Hejsa allesammen
Jeg vil prøve at besvare det altsammen så godt som muligt.
Til Mogens
Men hør, hvor er Bilka og Bauhaus blevet af?
Alle de mennesker i den store by skal vel også have handlet lidt?
Ja det er synd for dem, men jeg har alså ikke husket det hele, kan de ikke bruge den Lokale Købmand "GGG"
Har du prøvet at hæve terrænnet op i stedet for at sænke skinnen Per?
Jo men fejlen er at vejen ligger helt plan, mens skinnen ligger ca 1 m højere nogle steder på den før omtalte strækning, men fra kabinen kan det ikke ses, kun hvis man sætter view fra siden, helt ned mod vejen. Prøver jeg på at ændre det, går den ned, da Tile ikke tillader at ændre noget.....ved ikke hvorfor.
Til Knud
Spørgsmål: Der er ikke vendesløjfer alle steder. Hvad gør sporvognen når den kommer dertil? Kan en sporvogn køre begge veje ud over når den skal i remise?
Grunden er at MSTS ikke tillader sløjfer i begge ender, og ja så spørger du sikkert hvordan jeg så kan have 3, jo meget simpel, for du skal se på strækningkortet så vil du se at det kan lade sig gøre.
Linie 5 går fra Havnen som har et vigespor som man bruger til at bakke ud fra igen og så have forenden i den rigtige retning, og den kan kun køre til Banegården som har vendesløjfe så derfor er der kun vendesløjfe i den ene ene.
Line 14 har på samme måde idet den kun kan køre nedad til Randersgade som har bakplads som Linie-5 ved havnen.
Linie-3 kan kun køre mod Terminal Syd eller Vibevej som begge har bakspor, så også der er der kun 1 vendesløjfe.
Ja selv fra Banegården kan du køre hele vejen rundt, men der er også ilagt en bakpunkt på strækningen. Man kan ikke se at man kan komme hele vejen rundt, hvis det ikke var fordi man fik det fortalt.
Og så ang med kørselsretning på Sporvogne.
Rigtige sporvogne kan køre begge veje. I de fleste nyere sporvogne er der en "rangerpult" i bagenden, og nu begynder der også at være i bivogne.
Ellers er der jo toretningsvogne med "cockpit" i hver ende.
Så må de Danske sporvogne ikke være rigtige vogne. For til dig Tjalfe, så er det muligt at de måske kunne rangeret fra enden, men ingen have Kabine i enden, og slet ikke Dusseldorferne, som bliver brugt i denne rute, så hvis man vil have en extra tur ja så er det enten med bak eller vendesløjfe.
Hvad om du lige smider en aktivitet med i pakken? Det kan bare være en tur på linje 1
(+ en materielliste)
Jeg kan ikke lave aktiviteter, men der er lavet sådan, at man fra Explore kan køre fra alle punkter på ruten, og vælger du spor1 så er det fra Banegården med tog, så kan du vælge om du vil have gods eller pass, det sidste er ikke så aktuelt til en havn, med mindre det er et Turistfremstød som foregår i havnen, så sæt en IC3 på strækningen........Husk at tunge godstog kan have svært ved at komme over bakkekammen, med mindre der er 2 tog foran.
Nå fik jeg fortalt det hele, ellers må i skrive igen. Finder et sted at ligge den, og skal nok sige når den er inde, men jeg kan love at det er en fornøjelse at køre rundt.
Til Mogens
når du nu laver de to gode gamle ruter i Århus, så ligger otk da også gerne plads til!!!
Det kan vi godt sige