Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Testkørsler på Tølløsebanen

Udskriv debat

Testkørsler pÃ¥ Tølløsebanen
Skrevet af togmorten, 13/10-2009 22:04 (#1)

Ifølge http://www.regionstog.dk er der i denne uge testkørsler af samkørsel af Linttog fra Regionstog og Lokalbanen mellem Dianalund og Skellebjerg på Tølløsebanen

Nogen der kender køreplanerne for materieltogene, idet jeg går ud fra at de skal transporteres til/fra Holbæk hver dag.
Brugers avatar
togmorten

Begynder

Antal indlæg: 2
Status:

SV: Testkørsler på Tølløsebanen
Skrevet af mhv_omjk, 14/10-2009 07:32 (#2)

- Nå det er det den "fugl phønix" laver i Holbæk, jeg så godt en LINT fra Lokalbanen holde ved Vaskehallen i Holbæk i går aftes da jeg skulle med Odsherredsbanen hjem.

Men det får mig kun til at blive endnu mere nysgerrig, hvorfor er der et behov for at de to selskabers tog skal kunne køre sammenkoblede?! - er der nogen planer for sammenkørsel mellem de to selskaber?
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Antal indlæg: 335
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

Skrevet af Wix, 14/10-2009 13:08 (#3)

er LINT togene i Danmark, overhovedet godkendt til at kører sammenkoblet.

Hvis nej, er det så ikke snare fordi begge selskaber, vil i sidste ende vel er ejet af movia, så for ikke at hvert selskab skal stille to tog til rådighed til testkørslen, så stiller de hver med et. (så er der flere til at køre passager i)
Brugers avatar
Wix

Begynder

Antal indlæg: 6
Alder: 47
Status:

Skrevet af mhv_omjk, 14/10-2009 13:26 (#4)

- Ja det vil jeg da håbe at de er, for ellers så bryder Odsherredbanen relementet flere gange dagligt, Frit fra hukommelsen er afgangen fra Hk 14:06 og 14:45 ( og nej ikke afgangen 15:45 som er propfyldt hver eneste skoledag og som virkelig havde behov for 2 sæt) med 2xLINT.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Status:

---

Skrevet af MX-Lokomotivet, 14/10-2009 19:23 (#5)

der er da 2 togpar på OHJ med 2x lint...

det omhandler toget med afgang 13:45 og 14:45.. mener jeg vidst nok det er... og grunden til 13:45 køre med 2x lint er fordi den ved ankomst holbæk 16:13 (mener jeg det er) skal afkoble et togsæt til afgangen der er ca 4 minutter senere.. imod nykøbing og resten forsætter til slagelse..

afgangen 14:45 er efter hvad jeg husker materiel til morgentoget... ( den tidligere MX-afgang om morgenen)

i må endelig sige hvis der er fejl i det her... det er længe siden jeg har været med de tog... så aner ik om det er blevet ændret
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem

Antal indlæg: 126
Bopæl: Vig
Status:

Skrevet af Anonym Bruger, 14/10-2009 20:14 (#6)

Lint må godt sammenkobles. I 2005 var jeg med skolen på lejrtur i Silkeborg og der var der to Lint til os.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Skrevet af KH, 14/10-2009 20:19 (#7)

togmorten skrev: Ifølge http://www.regionstog.dk er der i denne uge testkørsler af samkørsel af Linttog fra Regionstog og Lokalbanen mellem Dianalund og Skellebjerg på Tølløsebanen.

Kørslerne skyldes software-ændringer i LINT-togene og derfor køres der testkørsler med 3 sammenkoblede togsæt. Man tester om sammenkoblingen m.m. virker som det skal efter opdateringerne på togene er foretaget.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger

Antal indlæg: 586
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

Skrevet af mhv_omjk, 14/10-2009 22:59 (#8)

- Ja og så slår man pjalterne sammen i en fælles event, det er s´føli jo meget smart tænkt, men på den anden side man vidste ikke om der var nogle vilde planer på tegnebrættet.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Status:

---

Skrevet af KH, 14/10-2009 23:16 (#9)

mhv_omjk skrev: - Ja og så slår man pjalterne sammen i en fælles event, det er s´føli jo meget smart tænkt, men på den anden side man vidste ikke om der var nogle vilde planer på tegnebrættet.

I den forbindelse skal det lige siges at de to LINT fra Lokalbanen (101 og 102) ikke kunne sammenkobles inden denne opdatering, da de ikke var helt identiske med de øvrige i landet leverede LINT. Så vidt jeg har forstået det så er disse to togsæt ved at blive overdraget til netop Regionstog og skal køre på Østbanen. Det er derfor man laver denne "event". Togsættene har fået nye litra og skal i nærmeste fremtid også have Regionstog-design.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger

Antal indlæg: 586
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: