DVG skrev: Jeg besluttede mig for at fange 8151 derefter kom jeg hurtigt på Østerport som stedet og jeg tog der ind i god tid og var der allerede 14:30 så der var god tid til at stå og vente på den som kom 15:05 med
EA 3020 i front og til min store overraskelse var der en styrevogn med og med mindre den var defekt hjælp det jo ikke lige frem på styrevogns manglen men efter ADns-e og 4Bn vogne kom
3004 trykkende.
Derefter fortsatte jeg til Helgoland men kun med håbet om at den bare holdt nogenlunde og da jeg ankom med s-toget var det da også kun
EA 3020 og ADns-e 542 man kunne se men efter lidt ævelse og jeg var næsten på vej hjem da jeg at alle de IR4-sæt holdt lidt snoet og kom så til at tænke på at det måttte være reginal-IC'eren og lidt efter sattte den(IC 957) igang og så var der frit udsyn til
hele stammen desvære var perronen ikke lang nok til at få stammen fra
den anden ende
Flotte fotos!
Jeg så osse flere af de der blå-vogne der med det der mærkelige styrehus, uden lokomotivet foran.. Og EN enkelt med lokomotiv på.. Tror det var i sidste uge eller længere tilbage..
(Er IKKE ekspert i tog-vogne)
Så får du da lige en kort forklaring:
Vogne med førerrum er dem man kalder styrevogne. Herfra kan man fjernstyre lokomotivet i den anden ende af toget, så kan det skubbe toget i stedet for at skulle skifte ende.
De blå (tidligere røde) vogne er Bn-vogne, de kører primært på Sjælland.