2005 09:22 (#15)

Hejsa Alle

Syntes ikke det er muligt og hente nogle ruter fra siden her men det kan være det er min pc den er galt med Grin

Mvh
Henrik
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet

Antal indlæg: 292
Bopæl: Smidstrup
Alder: 51
Status:

Skrevet af knudbe, 24/11-2005 23:08 (#16)

Har hentet ruten og ser at der sakal installeres Tramtracks fra gipper.dk

tramtracks11.zip fejler med at filen ikke findes på serveren.
Jeg var også i tvivl om jeg skulle downloade alle 4 (som altså indtil videre kun er 3) eller hvad...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 24/11-2005 23:55 (#17)

Hej Per,

Jeg får en del fejl, og jeg spekulerer over om det er fordi jeg har hentet tramtracks.zip i stedet for tramtracks11.zip som jo ikke var tilgængelig.
Der står ikke noget om versionsnummer i Readme.txt i ruten.

Jeg får også en del fejl - f.eks. "No extended shape data for A1to_2mStrt.s" som måske også skyldes ovennævnte?

En anden ting er at ved alle de aktiviteter der er med (godsruten og linierne) står der UNKNOWN under Locomotive. Det er ikke beskrevet hvilket materiel der forventes at være tilstede.

Dokumentation bør (efter min mening) være skrevet med det udgangspunkt at brugeren har en helt ren standard MSTS-installation - altså at der ikke findes spor andet end selve spillet og standardruter og -materiel. For mig at se så tyder det på at den vedlagte Readme.txt forudsætter at der allerede er installeret forskelligt ekstra tilbehør og materiel som ikke ligger i en standardinstallation.
Jeg ved godt at det er røvkedeligt at skrive dokumentation, men det er noget der skal gøres og bør ikke anses som en bagatel.

Jeg vil selvfølgelig gerne prøve at køre denne spændende rute og ser derfor gerne at Readme.txt bliver opdateret med de manglende informationer.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 25/11-2005 00:12 (#18)

Hejsa Knud.
Man kan nøjes med at installere Tramtracks1.1
Hvad angår den skinne som mangler, så står der i readme filen, mener jeg at man skal tage den som ligger inde i ruten som hedder "missing file" og tage den mappe og lægge ind hvor navnet på mappen viser.
At skrive en Dokumentation, ja det er en fejl men jeg kan vedlægge hvilket materiel som er med.
Hvis man tager de sporvogne som passer til de linienr. der er anført, så skulle man have dem man skal bruge.
Hvad angår fra stationen, så er det:
1 x DSB MZ 1454
2 x D_SGNSS60-11
2 x D_SGNSS60-12
2 x DSB gbs Empty
2 x DSB Habbilns
2 x DSB Habbilns Empty
Med mange gange undskyldende hilsner
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 25/11-2005 00:27 (#19)

Hej Per,

Tramtracks1.1 kom ud med at den ikke findes da jeg ville downloade den, men det er måske rettet nu?

Med hensyn til sporvognene som passer til linienr, så ved jeg jo ikke hvilke det er?
Når jeg vælger et linjenr så står der under Locomotive blot "UNKNOWN" og det hjælper jo ikke en pind.
Jeg kan selvfølgelig åbne hver enkelt aktivitet i aktiviteseditoren, går ind i Service og derefter Editere Consist og se om jeg ud fra billedet kan genkende den pågældende sporvogn, men det er jo nærmest en umulighed.

Det er dæleme nødvendigt at du anfører hvilket materiel der skal bruges på samtlige aktiviteter/linjer. Prøv selv at se hvad der sker hvis du fjerner en sporvogn fra din Train-mappe.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 25/11-2005 00:37 (#20)

Hejsa Knud
Det er nok mig der er gammel.
Hvis man tager det billed som ligger i ruten, så er der en tegning over hvor hver linie kører fra og til, samt linienr. Men kan her sige at det er Linie 1-2-3-5-14 samt Jernbane.
I skal se på kortet eller tegningen for at finde ud til den rigtige ende af byen, ellers kører i galt.
Ang Tramtracks 1.1 ser jeg på det nu. Og det virker nu...... Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sporvognsrute Ruter 61 25-03-2005 17:18
Del denne tråd
URL: