Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hvordan får man trafik på Ruten Danmark?

Udskriv debat

Hvordan fÃ¥r man trafik pÃ¥ Ruten Danmark?
Skrevet af knudbe, 11/1-2005 22:33 (#1)

Jeg er ved at tøffe Helsingør-Århus og selv om landskabet er flot så er man jo lidt alene...
Hvordan får man modkørende (og medkørende) trafik på sådan en rute?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

SV: Hvordan får man trafik på Ruten Danmark?
Skrevet af egon.weber, 11/1-2005 22:43 (#2)

Hvis du vil have trafik, kan du jo downloade aktiviteter, eller lave en selv. Der er et par udemærkede aktiviteter du kan dl her på siden. Wink
De ture der er som standard, er alle uden trafik, da Erich har koncentreret sig om at bygge banen, det andet gør vi andre så, altså laver indimellem nogle ganske udemærkede aktiviteter til de forskellige ruter. Smile
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

Skrevet af knudbe, 11/1-2005 23:14 (#3)

Jeg er helt ny på MSTS, så bær lige over med mig Shockops:

Jeg har installeret Ruten Danmark og et par togsæt - IC3 og MR.
Aktiviteten er vel egentlig det at jeg kører IC3 på nævnte rute med de i aktiviteten nævnte anvisninger.

Nu har jeg så kigget på downloadområdet Aktiviteter, men der står ikke så meget - altså henter jeg IP_430.ACE
Kigger så i mapperne under ROUTES/DENMARK hvor jeg finder andre .ACE-filer under TERRTEX og TEXTURES men jeg syntes bestemt ikke at det virker logisk at lægge IP_430.ACE ind i de mapper.

Så for at få andre toge end det jeg selv kører til at tøffe rundt på banen for at skabe lidt liv og trafik, så må jeg vel først og fremmest have nogle flere loks og vogne?
Og når jeg så har dem, så må jeg vel på en eller anden måde oplyse programmet at de skal tøffe herreløse omkring på banelegemet?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Skrevet af , 11/1-2005 23:20 (#4)

Ja og nej..........Hvis du går op under download på siden her, så finder du navnet aktiviteter, og der kan du finde nogen som passer til den rute du har valgt at køre på..........Du skal dog huske, at de ting som bliver brugt i aktiviteten skal du have liggende i spillet, der hvor du har det andet materiel......og iøvrigt velkommen i familien.............SmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af lbr40, 12/1-2005 01:15 (#5)

Hej Knudbe,

Aktiviteterne indeholder data om ruten DIT tog skal køre, såvel som for de mod- og medkørende tog. Aktiviteterne indeholder også data om de lokomotiver og vogne, der skal bruges til den rute, du har valgt. Lokomotiver og vogne kan downloades her fra siden. Du bør læse alle medfølgende "Read-me"-filer inden du installerer materiellet.

Lokomotiver og vogne installeres i Trains\Trainset-mappen og consists-filerne (*.con) flyttes over i Trains\Consists-mappen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimS., 12/1-2005 03:46 (#6)

Høbs................. Er der slet ikke nogen, der vil henvise vores nyankomne, forøvrigt hej med dig og velkommen,
til de guider, der ligger her på siden. eksv. dem om at installere aktiviteter og materiel. I skulle skamme jer Grin

Her er et par stykker http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-16.html ( aktiviteter ), http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-14.html ( materiel ) og ikke at forglemme denne http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-11.html ( indstallation af ruter )

Hvis man mangler Adobe Reader, til Windows XP, som dokumenterne er skrevet i, er linken her http://ardownload.adobe.com/pub/adobe...n_full.exe

SÃ¥ er der vist lidt, at gnaske igennem.

Glemte lige New Roads, de er kommet til efter guiden er laver. De kan hentes her http://team.routebuilders.dk/Download...wroads.zip og installeres efter XTracks.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Skrevet af lbr40, 12/1-2005 11:19 (#7)

Hej allesammen,

Jo, det glemte jeg da, så hermed velkommen i "klubben", Knudbe!

Det er en god idé at undersøge, hvad dette site indeholder, inden man spørger her i forum. Jeg har på fornemmelsen, at det er de amme ting, der spørges om, specielt med hensyn til fejl her og dér.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af egon.weber, 12/1-2005 18:53 (#8)

Velkommen i klubben knudbe. Smile
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

Skrevet af knudbe, 12/1-2005 19:49 (#9)

Hej alle - tak for velkomsten Grin
Jeg ved godt at det er irriterende når folk bare stiller spørgsmål, uden først at have undersøgt mulighederne, så jeg har været inde på både FAQ og rodet rundt i downloadområdet, men jeg syntes ikke at der var noget der der kunne besvare lige de spørgsmål som jeg havde. Så er det jo rat at man kan spørge her, og de links som er anført vil jeg se frem til at studere nærmere her i løbet af aftenen. Jeg må dog så sige, at selv om jeg nu ved at der findes sådanne vejledninger så kan jeg da godt se, at jeg burde have opdaget punktet "Vejledninger" i højre side, men jeg har haft for stor fokusering på kolonnen med MSTS. Som lbr40 anfører, så er der måske for mange af de samme spørgsmål i dette forum, men betyder det at sitet ikke er intuitivt for nye brugere? Det første jeg stødte ind i, var downloadhastigheden. Jeg havde godt set at man skulle registres for at få hurtigere hastighed, men jeg harved ikke fået læst at jeg efterfølgende også skulle betale for at få fri hastighed. Nu har jeg dog i går betalt de 100,- så jeg skulle ikke have problemer i den retning det næste års tid (hvis min betaling altså bliver registreret)

Og så en lille sidste ting: Den status man har i venstre side (Spammer, Pendler, Stationsforstander (bemærk at det er i et ord) hvorledes bliver disse tildelt?

SÃ¥, nu er tatstaturet slidt op.... Wink

Mvh
Knud
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Skrevet af Christian17, 12/1-2005 21:31 (#10)

Hej Knud!

De bliver tildelt efter, hvor mange indlæg du skriver Wink
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Antal indlæg: 1059
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone
Webmaster http://www.banebilleder.dk

Skrevet af Steamhammer, 12/1-2005 21:40 (#11)

Hej Knud,

Også et velkommen til dig herfra! Grin

Alle er skam velkomne her på sitet og det skulle da gerne være intuitivt for alle, det er bestemt det der er meningen, så er der noget du syntes kunne være bedre, så skriv endelig om det i forum eller skriv direkte til Morten(BlackChart) eller én af os moderatorer, så skal vi se nærmere på det.

Men jeg vil da varmt anbefale dig lige at tygge Kims vejledninger igennem, de er skrevet så selv jeg forstår dem! Wink Grin
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimS., 12/1-2005 23:26 (#12)

Ho ho, og det siger ikke så lidt Pfft . Tak for sidst Grin

Ingen og jeg siger INGEN spørgsmål er for dumme, åndsvage eller for latterlige her. Husk lige på, at alle er startet
samme sted, nemlig at vide ingenting, så bare klø på.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Skrevet af lbr40, 13/1-2005 00:09 (#13)

Hej Knud,
KimS. skrev: Husk lige på, at alle er startet
samme sted, nemlig at vide ingenting, så bare klø på.

Fat mod, det kan være svært at starte helt forfra. MSTS har sine
(u)vaner med at drille os alle. Og dog er der system i det, alligevel. Men det kan godt tage lang tid at finde ud af, hvofdan simulatoren er skruet sammen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af knudbe, 13/1-2005 00:57 (#14)

lbr40 skrev: Hej Knud,
Fat mod, det kan være svært at starte helt forfra. MSTS har sine
(u)vaner med at drille os alle. Og dog er der system i det, alligevel. Men det kan godt tage lang tid at finde ud af, hvofdan simulatoren er skruet sammen.

Jeg er nu heller ikke så bekymret, men det kom alligevel bag på mig at man skal ud og finde eksterne værktøjer. Jeg syntes dog at det er helt fint at der er flere der udvikler på systemet - det giver en større levedygtighed.

Og så er jeg jo ikke bange for at pille... Det irriterede mig at turen Helsingør-Ålborg var i regnvejr, men det var jo en smal sag at ændre det til sommer og sol i Notepad. Skønt med tekstbaserede filer :top:
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Skrevet af KÃ¥re, 13/1-2005 01:13 (#15)

knudbe skrev: Og så er jeg jo ikke bange for at pille... Det irriterede mig at turen Helsingør-Ålborg var i regnvejr, men det var jo en smal sag at ændre det til sommer og sol i Notepad. Skønt med tekstbaserede filer :top:

Bortset fra at du i skærmbilledet lige inden du starter turen, kan vælge bl.a. årstid og vejr i rullemenuerne Shock

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af knudbe, 13/1-2005 20:21 (#16)

[quote="KÃ¥re
Bortset fra at du i skærmbilledet lige inden du starter turen, kan vælge bl.a. årstid og vejr i rullemenuerne Shock [/quote]

Kun når man vil teste ruten, men Ikke når man vælger en opgave.

Mvh
Knud
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Skrevet af KÃ¥re, 14/1-2005 00:45 (#17)

Nej, for der har konstruktøren af aktiviteten fastlagt de forskellige parametre. Jeg forstod bare på dit spørgsmål at du kørte "explore route" siden du manglede modkørende tog m.v. - men OK, jeg har misforstået dig.

Mv.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg