Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Hjælp søges

Udskriv debat

Hjælp søges
Skrevet af , 19/12-2004 15:23 (#1)

hejsa
Kan ikke komme videre med et Godstog i aktiviteten >Fragt Ã…rhus-Ã…lborg>
Lige før Ålborg får jrg et rødt signal der bare forbliver rødt. Har ventet i over 1 time...
Er det en fejl eller....
Håber nogen kan hjælpe
Hi Bjarne K
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Hjælp søges
Skrevet af Ricemann, 19/12-2004 17:27 (#2)

Jeg syndes at jeg kender problemmet anden steds fra.... efter et stykke tid (ca 2-3 min) prøv at bakke lidt tilbage jeg vil regne med ca 100 - 200 meter og kør så frem mod signalet igen. og dette skulle gerne skifte til kør....

Der højt sandsynlig en opdateringsfejl i msts. jeg har selv kæmpet en del med den fejl i diverse arktiviteter. men dette har altid løst problemmet.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af KimS., 19/12-2004 18:31 (#3)

Hovsa, det kan ikke være rigtigt, at man skal bakke 100 - 200 m. Der er en fejl et sted.
Er der kun et player tog i aktiviteten, eller er der også trafik?
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Ricemann, 19/12-2004 19:19 (#4)

KimS. skrev: Hovsa, det kan ikke være rigtigt, at man skal bakke 100 - 200 m. Der er en fejl et sted.
Er der kun et player tog i aktiviteten, eller er der også trafik?

Det er rigtigt det du siger Kim. Men det sker desværre at msts ikke opdatere..... grunden til det, ved jeg ikke, men når man så kører det på timeplayeren i edittoren fungere det fint!
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af KimS., 19/12-2004 19:53 (#5)

Hvad er det MSTS skal opdatere, jeg forstår ikke rigtigt?
Jeg har aldrig prøvet det du omtaler, men jeg har nok heller ikke prøvet alt, men næsten Grin

Der er visse regler der skal overholdes, hvis tingene skal fungere, de kan ikke ændres ved
en opdatering eller mangel på samme.

Jeg kunne dog tænke mig, at få oplyst om fejlen med det røde signal opstod i en aktivitet, hvor
kun et player tog kørte.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Ricemann, 19/12-2004 20:09 (#6)

Det jeg mener at når du skal kører arktiviteten så er det ikke altid at msts opdatere signal billedet med mindre at man bakker lidt tilbage.... eks. lad os sige at klokken er 10.00 man holder foran et I signal som er på stop. inde på stationen er et regionaltog det kører kl 10.01 det kører ud forbi pu signalet osv. når U signalet bliver passeret skal I signalet jo stillet på kør... men dette sker ikke altid, lad os så sige at der går 2 min. mere regionaltoget er kommet en blok længere ud og I Signalet står stadig på stop. hvis man så bakker lidt og derefter kører frem igen så skifter I signalet...

det er den fejl jeg taler om. den vises ikke i Editoren men kun i msts.
løsningen er meget velkommen.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af , 19/12-2004 20:29 (#7)

Der er trafik i aktiviteten. Havde prøvet alt både at bakke og koble vogne fra men intet hjalp.. til sidst listede jeg frem forbi det røde signal . Det skedte der intet ved og jeg fik klaret opgaven .. Synes bare det er et mærkelig sitiation at være i .

Bjarne K
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 19/12-2004 20:43 (#8)

Ricemann.

Noget tyder på, at du køre for tæt på I signalet ( hold afstand ), det er det eneste jeg kan sige.

Bjarne.

Da jeg ikke har set aktiviteten, er det svært for mig at sige, hvad det kan skyldes.
Du kan prøve at sende mig en apk fil, så vil jeg gerne se på den. Materiel liste behøver jeg
ikke, jeg finder ud af, hvad du har brugt.

Det bliver dog først i morgen, skal på arbejde nu Sad

Du kan sende apk filen på [mail][/mail]
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 19/12-2004 22:23 (#9)

Hvis i får rødt signal... hvorfor prøver i så ikke af få lov til af passere det? ( det har jeg da gjordt på mange af mine aktiviteter... mange gange er det en fejl... og så kan man godt passere af ligevel ved hjælp af det.... )
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 19/12-2004 22:25 (#10)

for på min aktivitet ( Amtsregionaltoget ) Nykøbing Sj - Slagelse.... der laver den selv det ved Holbæk..... hvor jeg skal ind på spor 3.... så laver den noget lort med rødt signal...
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 20/12-2004 16:31 (#11)

hmm... endnu flere problemer denne gang med aktiviteten IC 137 .
Efter instalition og rettelse af div matriel kan jeg slet ikke starte MSTS får bare at vide at den er gået ned og at man kan sende fejlmeddelse..

Hvad kan der være galt?.
efter afinstalering virker MSTS igen .

Har samme problem på lollandsbanen med en anden aktivitet.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 20/12-2004 23:50 (#12)

bjarnek.

