At vende H'eren i Lyngby i stedet for på Østerport tager 20 ekstra. Så i stedet for at linie H bruger 6 stammer bruger den nu 7.
Sammen med spærringen af spor 13 er sporskifterne i sydenden af Østerport aflåste, da der skal laves noget vedligeholdelse/udskiftning. Derfor kan man ikke vende ved perron på Østerport. Da man så skal køre ad venstrespor enten til eller fra Østerport, det vælter lynhurtigt det hele i myldertiden.
Linie H kunne godt vendes i spor 6 i Hellerup (sporet har ingen perron). Der er bare to problemer med den idé.
1. Linie H har 12 minutter til at vende i spor 13 på Østerport. Det tager tager 4-5 minutter at køre mellem Østerport og Hellerup, så er der ca 3. minutter tilbage til at vende toget. Det er ikke nok.
2. I spor 6 i Hellerup kan det kun holde ET SA sæt. Linie H kører jævnligt med stammer der er længere end et SA, derfor kan den idé ikke bruges.
Man kunne vende i Buddinge, men fordi A'eren vil komme til Buddinge kort efter H'eren skal H'eren rangere ud i vendesporet. Da man fra Kh kun kan komme til Spor 1 i Buddinge.
I Lyngby kan man spare tiden til rangering ved at benytte spor 2 til H'eren.
AndresM
Hvis du kan overføre det MSTS-nummer til virkeligheden er jeg sikker på der er nogen chefer hos S-tog der vil blive glade.