Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Komplet pakke

Udskriv debat

Komplet pakke
Skrevet af Dingo, 27/3-2006 09:47 (#1)

Hej alle.... og specielt Frankenstein.

Ved ikke om spørgsmålet har været stillet før - har ikke lige kunnet finde det ihvertfald.

Men kunne godt tænke mig, og det er altså bare et ønske, at når der blev udgivet ny version af ruten Denmark, at der så også fulgte en tog- og aktivitetspakke med, så man straks kunne komme igang med at køre. Sådan lidt a la Wupper Express f.eks.
Ved godt at det er et stort arbejde at lave aktiviteter osv., men det er sørme rart med en færdig pakke.
Har fuld forståelse for, hvis det ikke kommer på tale, men det ændrer ikke på at ønsket stadig er der for mit vedkommende - og sikkert også andres. Grin
Og som det sikkert har været nævnt før af andre - er villig til at betale for en god samlet løsning.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

SV: Komplet pakke
Skrevet af Ghosttrain, 27/3-2006 10:06 (#2)

Hej Dingo

De to vigtigste årsager til at jeg ikke udgiver en rute på denne måde er at der er en copyright på div rullende materiel, som ofte siger at materiellet kun må videredistribueres fra en bestemt webside. Den anden vigtige årsag er at mine ruter allerede som de er nu, er meget store at downloade, og de bliver større endnu. Det var de to vigtigste årsager. Smile
En tredje årsag er at jeg ikke har lyst til at sidde og lave aktiviteter til mine ruter. Der er generelt for meget bøvl med virkningsgraden af aktiveter, og så skulle jeg så sidde at supportere både ruten og de medfølgende aktiviteter. Det ville jo ende med at jeg slet ikke havde tid til at bygge noget nyt. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Dingo, 27/3-2006 20:17 (#3)

Godt svar.... det har jeg fuld forståelse for. Og vi ser jo gerne løbende noget nyt fra dig såååh.... Grin
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af bl, 27/3-2006 20:53 (#4)

Hej Mads!

Jeg kan så forstå, at du ikke er medlem af OTK, for her forsøgte vi os sidste år med en Bonus-CD kun for medlemmer. På CD'en er Arne Duponts to fine fynske ruter med tilhørende materiel og aktiviteter, lige til at installere med et klik og derefter gå i gang.

Og vi planlægger noget tilsvarende til efteråret, og ikke for at forudskikke noget som helst, men Erich er også medlem af OTK!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Antal indlæg: 1111
Alder: 80
Status:

Skrevet af Bab, 27/3-2006 22:06 (#5)

Jeg synes da også, at ideen er rigtig god.

Men det ville jo kræve et samarbejde imellem de 3 parter som gør en bane komplet.

En rute er jo intet uden et lokomotiv. Et lokomotiv er kun halvt så sjovt, hvis det bare skal kører der ud af.

Personlig synes jeg da også, at både bane, materiel og aktiviteter er på et niveau som payware. Og er villig til at give et mindre beløb for en færdig pakke.

Jeg ved også godt at alle herinde gør det som en hobby. Og det kan også godt fortsætte. Det kan ligge til fri upload præcis ligesom det gør idag. Men vil man have en færdig pakke, så koster det.

Kun en ide. Og sikkert meget svær at administrer.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Antal indlæg: 1577
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

Skrevet af bl, 27/3-2006 22:12 (#6)

Som sagt, ideen er allerede praktiseret af OTK, og det er oven i købet gratis for medlemmer!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 27/3-2006 22:15 (#7)

Så vidt jeg kan se, Bab, så ligger der 54 danske aktiviteter, her på siden, så det er da bare om at gå igang.
En del af sporten med MSTS er, at downloade og installere ruter, aktiviteter og materiel. Så bliver det næsten som en pakke, man skal bare lave lidt selv. Grin
Selv gjort er vel gjort, husk det. Cool
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Bab, 27/3-2006 22:58 (#8)

Pointen var jo netop en færdig pakke.

Jeg kan godt installere en aktivitiet. Men synes da også det er irriterende, når man skal rundt på 3-4 sites for at finde det forskellige materiel.

Endnu værre, når der mangler noget i listen, og man selv skal finde ud af hvad det lige er som mangler.

Men det kan godt være en prøvelse for helt nye, at få lov til at køre med sit tog på en dansk bygget rute.

Og jeg synes det er en god ide fra OTK's side. Måske skulle jeg prøve at kikke forbi derovre en dag, hvor jeg ikke bare skal forbi for at finde et stykke materiel. (Kunne bedre lide jeres gamle design)

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 27/3-2006 23:46 (#9)

Jeg er bange for at du skal kigge på de udenlandske pakker hvis du er interesseret i sådan noget. Danmark er nok for lille til at man kan etablere sig med et så stort team at man kan lave fuldstændige pakker med alt nødvendigt materiel. Det vil nemlig betyde at alt hvad der ligger i sådan en pakke skal laves fra grunden af det pågældende team eller at de skal ud til en masse forskellige mennesker og indhente tilledelser. Tilledelser der bliver svære at få til et kommercielt produkt som dette nok vil være.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 28/3-2006 10:01 (#10)

Ved du hvad Bab. Vi har alle været nye og har alle været alle de samme problemer igennem som du har nu og vi overlevede.
Tag det som en udfordring.

Jeg vil dog gerne erkende, at ikke alle er lige gode, til at lave en readme, der er til at komme i nærheden af.
Jeg har personligt, været ude med river, for at få aktivitets byggerne, til at indsætte link til det materiel de har brugt,
så var man også sikker på, at materiellet var tilstede ved udgivelsen, men det er sikkert ikke trængt igennem til alle.

Jeg har stadig ikke forstået, hvorfor man ikke bare kan gøre sådan her:

Dette er brugt i min aktivitet.
Arriva Lint 27 : http://www.tog-sim.dk/dl/565
Bla bla
Bla bla
o.s.v.

Har man ikke Microsoft Office ( Word ), kunne man vel sætte linken i Notesblok eller ligende, så brugeren kunne kopiere den til sin Browser.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Bab, 28/3-2006 12:01 (#11)

[quote="KimS. skrev:[/b] Ved du hvad Bab. Vi har alle været nye og har alle været alle de samme problemer igennem som du har nu og vi overlevede.
Tag det som en udfordring.
quote]

Jeg mener ikke, jeg skrev jeg havde problemer med at installere noget.
Kun at det var irriterende at skulle rundt på flere sider for at finde et stykke materiel. Tjekke og dobbelttjekke, og alligevel mangler der en vogn, som man triller forbi i Høje Tåstrup.

Og "vi" har nogle gode rute byggere. Nogle som er gode til at lave materiel. Og der er sandelig også nogle som er gode til at lave aktiviteter.
Hvorfor kan de ikke blive enige om at lave en pakke ? Til nye, som så bare kan starte en exe fil og så kører med deres tog.

Så kan andre, som vil vælge selv, hvad man vil have ind jo gøre det.

Men det lader til der er mere modstand end vilje til samarbejde. Så kan det jo ikke være meget anderledes.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af bl, 28/3-2006 12:07 (#12)

Sig mig, er jeg usynlig?

Som jeg har nævnt ovenfor, er det præcis det, der er i gang på OTK! Rute-, aktivitets-og materielbyggere har for ett års tid siden fundet sammen om at producere en CD, hvor man med et enkelt klik installerede alle tre elemter og derefter uden videre kunne gå i gang med at køre futtog! CD'en er distribueret til alle eksisterende medlemmer ligesom nye også får den tilsendt.

Og der kommer en ny i år.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 28/3-2006 12:08 (#13)

Hej Bab

I mit første svar her på i tråden får du faktisk svar på de spørgsmål du stiller i dit sidstskrevne indlæg. Grin Du skal også huske at tænke på at det ikke er alle der har lynhurtige internetforbindelser, der er faktisk brugere der stadig kun har en gammel ISDN-forbindelse, og hvordan skal en sådan bruger hente en fil der lynhurtigt kunne blive 225-250 Mb ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 28/3-2006 12:17 (#14)

[quote]Men det lader til der er mere modstand end vilje til samarbejde. Så kan det jo ikke være meget anderledes.
nej der er noget der hedder Copyright
det er ikke bare at pakke ned og så distribuere som man vil
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Bab, 28/3-2006 12:40 (#15)

Uha, der fik jeg vist vækket jer.

Frankenstein: Dine bane fylder alene 180 mb. Når man alligevel er igang, betyder 30-50 mb nok ikke så meget, hvis man vil have noget som ruller af sig selv. Surt hvis det er på taxameter selvfølgelig.

Bl: Jeg skrev tidligere, at jeg heller måtte kikke over på OTK og tjekke det. Og skrev da vist også at jeg synes det er en god ide !! Grin

HEC: Jeg ved du laver materiel. Så skulle man jo lave en aftale med dig, om at bruge dine ting. En aftale med Frankenstein, om at bruge en af hans ruter. En aftale med knudbe, om at han lavede en aktivitiet, som brugte jeres ting. Det er KUN 3 personer, som skal snakke sammen (kan selvfølgelig udvides til flere).

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af bl, 28/3-2006 12:53 (#16)

Åh, det var godt! Jeg troede lige, at Morten måske havde gjort noget ved mig!

Grunden til mit sidste indlæg var blot, at det blev antydet, at der herhjemme ikke var vilje til at ville arbejde sammen om komplette projekter, hvad der som sagt ikke er tilfældet. Det er jo en af hensigterne med OTK, at lave ting i fællesskab, som i sidste ende kommer specielt medlemmerne til gode. Og specielt skal i denne forstand forstås ved, at dette års Bonus CD kommer til at indeholde ting, der på anden måde ikke bliver offentligt tilgængeligt.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af Bab, 28/3-2006 12:57 (#17)

Jeg synes det er en rigtig god ide. Jeg var også ovre og registrer mig igår.

Derfor burde det også være muligt, at få samme samarbejde igang, med moderne tog/ruter.

Vi er jo en lille skare af fanatikere. Det burde altså være muligt at lave noget sammen. Kunne da også godt tænke mig, at supporten ville lettes betydeligt.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af bl, 28/3-2006 13:10 (#18)

Jeg tror faktisk, at det eksisterer allerede i det lidt mere skjulte plan. Som alle den-ene-eller-den-anden-bygger har oplevet, er arbejdet så voldsomt, at det letter gevaldigt på det at være flere om projekterne. Så der har været adskillige flere involveret i at fremstille den første OTK-skive end tre!

Og rigtigt, på OTK er vi til "Gammelt Dansk", så foreløbig er vi kun nået til midt i halvtredserne! Og så er det vel også letter i klub-regi at finde sammen om fælles projekter, end det er i hjemmeside-regi?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af , 28/3-2006 13:15 (#19)

nu laver jeg kun repaints
dem der har det sidste ord er altså dem der har lavet 3d modelen fordi jeg har lov at lægge et repaint op på en side gælder det som regel ikke andre sider Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Bab, 28/3-2006 13:35 (#20)

Alt i alt, kan det lade sig gøre. Hvis bare viljen er der.

Og jeg ved godt, at der er flere om forskellige ting.

Det hele skal jo gerne gå op i en højere enhed, for at det skulle lykkes at lave en "bonus pakke".

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Komplet guide ovre danske tog-signaler Real-Life-Tog 9 18-07-2010 15:22
Lollandsbanen aktivitets pakke Aktiviteter 10 26-01-2008 17:29
Aktivitet "Gods på lollandsbanen" vil ikke pakke u Aktiviteter 4 24-11-2007 00:44
AI pakke mangler fil? Materiel 4 01-09-2005 12:47
En pakke til MSTS ! Materiel 15 22-06-2004 14:05
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: