Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Genoprettelse af MSTS efter nedbrud og reinstall -

Udskriv debat

Skrevet af BentR, 17/11-2005 13:10 (#1)

Jeg har gennem de seneste 2 mdr. arbejdet med MSTS og indlagt nogle danske ruter: Hillerød- Frederiksværk, Østbanen, Svendborgbanen og senest Danmark 2000 - Malmø. Alt har fungeret mht. consists, trains, traffic mm - men:

I sidste uge ville jeg forbedre en aktivitet i Østbanen med nye trafikfiler fordi jeg har sat lys på. Det har jeg gjort før også i HHFH og SV. Men jeg fik antagelig rodet i navngivningen el. lign. for pludselig abortede MSTS - og Ruteeditoren ditto. Loader programmet og lige før startbilledet vises - blank skærm.

Jeg fulgte så anvisningerne her på siden om at kopiere egne ruter samt tog (tainset og consists) over i et andet bibliotek. kørte så reinstall, kopierede HHFH tilbage og de tog som jeg skulle bruge. Det virkede selvfølgelig.

Herefter kom turen til Østbanen - det startede godt nok. Og jeg kørte prøvetur med en togstamme fra HHHFH. Derefter lagde jeg trainset og consists tilbage. Og så gik det galt. Blank skærm.

Forfra igen, kopiede egne dele over i et temp-bibl. Uninstall af hele MSTS. Sletning af egne ruter. Lukke PC ned og starte op igen. Installere den fulde basispakke igen. Afprøve alle standardruterne. Lægge HHFH tilbage. Afprøve den med Dash9. OK. Lægge tog ind - og hvad sker. Når aktiviteten startes op kommer ca. 2/3 helle i forløbet fejlmedd: Ca'nt create view. Og ud.

Østbane var også blevet lagt ind - men uden aktiviteter overhovedet og uden tog. Her oplevede jeg at der slet ikke er linien med Østbanen med som valgmulighed i startmenuen.

Hvad gør jeg så?? Er der nogen der har en god idé. Jeg har læst at man måske kunne bruge registry aid - det har jeg så ikke kunnet finde hos train-sim.com, som der er nævnt under punket: fejl efter reinstall af MSTS her på siden.

hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Antal indlæg: 9
Bopæl: Omegnen af Hedehusene
Alder: 81
Status:

SV: Genoprettelse af MSTS efter nedbrud og reinstall -
Skrevet af lbr40, 17/11-2005 13:59 (#2)

Hej Benrt,

Har du læst min vejledning om at installere New Roads og XTracks i den rigtige rækkefølge, som findes her: http://www.tog-sim.dk/FAQ-index-myfaq...cat-1.html
Det er meget vigtigt, at det bliver gjort i den rigtige rækkefølge.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Ghosttrain, 17/11-2005 14:21 (#3)

Hvis du vil kunne se Østbanen i MSTS skal du kopiere mappen Path ind sammen med ruten. Du vil så kunne se og køre ruten i Explor Route mode.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af BentR, 18/11-2005 18:53 (#4)

Svar til lb40: Jeg har læst - og fulgt - dine anvisninger. Foreløbig er jeg slet ikke nået til hverken newroads eller xtrack da hverken HHFH eller Østbanen fordrer dette.

Svar til Frankenstein: Jeg har nu lagt en enkelt aktivitet ind på Østbanen og nu virker det med menuen - tak skal du have.

Jeg har nu prøvekørt begge ruter med S50 + togsæt ud over DAsh9. Så ved valg af lok + consist fra den originale pakke er der ingen problemer med opstartfejlen "Can't load Cab view". Men så snart jeg kommer med et af de danske lok og/eller togsæt går det galt. Det kunne tyde på at der mangler noget ved rekopieringen af de danske ruter???

Jeg vil i aften se hvad der sker ved at bruge danske togsæt i US el Japan.

hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af lbr40, 18/11-2005 20:22 (#5)

Hej Bent,

Du skrev tidl. her, at du har installeret ruterne Denmark 2000 og Svendborgbanen. Disse ruter bruger begge New Roads og XTracks. Disse skal være installeret inden du installerer de 2 nævnte ruter.
Hvad angår tog og consister, så skal materiellet installeres i Trainset-mappen og con-filerne skal være i Consists-mappen for at MSTS kan fungere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af BlackChart, 18/11-2005 21:40 (#6)

Det lyder for mig lidt somom du har glemt et fælles cabview til et af dine lokomotiver...

Hvis du har installeret MY/MX skal du huske at hente de 2 fælles cab/sound pakker...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af BentR, 18/11-2005 21:41 (#7)

Svar til lb40: Oprindelig havde jeg udover HFHJ og Østbanen også installeret SV1 og DK2000. Efter reinstall og efter uninstall fornyet install var jeg ikke nået længere end HFHJ og Østbanen. Og her er jeg endnu.

Nu hjalp Frankenstein mig jo videre med overhovedet at kunne se i menuen at Østbanen var med. Men efter prøvekørsler er situationen den samme som med HFHJ: Når en aktivitet aktiveres starter MSTS op men aborter med meddelelsen: "Failed to create Cab view".

Efterfølgende har jeg så prøvet USA med danske lok+vogne (togsæt eller single). Og det viser sig at jeg får samme fejl. Men altså ikke hvis jeg kører med US lok på de 2 danske ruter.

Min øjeblikkelige konklusion er at det er fejl i oversættelsen af engfiler der kaldes af aktiviteternes consists. Hvorfor det kuns skulle ramme mine danske lok og vogne forstår jeg ikke. Har du nogen idé herom?

Det kunne nødvendiggøre at jeg downloader mine danske lok og togsæt igen med al det arbejde det medfører. Men som følge af at jeg har hentet mine danske trains fra min sikkerhedskopi kan der jo være sket noget med mit registry.

Der skulle være noget der hedder registry aid, men det har jeg ikke kunnet finde hos trainsim i UK. Så gode idéer modtages med glæde.

Hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af Tjalfe, 18/11-2005 21:49 (#8)

Hvilke lokomotiver/togsæt vil du køre med?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af BlackChart, 18/11-2005 21:54 (#9)

Læs lige hvad jeg skrev...Er sikker på at du mangler et fælles cab af en slags...Måske ikke lige til MY/MX, men der er andre end dem der bruger fælles cab...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af BentR, 18/11-2005 22:46 (#10)

Svar til BlackChart: Jeg er bange for at det ikke er spørgsmålet om fælles cabs. Det basalt oplevet alle de danske loks og togsæt jeg gennem de sidste 2 mdr. har downloadet og anvendt med stor success - altså indtil sidste uge. Det er Lynetter til HFHJ og Østbanen, MZ og MX til do., DSB S-tog, MR-MRD etc.

For mig virker det som om alle loks og togsæt ud over de 6 std. ruter bliver blokeret. Det ligner mere og mere noget med systemregistret.

Svar til Tjalve: Jeg bruger de anviste Lynetter på HHFH og Østbanen. Samt MZ på HHFH og MX på Østbanen. Der ud over MR-MRD til Østbane og Svendborgbane samt regionaltrafik på Fyn i Denmark2000. Der ud over DSB 4g. S-tog på HHfH samt DK2000. Samt her IC3 i 3 versioner, Øresundstog, IR4 i regional og VIA-udgave, DSB-DD samt togstammer med styrevogn og ME.

Men mine problemer er slet ikke så specifikke da jeg ikke er nået til retablering af disse. Jeg kan slet ikke bruge andet end MSTS tog.

Hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af Tjalfe, 18/11-2005 23:07 (#11)

Virker besynderligt.
Hvordan har du installeret togene igen?
Har du brugt de filer du havde downloadet (ex. her fra tog-sim.dk) eller bare taget en kopi af trains mappen, og lagt den ind igen efter færdig installation af spillet?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af BentR, 19/11-2005 00:27 (#12)

Hej Tjalve,

Jeg havde taget en kopi af mit trains bibliotek. Efter reinstallation kopierede jeg togene tilbage i MSTS trains bibliotek. Og det virkede ikke.

Efterfølgende er jeg lige nu ved at finde ud af, hvordan jeg får de danske tog til at virke igen. Jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at downloade dem igen. Jeg vender tilbage.

Hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af lbr40, 19/11-2005 00:41 (#13)

Hej Bent,
Hele din Trains-mappe skal være i den mappe der hedder Train Simulator, hvor også Route-mappen ligger. Der må ikke være 2 mapper med navnet Trains.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af BentR, 19/11-2005 01:31 (#14)

Hej,

Det er jeg nu også blevet klar over. Derfor har jeg smidt min sikkerhedskopi over på et helt andet drev. Men skaden ER sket. Så jeg er begyndt at downloade alt mit materiel igen. Men tak skal du have.

hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af lbr40, 19/11-2005 01:49 (#15)

Hej Bent.
Når du har fået din standard Trains-mappe på plads, så tag en backup af den samt Global-mappen, og læg dem et sikkert sted. Det gælder specielt, når du har fået New Roads og XTracks på plads.
Hvis du har fejl i din Trains-mappe, du har lavet backup af, så smid den væk. Tag herefter løbende backup af Trains-mappen.
Når du downloader materiel og andet, så er det en god idé, at lægge det over på en CD/DVD RW, så er du fri for at downloade igen. Det kunne jo ske, at et emne tages bort fra serveren.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af BentR, 19/11-2005 19:40 (#16)

Hej lb40,

Tak for dine gode råd om sikkerhedskopiering mm. Jeg har nu installeret de første tog igen via download igen. Foreløbig gemmer jeg zip-filerne.

Og jeg har nu set at det virker. SÃ¥ nu er det bare om at komme der ud af med download. Men det er en ordentlig omgang.

SÃ¥ jeg vender tilbage i morgen.

Hilsen Bent
Brugers avatar
BentR

Begynder

Status:

Skrevet af lbr40, 19/11-2005 19:59 (#17)

Hej Bent,

Jeg tror du er på rette vej (øh.... spor). Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af KimEast, 19/11-2005 23:06 (#18)

Og som der ikke lige er blevet nævnt, copierer man TRAINSET mappen et sted hen, og senere sender den tilbage i ny-installeret MSTS, kan man ikke umiddelbart køre noget selv af det danske, da .cvf filerne på en eller anden måde ryger ud. Prøv at se om .cvf filen er i de toge du selv vil køre. Er den der ikke, skal hele toget installeres igen! Man kan selvf. køre US-togene, da de jo blir ny-installeret sammen med MSTS. Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af BlackChart, 19/11-2005 23:46 (#19)

Øh, Kim...CVF filer?? Hvad er det??

Sådan nogle har jeg ikke i noget af mit materiel og der er heller ikke udgivet sådanne med noget af det jeg har lavet...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Tjalfe, 19/11-2005 23:55 (#20)

BlackChart skrev: Øh, Kim...CVF filer?? Hvad er det??

Sådan nogle har jeg ikke i noget af mit materiel og der er heller ikke udgivet sådanne med noget af det jeg har lavet...

Er .cvf filer ikke cabviews filer?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15