Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?

Udskriv debat

Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?
Skrevet af KimEast, 22/1-2006 23:24 (#1)

Hej.

Har to ruter ovre i det vest-jyske, som vi gerne vil have smeltet sammen på en måde. Problemet er, at den ene rute ligger 80 km nordligere end den anden, endda med samme byer. Jeg har prøvet at ændre world-filernes tal osv, men det eneste der sker er at sporene er væk, og alt svæver flere meter over jorden, og der kommer fejl konstant. Så de første forsøg har jeg opgivet. RuteRiter opgir også.. .. Hvad nu??

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

SV: Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?
Skrevet af jorgenandersen, 24/1-2006 03:11 (#2)

Hej Kim,

Jeg mener at huske at Erich en gang koblede NDK og DK2000 sammen, men han sagde at det var vanskeligt og absolut ikke noget han ville anbefale andre. Han kom ikke ind på fremgangsmåden.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af KimEast, 24/1-2006 10:40 (#3)

Takker. Men den kender jeg. -- Har også hørt den med "bare at ændre world-filernes numre" så de passer på hoved-ruten, den anden skal klistres bagpå. Og den har jeg prøvet. Men jeg søger videre i universet for at finde en måde.. men tak alligevel. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 24/1-2006 14:11 (#4)

Det er nu ellers den metode der skal bruges, men der er noget forarbejde med worldfilerne, samt noget der skal gøres bagefter.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 24/1-2006 16:16 (#5)

Ok Erich. Forarbejde med worldfilerne?? Man skal vel bare ændre numrene? Så flyttes alt over, dvs det gør alt ikke. Spor bla.a blir vel bare det "gamle" sted, det styres jo af trackdatabasen, og den blir der nu 2 af?!? Har hørt, at alle spor og signaler skal helt væk først fra "den bane der skal flyttes"??. -- (Kan da indrømme det er VDK og VNJ der skal indgå partnerskab Smile -- KiME --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 24/1-2006 16:30 (#6)

Det første du overhovedet skal gøre, er at gøre .w filen skrivbar. Herefter skal du finde og fjerne alle interaktiver objekter ( signaler, overkørsler og lig. OG FØRST OG FREMMEST de dynamiske spor ). Nu kan du så omdøbe filen til hvad du vil. Du kan stadig ikke benytte skinnerne til at køre på, men skinnerne er intelligent i RE de små pus. Marker dem og fjern markeringen igen, og de blå streger og den hvide databasetråd over sporet kommer frem igen. så er de "bare" at gemme og opsætte signalerne igen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af Steamhammer, 24/1-2006 16:33 (#7)

Hold da helt op! ikke andet? Wink Grin

God fornøjelse vil jeg bare sige! Wink Grin

Derudover syntes jeg projektet lyder MEGET interessant og glæder mig til at høre nærmere! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimEast, 24/1-2006 17:14 (#8)

hej erich: w.filerne er da forhåbentligt skrivbare?? Når man ændrer noget skrives de jo over, plus der laves en .bak, ikk? der er da ikke skriveskyttelse på her ihvertfald. Og hvordan kan jeg markere skinner der ikke er kommet med over i de nye world-filer? -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 24/1-2006 17:31 (#9)

Hejsa
Jeg vil også blande mig lidt i denne debat. Jeg ved at man også kan gøre det på en anden måde, som er lidt nemmere nogle gange.
Jeg vil sige at det Erich sagde med at gøre dem skrivbare er noget der Altid skal gøres, ellers kan du ikke redigere i filerne, og det får man brug for når Dyntrack skal væk, for prøver man at markere dem mens de ligger der sammen med de andre spor så kan MSTS gå ned, eller beskeden "Send report" kommer frem.
Men ligger ruterne næsten ved siden af hinanden, kan man efter man har fjernet alle Dyntrack, fjerne alle Track og veje som ligger i en tile mellem de 2 ruter, og så derefter tage samtlige Worlfiler samt Tilesfiler og lægge dem over. Dernæst skal man bare redigere spor og veje i den tile man mangler, samt som Erich sagde markere samtlige veje og track for ellers kan hverken Carspawner eller Track bruges til trafik. Stort arbejde, men en fornøjelse når man så har fået ruten forlænget.
Den vil når du så nærmer dig det nye stykke komme med påmindelser at den ikke har etableret carspawner eller lyd samt signaler, men det svarer man bare ok til, og når den så er færdig med alle de beskeder, så er det bare med at markere det hele. Ved at tage Tilesfilerne med, gør at man får alle de markeringer i terrænet med samt hvis der er lavet vand eller andre ting så får man helle terrænes opbygning med. Wink

Jeg vil lige sige at dette kun kan ske hvis de 2 ruter ligger på samme kurs, og ikke 10Km fra hinanden.
Jeg vil dog mene at man også kan ændre Tiles så de passer til den nye position, og positionen for det nye sted finder man jo i samme forbindelse med at man lægge et område til den rute man har. Wink

Jeg har dog været ude for at man får en send report når man nærmer sig det nye man har lagt til, og ved ikke om man kan gøre noget for at undgå dette. Cool
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af , 24/1-2006 17:34 (#10)

Hejsa Kim
Du skal ind i rute editoren og i begge vinduer finde den rute frem som du skal lægge til.
Der åbner du worldfilmappen i begge vinduer, og i Route Riter finder du så udpak w-filer. Husk at markere w filerne i det ene vindue så bliver de åbnet og lagt i samme mappe bagefter. Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 24/1-2006 22:41 (#11)

Hej Per

Dette er ren mobning, men du er vist ude på MEGET dybt vand Grin
Uden at dette skal være et diskutionsemne, så har jeg hele Denmark 1.0 uden b som strækninsmæssigt når helt til Frederikshavn, og der er slet ikke præmie for at gætte hvad det er jeg har merged ind i den rute Grin Grin
OG nej, I kan hoppe rundt på hvilken som helst legemsdel i ønsker, DEN udgave kommer aldrig til DL. Grin Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Redigeret af , 24/1-2006 23:22

Skrevet af Ghosttrain, 24/1-2006 22:46 (#12)

Hej Kim

Jeg tænker ikke på skrivebeskyttelse af .W filerne, men hvis du prøver at åbne en .W fil i en køreklar rute, vil du opdage at den er komprimeret. Denne kompimering skal fjernes ( Route riter ) så du kan se hele indholdet af .W filen som ren programlinie.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 24/1-2006 23:32 (#13)

Hej Erich.. Jamen så lærte jeg sgu noget igen idag. Tænkte ikke lige på at de world filer var pakket og derved ikke kunne overskrives, røres eller noget Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 24/1-2006 23:40 (#14)

Hejsa Erich
Jeg hverken moppen den ene eller den anden, og den diskution som foregår holder jeg mig fra, nej jeg fortæller bare ud fra at jeg lagde Fredericia til vores rute, en ting som vi fik tilladelse til fra Arne.
Fremgangsmåden til denne sammenlægning har jeg bare beskrevet her, hvis det var noget som Kim i hans sammen lægning måske også kunne bruge, og da den for mig var mere enkel end at gå ind og fjerne en hel masse, så beskev jeg den nemmere måde for ham.
Denne måde hjalp mig, og er ikke nogen form og jeg mener IKKE nogen form for mopning. Er ked af at du tror det.
Jeg læsser bare af hvad jeg ved og som jeg har set der virker ikke andet, og håber at det er ok.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 24/1-2006 23:44 (#15)

Jeg ved ikke alt, og vil meget gerne lære noget mere, men det jeg ved vil jeg så sandelig gerne give videre til andre, og jeg regner med at det er meningen, at jeg lærer noget giver det videre som igen giver det videre.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 25/1-2006 03:15 (#16)

Hej Erich,

Hvis man kobler 2 eller flere ruter fra forskellige forfattere sammen og vil lægge resultatet til DL, skal man vist også være totalt sikker på at alt det fis med copyright er afklaret, jeg kan nemt se muligheder for konflikter her.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af Steamhammer, 25/1-2006 13:05 (#17)

Per: Jeg tror du misforstår Erich!

Det han mente var at det HAN skrev ikke var mobning! Grin
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af , 25/1-2006 14:52 (#18)

Hejsa Mogens
nå okay, jeg var ellers ved at tro at jeg havde trådt nogen over tæerne, og det var jo ikke meningen.
Jeg ser heller ikke så godt for tiden, der er begravelse på Fredag, så man kan godt komme ud af fatning og fortolke ord anderledes, fordi det anden presser på..................................

Hej Per

Dette er ren mobning, men du er vist ude på MEGET dybt vand
Uden at dette skal være et diskutionsemne, så har jeg hele Denmark 1.0 uden b som strækninsmæssigt når helt til Frederikshavn, og der er slet ikke præmie for at gætte hvad det er jeg har merged ind i den rute

Men så kan jeg da kun sige at det er da godt at man kan lægge ruter sammen. "GG" men ville da gerne have den til at køre på, men hvad med lærdom opstår rigdomme.... :lol:

OG nej, I kan hoppe rundt på hvilken som helst legemsdel i ønsker, DEN udgave kommer aldrig til DL.

Det kunne vel ske. Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 25/1-2006 17:14 (#19)

Hæhæ Per. Njaaa, kunne man bli enige med alle rute-byggerne fra Skagen til Gedser, ville vi ha en stooor rute (godt klistret sammen). Vi mangler vist lige Skagensbanen, så er den hjemme Smile .. Som det er nu, er der en del overlapning af ruter der er samme sted.. (Synes jeg kan finde hele 5 forskellige Fredericia-versioner) *GG* -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Steamhammer, 25/1-2006 18:20 (#20)

og så mangler der jo liiiiige Grenåbanen, Odderbanen og Skjernbanen, som man kaldte Skanderborg - Silkeborg - Skjern i gamle dage og sikkert endnu flere fra øerne... Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg