Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
MSTS Lukker ned ?

Udskriv debat

MSTS Lukker ned ?
Skrevet af Nicolai, 22/12-2005 01:06 (#1)

Hej alle sammen
Jeg er problem med mit MSTS, det er at når jeg køre en tur, så går der ca 2-5 min, så lukker mit spil ned (skærmen går i sort og power knappen blinker) den går det ved en ren installation af MSTS uden at der er installeret ekstra baner eller tog.
Er der nogen som har haft samme problem eller kender til problemet, vil jeg blive glad, hvis der er nogen som har en løsning på det
På forhånd tak

Hilsen
Nicolai
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Antal indlæg: 12
Status:

SV: MSTS Lukker ned ?
Skrevet af Thomas_, 22/12-2005 01:13 (#2)

Tænk at være så heldig at MSTS lukker ned af sig selv.. Så kan man næsten ikke være mere priviligeret. Så sparer man alt den besvær der er med at skulle trykke på krydset og svare yes.. Smile Prøv så og tænk alt den tid man har til at lave andre fornuftige ting.. som f.eks at lave tegninger i notepad.. Wink
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Antal indlæg: 1877
Alder: 43
Status:

Skrevet af KimEast, 22/12-2005 03:41 (#3)

Sejt svar, men dog ikke svar på hans problem Smile ... Njaa Nicolai, hvad har du dog proppet i din maskine?? Det kan dog skyldes mange ting, dit grafik-kort står af, din hard-disk står af, dit maskine står af (nåja, det gjorde den jo). Jeg vil foreskå, at du lige flytter dine vigtige ting over på en partition der ikke er MASTER, og så smide din XP-cd i maskinen, og bede den formatere det drev den gamle XP var på, så den blir helt ny igen.. .. Hygge KimE ..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Nicolai, 22/12-2005 22:13 (#4)

Problemet er at jeg har prøvet at installer MSTS lige efter jeg har formateret pc'en, men resultatet er desværre det samme.
Jeg har ingen problemer med andre spil, de køre fint også i høj opløsning......
Jeg har prøvet at lave en scan disk af harddisken og få den til at rette de fejl der nu måtte være.....meeeeeen det hjalp heller ikke noget Sad

Hilsen
Nicolai

PS Nogen nye bud, på problemet ?
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 28/12-2005 04:44 (#5)

Hej Nicolai,

De sædvanlige spörgsmål fra den venlige tech support: er XP opdateret med alt det nye fis fra MS? Har du hentet opdateringerne til MSTS? Hvordan ser din device manager ud i XP? Nogen spörgsmåltegn eller udråbstegn der? Hvis du har sådan nogen, så skal de ryddes af vejen först....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 28/12-2005 11:38 (#6)

Hej Nicolaj
Det er muligvis slet ikke din installtion af hverken Windows eller MSTS det er galt med. Det kan være et hardwareprolem hos dig. Det kan muligvis være din køling af CPU'en det er galt med, bliver den for varm lukker den din PC ned. Hvis du har mulighed for det, kontroller din CPU-temperatur i Bios. Hvis din CPU er omkring 60* varm i tomgang har du et stort kølingsproblem. Dette kan i nogen tilfælde afhjælpes ved at afmontere køleren og rengøre den. HUSK at bruge lidt kølepasta ved genmontering. Du kan også have et problem med feks en defekt Ramstang. Du kan på flere forskellige steder på IE downlode små programmer der kan teste din ram.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af jorgenandersen, 29/12-2005 04:20 (#7)

En flaske trykluft kan göre vidundere, husk at have en stövsuger nær for at fange stövet, det kan svine helt afsindigt. Hvis du skal afmontere köler eller CPU så put lidt kölepasta på, som Erich siger, men så lidt som muligt, pastaen kan hindre köling hvis der er for meget (s.k. kölemodstand, spörg en radioamatör).

Det kan også være dit registry, som vi siger herovre, pröv et program der hedder regclean (fre PC Magazine) til at rydde op her.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Nicolai, 30/12-2005 01:14 (#8)

Jeg ved ikke om jeg har hardware problem, jeg har ikke nogen problemer med at spille andre spil, som feks doom 3, battlefield 2, call of duty 2, F.E.A.R. osv. de kører fint uden at computeren går ned.
Jeg har lige installeret MSTS på ny og har lige spillet det, uden at have installeret nye baner og toge, og der kører det fint.
Men lige så snart jeg har installeret nye baner og toge (danske baner/tog) så går computeren ned, når jeg har kørt et par minutter
Jeg har installeret newroads v.3.2 og XTrack 3.16 og update til MSTS

Nicolai
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 30/12-2005 05:07 (#9)

Hvilken CPU, og hvor meget RAM har du?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Nicolai, 30/12-2005 22:34 (#10)

P4 3.0 GHz
2 GB ram
Grafikkort PCI 16 express Radeon x800 256 mb ram
Bundkort ASUS P5GDC
Onboard lydkort
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 31/12-2005 03:01 (#11)

Det er sq en god maskine, du har der... alle device drivere up to date? Har du ckecket om der er konflikter mellem bundkort og grafikkort (fabrikanternes websites)? Det problem havde jeg en gang.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Nicolai, 31/12-2005 23:22 (#12)

ja jeg har installeret de nyeste driver, men det hjalp ikke mit problem Sad
Har været en tur ind på fabrikanternes websites, men jeg kunne ikke finde noget der kunne hjælpe mit problem....hvordan løste du dit problem (Jörgen i Colorado) hvilken problem havde du (konflikt) måske jeg har samme problem som du havde ??
Jeg er snart løbet tør for ide'er, jeg har enda slået alt fra inde i MSTS troubleshooter......men det var heller ikke nogen succes Sad

Nicolai
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 1/1-2006 01:00 (#13)

Jeg skiftede fra et nVidia grafikkort (konflikt med mit Tyan bundkort) til et ATI Radeon 9600, så var den potte ude.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 1/1-2006 11:47 (#14)

Godt Nytår.Du har lige skrevet da vi har Nytår her i Danmark, godt gået Jörgen, hvad tid har i Nytår der i Colorado?

Har du installeret newroads v.3.2 og XTrack 3.16 dem i den rigtige rækkefølge, og før du installere dine nye ruter?

Prøv en gamel opdate til din grafikkort, jeg havde et problem med ikke at kunne bruge editoren kom fejl hvergang, kunne spille Battlefield 2 uden problemmer, så skrev Erich at jeg skulle prøve en ældre driver til grafikkortet, og vupti det virker fint, men om det gør hos dig?

Ellers er det nok noget i det som Jörgen har sveret på.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Nicolai, 1/1-2006 21:09 (#15)

Ja jeg har prøvet med en ældre version af driver til grafikkortet...hjalp ikke Sad
Har installeret newroads og Xtrack i den rigtige rækkefølge..hjalp heller ikke Sad
Har også lagt update til MSTS ind i spillet....hjalp heller ikke Sad
Jeg har slettet MSTS og installeret det på ny, kunne også godt kører en tur, uden ekstra baner og toge, uden at spillet gik ned Smile
Men da jeg installerede, et dansk tog (DSB MQ4922) så gik spillet ned efter, at have kørt et ca. 30 sek. og genstartet.
Har prøvet med andre danske toge som My'er, MZ'er og cap og sound filer til togene....hjalp heller ikke.
Er der noget specialt som jeg har glemt, at installere i spillet siden, jeg ikke kan kører danske toge ????

Nicolai

PS har prøvet at installere spille på et andet drev, det hjalp heller ikke
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 5/1-2006 03:18 (#16)

Jeg holdt nytår 8 timer efter jer derovre, jeg er på Mountain tid.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Nicolai, 25/2-2006 22:43 (#17)

Det ser ud til at jeg fået mit MSTS til at fungere igen, jeg var lige inde på windows update og installere noget opdatering til lyd og Netframe work 1.1 til SP1 (Har SP 2 installeret) ved bare ikke hvad for noget af opdateringerne som fik spillet til at fungere, men et eller andet har den manglet siden spillet gik ned Wink

Hilsen Nicolai
Brugers avatar
Nicolai

Lidt øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 26/2-2006 03:25 (#18)

Som regel lægger MS ting ud på Windows Update siden om tirsdagen, så en god regel for jer i DK kunne være at gå der hver onsdag, Dansk tid, og se om der er noget.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 26/2-2006 10:59 (#19)

Hvorfor ikke bare sætte Windows Update til at køre dagligt?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jorgenandersen, 27/2-2006 04:15 (#20)

Fordi det gör din maskine langsommere hvis den selv skal checke dagligt....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15