Har du installeret path 7.1?
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 21/12-2004 00:03 (#13)

ja . Har alle patch instaleret.
Kan lige tilføje dette
pc.
XPprof. AMD Atlon Xp 1500+ .512 Mb DDR. GEForse Frafikkort m 128 Mb.Soundblaster live Lydkort. 60 Gb HDD
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 21/12-2004 10:48 (#14)

Har som skrevet andet sted, har jeg testet IC 137 uden fejl, så aktiviteten og ruten fejler ikke noget.
Jeg er bange for, at der er noget galt med dit materiel. Har du tjekket det i ConBuilder?
Hvis du bare har den mindste fejl på dit materiel, gør MSTS som du beskriver.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Redigeret af , 21/12-2004 11:07

Skrevet af KimS., 21/12-2004 11:03 (#15)

Forøvrigt, prøv at læse her http://www.tog-sim.dk/FAQ-index-myfaq...-4.html#q3

og hente denne her http://www.tog-sim.dk/UpDownload-inde...id-18.html ( kræver Adobe reader, som kan hentes på dansk her http://www.adobe.com/products/acrobat...step2.html )

det kunne måske hjælpe dig med at forstå, hvad jeg mener med mit sidste indlæg.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af KimEast, 21/12-2004 15:41 (#16)

Hej alle. Min kære navnebror Kim har nu fat i den rigtige ende, jeg supplrer bare angående den med at signaler falder i søvn når man holder ved det !!!! Det sker, at et I og/eller et PU-signal , "glemmer dig" hvis du er standset ved signalet, OG DINE VOGNE RYKKER SIG BARE 1 mm baglæns!! Har været ude for 100 gange mindst, at alt andet end IC3 IR4 har det problem ved signalerne, fordi vognenen, især på godstog, LIGE skal rette koblingerne ud. Nu mister signalet din rute mv., og glemmer du er der. Du kan også risikere at du skal starte forfra, eller derfra du gemte spillet sidst, da hele ruten er "smuttet væk i databaserne". Problemet kan dog løses, hvis du når du standser ved I signal mv, AT HOLDE BREMSEN så længe du holder. Nu SKAL signalet vise grønt når der er klar forude. Gør det ikke det, skal du lige gi motorerne lidt gas, mens bremserne er på, evt. løsne dem. (og ikke være så tæt på signalet at du ryger overfor rødt). - Mange andre faktorer spiller også ind - har man andre programmer kørende i baggrunden (antivirus mv), - har man for lidt RAM? - Har man startet aktiviteten uden at ha slukket PC'en lige før, osv osv. - OBS! Bedste råd er, start MSTS og en aktivitet med helt friske RAM og uden andet kørende i baggrunden, dvs efter PC har været helt slukket.. MvH KimE ..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af , 22/12-2004 14:29 (#17)

AK JA. har tjekket alt .Får ingen fejlmeddelerser overhovedet og kan stadig ikke køre omtalte aktivitet. Alle andre kan køres uden problemer.
Suk Suk.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimS., 22/12-2004 15:22 (#18)

IC 137 er under revision og update til version 3

Den bliver nu med det materiel der er tilgængelig på danske og svenske site. Den svenske " e.buzz. net " fordi der er materiel, der ikke kan fås i DK.
Det er også med en ny readme fil, med hyperlinks, så I ikke skal lede efter tingene og det kun tager den tid det ta', at hente det, gaab Wink

Køre i øjeblikket test på part 1, som ser lovende ud, bortset fra det evindelige hakkeri på KBH. H. og til Høje Tåstrup, hvilket gjorde, at jeg måtte skrue gevaldig ned for grafikken, til efter Roskilde, fordi den ikke kunne nå at hente shapes og gik ned Shock

Ha' lige tålmodighed lidt endnu. Det er en større omgang.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 22/12-2004 16:13 (#19)

Rolig nu jeg jager ikke på nogen.
Det er nu nok bare her det er galt. Det er dog bare undelig at det kun er denne akt + en til lollandsbanen der laver det samme.
Jeg glæder mig dog til dn nye version.
Det undre mig også at jeg ikke kan finde nogle fejl . Hvis man fik en error meddelelse var man lidt bedre stillet. Har kørt alle test med conbilder uden at få meldt nogle fejl. Den viser grøndt på alle ruter.
Nå det løser sig nok...
Glædelig jul fra
Bjarne K

Ps. den omtalte lollandbane akt. hedder LollandBanens IC 2 Vordingborg - Nakskov
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Ricemann, 24/12-2004 09:13 (#20)

Hej

Jeg har fundet en løsning på det med at signalerne "falder i søvn" prøv at brug Tabulator tasten ifølge "operations Notebook skulle man kunne ved brug af tabulator tasten lave en " Request permission to pass stop signal" eller på godt dansk: spørge om tilladelse til at passere et stop signal...

Det virker ved mig!
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
HJÆLP Andet 6 11-02-2014 16:21
Lollandsbanen II - Hjælp, næsten klar! Ruter 3 17-09-2013 07:34
DSB Bn - Hjælp Materiel 1 15-09-2013 15:11
Lollandsbanen II - Hjælp Ruter 1 08-09-2013 19:04
Del denne tråd