Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Om waiting point, passing path's osv osv

Udskriv debat

  Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af KimEast, 25/11-2005 18:00 (#1)

Hej alle. På denne US-forum-side http://forums.flightsim.com/ , hvor man så lige skal vælge TRAIN-SIM-forum , har jeg bla.a fået bekræftet, at waiting-point overhovedet ikke virker. Men det vidste vi jo i forvejen. Desuden at passing-path, hvor der kan defineres to forskellige togveje ind gennem en station, kun får systemet til at gå ned, dvs den dur heller ikke. (Og den vidste vi egentligt også i forvejen). Hvad JEg så bare ikke lige vidste, men fik opklaret, er, at laver man "restricted area" på en rute (feks med 30 km/t forbi et haveristed), ja, så vil Ai-trafikken holde sig på den hastighed lige så længe de lever på ruten uanset de forlængst er kommet ud af zonen. -- Problemet er ekstra stort på S-banen (på Denmark1Cool, da de sværge der er brugt som HKT-blokke, har "RESTRICTING" i koden, som er "skrå bjælke på dværg", og rød i Monitor.(men man må køre feks 30 max) Men det bevirker, at ALLE Ai-toge, der er så tæt på hinanden at de kommer i RESTRICTING zone, blir ved med at køre 30 km/t lige så længe de eksisterer på ruten Sad .. Så ved i det! .. Hygge KimE ..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af knudbe, 25/11-2005 20:01 (#2)

Nej hvor uhyggeligt! Shock
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 25/11-2005 20:19 (#3)

Jeg undrer mig over, at de 2 points er medtaget i programmet, når de ikke virker. Mener dog, at jeg har prøvet waiting point på et blindspor, hvor det virkede, men har ikke den aktivitet mere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af hkp, 25/11-2005 20:22 (#4)

Med hensyn til waiting point virker de sådan set på en måde, bare ikke den ønskelige. I den godsaktivitet jeg har uploadet i går bruger jeg den bl.a. Man indsætter bare 20 waiting point meget tæt efter hinanden. For et AI-tog sætter i gang, stopper, og sætter i gang, stopper. Den holder godt nok ikke så længe som man ønsker, men ved at sætte 20-30 eller 40 waitingpoints ind på en strækning, vil toget blive sænket så meget i fart at det kan give plads til en overhaling (hvis der er plads nok i længden altså). Bare lige en tanke som jeg har gjort brug af.

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af KimEast, 25/11-2005 20:48 (#5)

Overhaling?? Det kræver jo at signalet er rødt for godstoget?!?! Og grønt for den der vil overhale.. Dur ikke, da waitingpoint IKKE har noget med signalerne at gøre, desværre Sad Dvs der er grønt for godstoget, og rødt for dig. Og så kan du holde og se godstoget køre lidt frem hele tiden. *G* Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af hkp, 25/11-2005 20:58 (#6)

Du misforstår. Hvis for eksempel på en 2 sporet strækning at AI toget kører i spor 1, og man selv kommer bagfra også i spor 1. Man skifter så spor til spor 2 på et tidspunkt. Og overhaler så AI toget i spor 1, mens det kører langsomt starter og stopper hele tiden (pga. mange efterfølgende waitingpoints) og så kan man lidt længere fremme dreje ind i spor 1 igen. (ai toget skal så have stop lige før signalet der hvor man kører ind igen, men er der nok waitingpoints inden da, når det ikke at nå helt derhen og dermed forsvinde).

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 25/11-2005 21:19 (#7)

Hallo Hans,

Den måde, du der beskriver, dur ikke i MSTS.... Shockops: Shockops:
I stedet skal du bruge 2 x Reverse-points foran et PU-signal på den path, der skal vige for det gennemkørende tog. Reverse-points går ind og regulerer på signalsætningen, så det vigemnde tog får rødt, og det gennemkørende får grønt signal.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af KimEast, 25/11-2005 21:35 (#8)

Nemlig, waiting-points styrer ikke signalerne, men reverse-points gør. Med 2 reverse-points kan man snyde systemet. Og Hans, man kan ikke sætte STOP for et tog i en aktivitet, der skal videre frem. Disse signaler er ikke kodet endnu, og ved egentligt ikke om det er muligt. Så skal signalet jo aktiveres/vækkes af noget for at bli grønt. Og eneste er snyde-reverserne.. Det blir vist først i vers.2 af MSTS man kan lave et punkt på en strækning til at aktivere et FuldStop signal., i denne version er det som lbr40 sagde, umuligt Sad Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af hkp, 25/11-2005 22:27 (#9)

Jeg tror stadig i misforstår mig. Sad

Prøver her at illustrere med en "tegning"

Spor 1 --------------------/---------------------------\--------------------------------------
Spor 2 -------------------/---wwwwwwwwwww--x---\-------------------------------------

AI tog kører forest i spor 2 fortsætter ligeud gennem sporskiftet op til spor 1. W=waitingpoint. X = slut for path.
Playertoget kommer bagefter, men drejer så over i spor 1. AI toget stopper hele tiden ved Waiting point. Og når på et tidspunkt forbi, så derefter drejer det så ind på spor 2 igen. Og der er ingen signalproblemer her, da AI toget's path stopper inden signalet. Altså vil toget jo normalt forsvinde. Derfor er det vigtigt der er nok waiting point (mange meget tæt gør at det næsten ligner det holder stille).

Håber i forstår hvad jeg mener denne gang? Ellers ved jeg ik hvordan jeg skal forklare mig Sad

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 25/11-2005 22:56 (#10)

Hej Hans,

Den går altså ikke !!!

Et eksempel: Et godstog standser for rødt på en station eller et "afventespor" for at et gennemkørende tog kan passere. Det kræver (gentager kræver) et rødt signal for godstoget. Da waitingpoint ingen indflydelse har på signalerne, kan du altså ikke bruge dem. Godstoget standser for rødt signal, hvor de 2 reversepoints giver grønt signal for det gennemkørende tog.
Iøvrig tror jeg - uden at havre prøvet det - at MSTS vil bryde ned med alle de WP.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af KimEast, 25/11-2005 23:45 (#11)

Hæhæ. Gad vide hvorfor så mange W-points?? 1 er da nok, der kan tælles op til mange minutter ved jeg. MEN når man gemmer spillet, NULSTILLER waiting points sig.. (een af mange bugs). Og jeg fattede den nu Hans!! Du vil bare ha at det andet tog ikke sletter sig selv for tidligt!! Well, godstog sletter sig, medmindre waiting point virker. Da den som sagt nulstiller sig når man gemmer spillet, ja, så dutter den ikke liige. Et Persontog kan du have holdende synligt, så længe det venter på afgang (som her er afgang til stop). -- Jeg ville nok bruge "loose consist" på det spor, det er da i det mindste synligt hele tiden Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 26/11-2005 00:07 (#12)

Ja, Kim E, "Loose consist" ved man, hvor man har, det er også meget nemmere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af hkp, 26/11-2005 00:22 (#13)

Det er jo netop fordi den nulstiller tiden det skal vente, at jeg vil have mange tæt placeret efter hinanden, så stopper det og starter igen og stopper igen og starter igen. Og ja, det er netop for at lade toget bliver holdende på sporet når man overhaler det. Og allerhelst lade det køre lidt når man overhaler det. Men selvfølgelig er det ikke en optimal måde.

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af KimEast, 26/11-2005 01:24 (#14)

Ja ok, Hans, virker det så virker det, der er altid flere måder at gøre det på. Een af de andre måder er feks at lade godstoget køre med kun 30% performance, eller deromkring.. Det er mega langsomt så, men det kan jo starte lige udenfor stationen, når det så har fået bagenden ind på det andet spor, får du grønt og kører gennem mens godstoget bakser frem mod der det skal stoppe ganske langsomt. Det var een af de andre måder , der er garanteret flere Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af , 26/11-2005 12:41 (#15)

jeg ville nok ikke synes så godt om "Loose consist" måden.... fordi den tager så meget plads hvis nu der er 2 godstog der skulle holde i fx (Nyborg) og man skulle kører igennem der som fx et Lyntog... ( det vil godt kunne trække tænder ud i længden.... fordi så er der meget den skal have ind i det område... og de tog der forsvinder jo ikke... så den vil jo have dem og trække hele vejen igennem aktiviteten.... )

men i den situartion er man nok nød til at lave det sådan.... at de begge var "loose consist" men ellers ville jeg ikke værer glad for at bruge den måde
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af knudbe, 26/11-2005 12:45 (#16)

Hvad med at give godstoget et par returnpoints når det er kommet ind på det område hvor det skal overhales? Vil det så ikke give rødt signal længere fremme så dit persontog kan overhale?

Ellers så vil jeg også holde mig til reduceret performance som KimE skriver.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 26/11-2005 13:31 (#17)

Hej Knud,

Jeg er rimelig sikker på, at når godstoget forlader området med RP, så virker ikke efter formålet. Det er derfor, at RP skal placeres før et PU-signal. sådan at godstoget aktiverer RP'erne indtil det forbikørende tog længere fremme har aktiveret signalsystemet til grønt længere tilbage på ruten.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af knudbe, 26/11-2005 19:22 (#18)

Jamen når "mit" tog har ubrudt togvej, så reserverer det jo grønt lys flere blokke frem så vidt jeg ved..?

Derfor så skulle godstoget vel få rødt i kraft af returnpoints og der blver så grønt for "mit" tog som derved kan overhale godstoget.

Det er i hvert fald sådan jeg tror at det virker...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 26/11-2005 19:50 (#19)

Hej Knud,

Det virker på en lidt anden måde, når du (Player) skal køre igennem, og hvor et andet tog skal afvente dit tog. Her skal de 2 RP placeres på vigesporet (AI-path) lige før et PU-signal. Her er kunsten så, at AI-toget skal holde for rødt signal. Når AI toget holder stille, skal toget være dér, hvor RP er "under" toget. Det jeg mener er, at hvis RP er tilbagetrukket til starten af vigesporet, så tror jeg ikke det virker.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af knudbe, 26/11-2005 20:06 (#20)

Hvorfor skulle det egentlig ikke virke?
Hvis jeg selv kommer til at bakke, så påvirker det jo signalerne fremad hvis der er trafik. Tror du ikke også det gælder for et AI-tog?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's osv osv' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 4254 AND tf.forum_access = '0' O...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />