Der er et fænomen i Route Editor som af en eller anden grund altid rammer mig når jeg er NÆSTEN færdig med ruten.
Skinnerne er lagt og signalerne fungere fint. Jeg planter så objekterne langs med banen. Først og fremmest perronerne. Når jeg så går ind i min rute senere, så ligger ALLE perroner skæve. De første gange håbede jeg på at de bare skulle rettes én gang og så var det problem løst, men de havde lagt sig skævt igen næste gang jeg gik ind i Ruten. Senere hen når det problem er sket, så er jeg bare holdt helt op med at bygge.
Jeg har nogle gange tænkt på om det kan havde noget at gøre med hvor tæt perronerne er på skinnerne. dvs. hvis de ligger ovenpå skinne texturen tæt på svellerne. jeg ved det ikke, men jeg ville gerne høre om andre har oplevet det samme. Det er ihvertfald grunden til at jeg er holdt helt op med at bygge ruter. I må kunne forstå hvor skuffet man bliver når man har siddet i måneder og arbejdet med at få skinner til at passe osv.
Det var faktisk synd, fordi jeg har for nogle måneder siden anskaffet mig tonsvis af materiale med både gamle sporplaner, billeder og tekniske data omkring OHJ, hvilket kostede mig en del penge, og jeg ville frygtelig gerne have lavet en "OHJ årg. 1970/1980" rute, da jeg syntes at det var sjovere end den 90% fiktive KS rute som jeg var igang med. Men jeg har ikke rigtig haft mod på at gå igang hvis jeg ved at det hele bliver øddelagt.
Jeg er åben for råd omkring problemet.