Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Her stopper jeg med MSTS

Udskriv debat

Her stopper jeg med MSTS
Skrevet af TorbenD, 12/2-2007 09:55 (#1)

Hej der ude.
Jeg vil godt lige nævne at jeg stopper her med MSTS.
Hvorfor nu det? Jo det er blevet for besværligt at få de mange ruter til og kører. Der er til tider mange fejl som popper op når man er ved og kører.
Først mangler der måske nogle filer som ikke kommer med førstegang, der næst mangler noget materiel som lige er glemt som man har brugt da man lavede en aktivitet. Man skal også bruge CAP og SOUND. Nej det er for besværligt. Jeg har i en tidliger tråd gjort opmærksom på de problemer, men der er ikke lige sket noget med og rette tingene til. ØV
Kedeligt. Det kan jo være at man vender tilbage når tingene er rettet op.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Antal indlæg: 137
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

SV: Her stopper jeg med MSTS
Skrevet af TorbenD, 12/2-2007 12:39 (#2)

Til Kim.
Jeg ved godt at det er mit eget problem og jeg ved også godt at vi har drøftet det tidliger og jeg ber også enig med dig at det er spændende hår tingene skal hentes og indstaleres, men der holder det også op. Jeg plejer og være meget tålmodig men denne gang gik der kun ca 5 timer så nu holder jeg nok en rigtig lang pause, hvis jeg engang får tid igen. Jeg håber at i alle sammen tager det til efterretning og måske lægger hoverdene sammen for at måske løse de problemer som oftest kommer.
Jeg forsætter da med og følger arbejdet her på siden og ønsker alle godfornøjelse med arbejdet.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Antal indlæg: 137
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

Skrevet af carlove, 12/2-2007 14:49 (#3)

hej kære venner !
Jeg kan se at i er ved at opgive ævret, det er der ingen grund til, jo hvis man ikke har den fornødne tålmodighed og en anelse godt humør så skal man selvfølgelig ikke gå og pine sig selv med sådan noget l..., men hvis man har en smule glæde ved at arbejde med tog så er det bare om at komme videre, jeg er selv ved at blive 75 år og har aldrig haft forudsætning for at arbejde med MSTS men nu går det efter hånden meget godt, så giv ikke op fordi det er lidt svært i starten, når først man er kommet der henad kommer den store glæde ved at nyde det man har opnået, så på`en igen og når det ser allerværst ud så glem ikke at grine eller synge en lille sang. Pøj Pøj.
Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af Dingo, 12/2-2007 17:19 (#4)

Måske kommer det ik' som en overraskelse for nogen herinde, men jeg stopper også - eller rettere ér stoppet! Med en enkelt undtagelse dog. Jeg kører stadigvæk med tog i form af MSTS, men det er KUN med payware-addons. Har også opgivet al det installationsbøvl som meget freeware desværre inkluderer.
Og følger da stadigvæk med her på siden, og går måske og håber på, at det en skønne dag det bliver muligt at køre dansk igen.
Ja... jeg tilslutter mig TorbenD & MartinH's indlæg.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af MartinH, 12/2-2007 21:13 (#5)

Hej Carl Ove

Ok, så må jeg vente en 7 - 8 år. :lol:

Bare synd, at der ikke er nogen der tager stilling til mit forslag.
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af carlove, 12/2-2007 22:10 (#6)

Hallo Martin !
Det er der sikkert også nogen der gør, men nogen skal have tid til at tage sig sammen dette her sker trods alt på frivillig basis, nogen gange kunne jeg også gerne tænke mig at en eller anden ville starte et kursus til hjælp for nogen som os der af og til "jokker i spinaten", det kunne evt. være mod betaling, det jo noget ekspertise man ønsker sig. Men jeg syntes ikke der er nogen grund til at vente, der findes altid en udvej.

Grin Grin :lol:
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af lbr40, 13/2-2007 12:19 (#7)

MartinH skrev: For mig at se skal materiellet tværtimod samles i små pakker. Således at valg af Lokomotiv bliver helt entydig. F.ex ME 15XX er det og kun det lokomotiv.

Det er nok en meget stor nød at knække, da det er materiel-, objekt-, og rutebyggere, der entydigt bestemmer, hvor og hvordan deres ting skal kunne downloades. Dette emne har været oppe her flere gange.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af MartinH, 13/2-2007 12:49 (#8)

lbr40 skrev:
MartinH skrev: For mig at se skal materiellet tværtimod samles i små pakker. Således at valg af Lokomotiv bliver helt entydig. F.ex ME 15XX er det og kun det lokomotiv.

Det er nok en meget stor nød at knække, da det er materiel-, objekt-, og rutebyggere, der entydigt bestemmer, hvor og hvordan deres ting skal kunne downloades. Dette emne har været oppe her flere gange.

Ja, det er jeg enig i. Blot må det være ægerligt, at der er så meget bævl.
Diverse pakker kan vel (forholdsvis let) pakkes om.
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af Steamhammer, 13/2-2007 12:54 (#9)

Sikkert, den eneste mindre detalje er vel at man liiiige skal finde tiden til det...
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Steamhammer, 13/2-2007 13:01 (#10)

MartinH skrev: Hej Carl Ove

Ok, så må jeg vente en 7 - 8 år. :lol:

Bare synd, at der ikke er nogen der tager stilling til mit forslag.

Hvem siger at der ikke er det Martin?

Jeg tror faktisk at de fleste HAR taget stilling i en af de utallige andre diskutioner der har været om dette emne, de orker bare ikke igen og igen at diskutere det samme, når de ikke har skiftet menning siden sidste diskutíon de var involveret i.

Så den bemærkning om at ingen tager stilling er lidt for nem at slynge ud.

Du kunne jo prøve at søge forum igennnem, så vil du kunne se at folk HAR taget stilling! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Dingo, 13/2-2007 18:02 (#11)

Et eller andet sted kan jeg godt forstå at man ikke orker det når tiden er knap. Det er jo blandt andet derfor at jeg ikke gider freeware fra denne side - pga tidsmangel. Som jeg har sagt før, skal tingene køre første gang og ikke efter 13 søgninger, installationer osv. Netop tiden er problemet for de fleste i dagens Danmark.
At det så ikke ændrer på at det er ærgeligt, er jo en helt anden sag.
Og nu spørger jeg så af ren uvidenhed og nysgerrighed - hvor lang tid tager det at pakke eksempelvis et lokomotiv-addon om så det er køreklart med lyd, cab osv.?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 14/2-2007 04:46 (#12)

Mads,

Jeg kan godt forstå dig, går du f.eks. på Train-sim.com ser du en hel del hvor du selv skal ud og hente ting og sager andre steder fra, og det stof holder jeg mig for det meste fra. Men, der er godt nok nogle maskiner jeg altså bare SKAL have fat i, og så bider jeg i æblet og finder ud af det. Man lærer dermed også hvordan man löser problemer, f.eks. har jeg haft koblinger som Coupler Fix ikke kunne klare, så jeg måtte ændre indstillingerne manuelt. En del af problemerne skyldes nok copyright, f.eks. kan en lokomotivbygger ikke uden videre benytte andet copyrightet freeware (kabiner og lyd), men du kan kopiere det og bruge det som enkeltperson.

Jeg håber vi vil se Torben og dig omkring her (også som Payware-brugere er I selvfölgelig nogen af vennerne) og at I vil lade höre fra jer. God fornöjelse!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af Dingo, 15/2-2007 02:17 (#13)

Hej Jörgen
Jeg ved i bund og grund godt hvordan jeg skal gøre i de omtalte tilfælde - synes bare det tager for lang tid ifht den tid jeg har til rådighed. Men skal da komme med en indrømmelse: jeg bruger faktisk freeware stuff, men kun i de tilfælde hvor rute, materiel og aktiviteter er samlet.... ikke nødvendigvis i én pakke, men ihvertfald så det kan arbejde sammen uden installations-bøvl. (ja, der er flere eksempler på, at det rent faktisk kan lade sig gøre)
Og du kan være helt rolig, jeg forlader ikke frivilligt dette site. Her er jo til tider hyggeligt faktisk, selvom om melodien til tider forvrænger lige rigeligt efter min smag. Grin
Og tak for de pæne ord iøvrigt. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 15/2-2007 11:11 (#14)

Hej Dingo,

Jeg forstår også godt dine synspunkter i forbindelse med alt det installationsbøvl med materiellet.

Hvis du vil prøve noget andet med MSTS, kunne du måske forsøge dig som rutebygger. Det er meget hyggeligt - synes jeg - at sidde med specielt i de mørke vinteraftener. - Det er altså ikke så svært at finde ud af.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Dingo, 15/2-2007 22:59 (#15)

Ja, det har jeg faktisk også overvejet. Men tror jeg går kold når det kommer til signalsætning som jeg ikke har en dyt forstand på. Har i MSTS's spæde år lavet en mindre forsøgsrute - det var ret sjovt, men igen også meget tidskrævende. Overvejer fordele og ulemper - tror vidst lige fruen og hendes tilfredshedsskala skal indrages... Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 16/2-2007 00:37 (#16)

Med hensyn til signalsætningen kan du evt. snakke pænt med Kim E eller undertegnede, det har vi check på.
Så mens fruen går til "damefrokost", starter du lige på en ny rute, ikke? Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af KimEast, 16/2-2007 01:19 (#17)

Hæhæ, Lorentz, det er nemlig rigtigt Smile Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af lbr40, 16/2-2007 12:10 (#18)

Joh Kim, du tager dig af de danske og jeg de tyskske signaler... Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Steamhammer, 17/2-2007 01:12 (#19)

Husk RIGELIGT med backup Mads!

Hellere én gang for meget, tro mig - du får brug for det! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Dingo, 17/2-2007 08:55 (#20)

Ja det tør sørme siges, har lige kastet MSTS efter naboens hund med det resultat at der står Dash-9 henad siden på den.... :evil:
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32