Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
CVK

Udskriv debat

CVK
Skrevet af ozzie, 27/9-2009 16:14 (#1)

Hej alle.

Jeg var inde på CVK igår og der så jeg at MS lyntoget står inde på det gamle vognrepationsværksted, og noget af graven til den store skydebro er fyldt op, er der nogle her der ved hvorfor graven er fyldt op, og om DSB Musseumtog har lejet sig ind i vognrepationsværksted, og om der er andet der inde.

En anden idé er at nu hvor DSB snart ikke bruger det store område mere, kunne det tænkes at vi med tiden kunne få et jernbanemusseum i KBH, eller DJK. kunne få noget matriel under tag.

Mvh. Ozzie.
Brugers avatar
ozzie

Lidt øvet

Antal indlæg: 36
Status:

SV: CVK
Skrevet af Tramways.dk, 27/9-2009 17:18 (#2)

Et jernbanemuseum i KBH Wink Det kunne være fantastisk! ...men nok urealistisk... Sad (Skal ALT ikke være metrodepot??)
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem

Antal indlæg: 70
Alder: 34
Status:

Skrevet af ozzie, 27/9-2009 17:39 (#3)

Tramways.dk skrev: Et jernbanemuseum i KBH Wink Det kunne være fantastisk! ...men nok urealistisk... Sad (Skal ALT ikke være metrodepot??)

Så vidt jeg ved skulle det være der hvor den gamle containerterminal ligger/lå i vasbygade.

mvh ozzie.
Brugers avatar
ozzie

Lidt øvet

Antal indlæg: 36
Status:

Skrevet af OttoBusse, 27/9-2009 23:27 (#4)

ozzie skrev:
er der nogle her der ved hvorfor graven er fyldt op, og om DSB Musseumtog har lejet sig ind i vognrepationsværksted, og om der er andet der inde.

Det gamle vognværksted er indvendigt delt i to halvdele på langs. Den del der vender mod skydebroen bliver lejet til Museumstog og til hjælpevognen. Hjælpevognen hører hjemme i den del af hallen, der vender mod den tidligere contaierterminal og derfor er den del af graven fyldt op med grus for at de kan komme ud med deres køretøjer.

Den halvdel af hallen, der vender væk fra skydebroen, bliver brugt af Driftsværksted Øst, DVØ. Her er 1507 hensat. Næsten alle tænkelige dele er demonteret fra den inkl. taget og bogierne. Så der er nok tvivlsomt at den kommer ud at køre igen.
Brugers avatar
OttoBusse

Lidt øvet

Antal indlæg: 21
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: