Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Reverse point på Orehoved?

Udskriv debat

Reverse point pÃ¥ Orehoved?
Skrevet af Tjalfe, 19/2-2006 19:54 (#1)

Hejsa

Jeg er, som I måske ved, igang med EC 35! Efter køreplanen skal der være en krydsning på Orehoved, men jeg kan ikke få den til at virke.

Jeg har lagt to reversepoint på player-pathen, i det afvigende spor på Orehoved for at krydse et regionaltog til Lolland, men:
Når jeg kommer med min MF får jeg ganske rigtigt stop, men der kommer intet tog. Signalerne er heller ikke sat.

Jeg har prøvet at bakke og holde mange forskellige steder på sporet, og når jeg kommer helt frem til PUen får jeg bare grønt.
Både AI og playertoget går i samme spor på Masnedø, af den grund at jeg ville håbe at jeg kunne fremprovokere at vi ikke mødtes dér istedet, det gjorde jeg ganske rigtigt heller ikke. Det krydsende tog holdt for stop i Vordingborg + EC 32 ved I-signalet.

Ved I hvor reversepointsne skal placeres på Orehoved? Jeg skal gerne tage et screenshot af den nuværende placering.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

SV: Reverse point på Orehoved?
Skrevet af KimEast, 19/2-2006 23:12 (#2)

Hej Tjalfe. Skummelt. Det lyder som om de der to reverse points ikke er sat rigtigt, og derfor ikke virker.. Så et billede ville hjælpe en del ..

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 19/2-2006 23:25 (#3)

Tror du ikke at det skyldes at signalerne blokerer så langt frem som de gør?

Signaler i MSTS er i det hele taget noget yderst mærkeligt noget. F.eks. har jeg i Skiløberen en sneplov der kører fra Sorø til Korsør færgehavn - den krydser altså det østgående spor. Der er absolut ikke nogen fornuftig grund til at den kører der for man ser den aldrig og den giver ingen signaleffekt for playertoget. Men hvis jeg fjerne den så standser alle østgående tog i Nyborg. Det synes jeg er skummelt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Tjalfe, 19/2-2006 23:34 (#4)

Hej Kim

Her er lidt screensshots..

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 19/2-2006 23:41 (#5)

De skal nok meget tættere på signalet - en afstand fra signalet der svarer til det halve af hvad der er mellem de to RP på billedet.
Og så skal afstanden mellem RP reduceres til det mindst mulige - tror jeg...?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 19/2-2006 23:46 (#6)

Nu er begge reversepoint flyttet næsten helt op til signalet. Kunne se jeg kunne komme meget tættere på ved at zoome endnu mere ind.
Jeg tester lige.

Det næste, der måske kan give problemer er at EC 32 ikke skal krydses før jeg er kommet ud på dobbeltsporet efter Vordingborg - Hvordan sikre jeg at den ikke smutter med til Orehoved og krydser der?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 19/2-2006 23:59 (#7)

Hvis jeg forstår det rigtigt.... Der kommer et AI-tog mere?
Det lader du følge samme path som det første. Det første tog har jo blokeret nogle signaler bagud. Risikoen er bare at det blokerer dig ved Masnedsø. Måske skal det ahve sin egen path og IKKE køre på samme spor som Player.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 20/2-2006 00:47 (#8)

Den gik ikke! Begge reverse point er flyttet helt frem til PUen, og jeg holdt for stop uden der kom noget.
Nu kunne jge heller ikke få grønt, ved at køre helt frem - Men det er selvfølgelig fordi reverse pointsne ligger der.

Ja, EC 32 ligger lige bagved - Alligevel så langt at EC 35 når til Vordingborg inden de krydser.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 20/2-2006 01:03 (#9)

SÃ¥ ved jeg det ikke.
Det kan være at Kim E kan fortælle dig hvordan signalerne på den strækning opfører sig, men du må nok liste hvilke typer det er i hver retning...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 20/2-2006 02:28 (#10)

Hmmm.. Så skal jeg jo lige ind på Dk2000 og lave en rute mellem Vordfingborg og Nr.Alslev , og se hvad der sker. På Dk1 måtte jeg lave signalerne om hele 4 gange før det blev bare nogenlunde muligt at køre der udover een selv Sad -- Men jeg tester lige på 2000'eren og ser..

Uhygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 20/2-2006 02:58 (#11)

....... Går ud fra EC32 skal ind i afvigende spor, der du holder nu , ikk?? Og det kommer bagfra?? Fatter ikke at EC35 bare holder i Vordingborg?? Der er da en blok mod Madsnedø, der kan den da bare køre frem, og så stoppe et sted og blokere dig.. Så kan i holde med næsen mod hinanden og vinke til hinanden, medmindre den er sat afvigende spor, og du selv på ligeud.. ...

Mvh
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 20/2-2006 03:18 (#12)

.....Hmmm. Tog lige et tog fra Nr.Alslev til Vordingborg, via afvigende spor Orehoved med 2 reverser. Ved ankomst til Orehoved er PU på rødt. Skal det helst være, da ens egen tog-vej jo er blokeret. Var jeg ankommet i spor 1 (normale gennemkørsel) havde jeg et problem, da der er to PU på stationen. Jeg skulle så stoppe ved nr 1, man kan nemlig IKKE komme frem til rødt-lys-PU, hvis der er flere PU efter hinanden!! Men her var vi heldige, her er kun 1 PU, med rød, og jeg kan køre helt frem. Har placeret reverserne 3/4 fremme på perron med lille mellemrum mellem hver. De slukker når jeg er helt fremme ved PU. Jeg stopper, og venter den vil skifte til grønt. Gør den IKKE! Kan se jeg har fået skiftet sporet, men der er stadig rødt. Ved at bakke 1 meter, blir PU nu vandret-hvid, og lidt efter grønt. -- Hvornår og hvor starter dit Ai-tog der er modkørende?? -- Kan ikke teste videre før jeg ved det ..

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af lbr40, 20/2-2006 10:25 (#13)

Hej,

Jeg prøver også lige at lave en test på den strækning, for at se, om jeg kan lave en brugbar løsning.
Jeg vil lave den sådan, at EC kører den mest lige vej igennem, og hvor et regio-tog må afvente EC-toget. Jeg mener, at det er den mest naturlige måde at køre på, da EC er et "overordnet" togsæt.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af lbr40, 20/2-2006 12:41 (#14)

Hej igen,

Nu har jeg en løsning på "problemet"... Hvorfor bruge RP, når det i dette tilfælde virker ganske fint uden ?
De 2 tog passerer hinanden fint ved Orehoved. Playertoget får "Stop" ved 1. PU (2 vandrette hvide lamper) et kort øjeblik, hvorefter der skiftes til "Gennemkørsel tilladt". Hvis man afpasser playertogets hastighed, behøver man faktisk slet ikke standse helt.
Det 1. PU-sigmal lyser ganske svagt, og er ikke vist i min Track Monitor (fejl ?).
Og så er det et spørgsmål om at finde det rigtige starttidspunkt for AI-toget og det tidspunkt, hvor forbikørsel forventes.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Ghosttrain, 20/2-2006 13:51 (#15)

Apropos signaler på strækningen NYK F - Vordingborg.

En sjov lille iagtagelse jeg gjorde igår her i Nyk F. på spor 2. Fra I-signalet ( syd ) til U signalet ( Nord ) er der rent faktisk 4 PU-signaler. To stk på selve perronnen og to stk længere mod nord. Det sjove kommer så i, at hvis man sammenligner signalsætningen med Tib'en, vises der kun ét PU-signal i Tib'en, og sådan er det mere end et sted på strækningen.
Underligt ikke ???? Shock
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Tjalfe, 20/2-2006 15:36 (#16)

Hej igen

Jeg tror det er nemmest hvis jeg lige sætter et rigtigt nummer på det regionaltog der krydses: RØ 4255.

Jeg starter fra Nykøbing 16:31 og med 112 km/t hele vejen til Orehoved, ankommer jeg ca. 16:44. Køreplanen siger ankomst 16:47 og afgang 16:50.
RØ 4255 starter i København 15:34 og skal være på Orehoved 16:49ý.

Kan det måske løses ved at starte 4255 meget tidligere og så sætte en waiting point så den holder mellem Masnedø og Orehoved indtil jeg mener den skal køre? Eller risikere jeg bare at få stop langt fra Orehoved?

Jeg bruger det afvigende spor fordi en lkf. har fortalt at de holder der med EC 35.
EC 32 har jeg noteret til "Straks efter Vo", og i Vordingborg skal jeg være 16:56.

Erich, det er da ihvertfald rigeligt PUer Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 20/2-2006 21:52 (#17)

Hej Erich: Joo, TIB er ikke altid helt præcis ang hvor mange PU'ere der er på en perron. Og desuden er der i Nyk.Fl. 70km i firkanter, der betyder, at hvis der er fast grønt i PU, gælder 70. At der så også står 70 ved U-signalet, er til at grine af. U-signalet Nyk.Fl. kan KUN vise 1 grøn, men de 70 gælder altså ikke, hvis næste signal er grønt. Men hvor ser man lige det ved 2-lampers U-signal?? *GG* -- (Roskilde og Ringsted er også upræcis hvad PU angår..)

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 21/2-2006 08:34 (#18)

Har testet signaler i Orehoved, og de virker allesammen efter hensigten.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 21/2-2006 21:27 (#19)

Tjalfe - Jeg har haft fået det til at virke ved at placere Reverspointsne så man skal bakke 2 meter tilbage ved afgang.... det virker altid... jeg har også haft lavet en "Dobbelt" kryds ved en af de Krydsningsstationer... hvilket også har haft været med hjælp af Reverspoints.... men du skal holde øje med hvor langt Togsættet er også skal du sætte den så tæt på togsættet som det nu kan lade sig gører uden at den bare får signal.... dette kan sådan set kun tjekkes ved at lave Reverspointsene også kører efter de tider man skal og se om det forhindre AI toget i af passere.... højst sandsynligt skal man have 5 meter bag ud før at AI toget kan kører forbi... men jeg har da prøvet hvor jeg kunne nøjes med det der lignede 2 meter Wink

Hilsen Brian Hansen
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Tjalfe, 23/2-2006 13:13 (#20)

Hm. Jeg kan da også bare blive på Falster.
Jeg har da mine to MFere jeg kan lege med mellem Rødby F og Orehoved Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Et lidt kompliceret spørgsmål ang. reverse points Aktiviteter 4 23-10-2006 21:46
Reverse points og PU signaler Aktiviteter 5 02-07-2006 02:07
Om waiting point, passing path's osv osv Aktiviteter 30 28-11-2005 11:24
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: