Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Et spørgsmål jeg fik tilsendt

Udskriv debat

  Et spørgsmÃ¥l jeg fik tilsendt
Skrevet af , 4/8-2005 14:19 (#1)

Jeg har oversat det til Engelsk, og håber at nogen ved noget om det.

>>>If I drive the distance Helsingborg Kobenhaven from the route "Denmark 1.0b"
as activity, there are many light main signals, which show constant "green"
(above) at the distance and flashing "white" under it. Which meaning has this
signalstellung? The distance monitor indicates "signal clearly", thus free
travel. If I drive the same distance in the investigation mode, the signals
show above and down constant "green" on...<<<
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af Ghosttrain, 4/8-2005 14:30 (#2)

Det er et Svensk hoved signal der viser gennemkørsel.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af , 4/8-2005 14:33 (#3)

Hejsa Erich
Takker skal du have
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af Ghosttrain, 4/8-2005 16:33 (#4)

Hej Per

Klar fast grøn + blinkende hvid er klar gennemkørsel. 2 faste grønne svarer til "Gult" lys.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af knudbe, 4/8-2005 20:17 (#5)

Frankenstein skrev: 2 faste grønne svarer til "Gult" lys.


Det er nok rigtigt, men det giver da ikke nogen mening! :roll:
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af stigc, 4/8-2005 21:07 (#6)

knudbe skrev:
Frankenstein skrev: 2 faste grønne svarer til "Gult" lys.


Det er nok rigtigt, men det giver da ikke nogen mening! :roll:


Det er svensk logik :roll:
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af KÃ¥re, 5/8-2005 01:22 (#7)

Se eventuelt her: http://faktabanken.nu/tagsignaler.htm

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 75
Status:


SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af KimEast, 5/8-2005 02:09 (#8)

Kan lige tilføje, at da jeg satte signaler op/rettede dem, på den rute, var jeg ved at få kuller ved Lund feks. Normalt er bloksignalerne 4-lampers. Men 2 signaler før indkørsels-signalerne skal de være 5-lampers, da de skulle kunne forsignalere 40-km-indkørsel osv osv.. Men det lykkedes tilsidst nogenlunde, selvom MSTS så skaber sig af andre grunde. -- Det er heller ikke helt uden grund at strækningen Kastrup-KbhH absolut IKKE har nogle signaler med 2 grønne. De bruger RYS-signalering (ingen grund til at forvirre signalbillederne fuldstændig fra svensk-dansk) Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af knudbe, 5/8-2005 20:20 (#9)

KÃ¥re skrev: Se eventuelt her: http://faktabanken.nu/tagsignaler.htm...tm[/quote]

Man kan undre sig over at der ikke sker flere toguheld i Sverige, men det gør der måske også...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Et spørgsmål jeg fik tilsendt
Skrevet af KimEast, 5/8-2005 23:40 (#10)

Hæhæ. Njaa, de svenske loko-førere er jo vant til at grønt blink betyder der er rødt næste gang. Og de loko-førere der kører ØresundsTogene, har nu fået grundig oplæring i Svensk og Dansk signalering. OG at de har ATC, og det svenske, jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Ved, at svenske loko-førere ihvertfald starter i KbhH og kører til Helsingborg. -- De starter så med PU med grønt blink (der så betyder det omvendte af hvad det betyder i Sverige). Og ved I-signaler før Kastrup er der sgu måske 2 grønne, der igen betyder fuldstændigt de modsatte end de gør i Sverige. (I starten turde de IKKE 2 grønne i I-signalerne, men det er der vidst nu) .. .. Den bedste er dog de fremskudte, i Sverige, grønt blink i fremskudt betyder at hovedsignalet er på RØDT! - Så de skal være vågne derovre Smile Smile Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC3 eller IR4 - Spørgsmål Materiel 1 15-09-2013 18:58
Microsoft Train Simulator - 3 spørgsmål! Materiel 2 31-08-2013 18:27
Spørgsmål ang. rutebygning or RSDevTools Ruter 2 22-10-2010 16:57
Spørgsmål til dem som kender lidt til de tyske jernbaner Real-Life-Tog 7 04-05-2010 15:19
Spørgsmål om vogne Materiel 3 04-02-2010 21:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: