MY-Fan skrev: Jeg søgte på Microsoft Train Simulator.. så stod der noget med tilbehør, og BLING!.. der var din side så
Fedt! Topplacering på Google når man søger på sider fra Danmark. Det er jo penge værd. Jeg må vist få nogle reklamer på
MY-Fan skrev: Hvad er det der Denmark 2000 ?
Skal man bruge et program til at lægge toge, vogne og godsvogne og ruter (f.eks. København H - Nykøbing) ? Ligesom jeg gør med Trainz ?
Du får lidt fra grunden:
MSTS (Forkortelse for programmet) kommer på en CD, hvor selve programmet ligger.
Der ligger også nogle ruter (det er skinneanlægene med signaler, landskaber, bygninger o.s.v.)
SÃ¥ er der materiellet - lokomotiver og vogne.
Til sidst er der aktiviteter. Det er en opgave tiul en specifik rute, hvor udvikleren har sammensat materiellet, start/slutpunkt, andet trafik samt defineret en opgave. En opgave kan være at køre et tog fra en station til en anden og stoppe undervejs for at opsamle/afsætte passagerer eller vogne.
I MSTS består ruter, materiel og aktiviterer af en masse filer der er grupperet i mapper, men det behøver du ikke at vide så meget om...
Men det som følger med i selve MSTS-pakken er ruter/materiel/aktiviteter i USA, Europa/England og Japen, men ikke dansk i Danmark.
Så når du vil køre dansk i Danmark, så skal du bruge en masse af det som en masse forskellige mennesker har lavet i deres fritid.
Ruten Denmark 2000 version E er en af disse frivilligt fremstillede "ting" til MSTS. Det er simpelthen de væsentligste jernbanestrækninger i Danmark.
Den skal downloades og installerese i MSTS.
Hvis du kun har den, så kan du tøffe ldt rundt med et udenlandsk lokomotiv på danske strækninger, men det er lidt kedeligt, så du skal også have nogle aktivitetere og noget dansk materiel. Og alt det kan du finde her på sitet