KH skrev: DSB kørte da sidste forår en kæmpe kampangne for at få ansat en masse Lokofører, har denne ikke givet pote i det omfang der er behov for eller hvad er forklaringen?
De er først begyndt at komme på skinnerne nu
Og mange er kanaliseret over i First
Gonzo skrev: Tydligen så er det mange lokomotivførere før/under og efter uddannelse som hoppe af.
Mit hold startede 15/10 sidste år, da var vi 12 fra DSB Fremføring. Idag skriver vi den 7/9 og vi er stadig 12. Ingen frahoppere
Og det er ret kendetegnende for det, at de er gode til at vælge folk ud, så "afhopperne" allerede er sorteret fra inden start. Men ja, selvfølgelig kan man ikke undgå at der forsvinder nogen.
Gonzo skrev: Hvis jeg havde en teknisk uddannelse og som er et af kraven for at blive loko-førere
og jeg fik et arbejdstilbud hvor lønnen var højere, så havde jeg sgu også taget det.
Jeg har en HTX som kvalifikation, hvis du kan finde mig et andet sted der giver 17k udbetalt efter 10 måneder, så er jeg lutter øre
Gonzo skrev: Du må alligevel ikke røre ved noget, når og hvis dit tog går i stykker midt ude på lars tyndskids marker.
Er det noget du kan dokumentere?
ThomasH skrev: Horsecreek skrev: sammen med den flok der skifter til DSBFirst, skaber det ikke ligefrem et overskud af lokomotivførere.
Det er meget muligt, men når DSBFirst starter, så mister DSB jo også en del kørsler.. Så det er jo ikke sådan, at de har 150 fører mindre, men stadig skal køre den sammen mængde tog.
Korrekt, men det hjælper så bare ikke hos S-tog, der har større mangel end fremføring pt. (ved Kh).