IsoNick skrev: Lige meget hvor meget vi slår på tromme herinde for vogne og lokomotiver, så gør det ikke nogen forskel. Som det ser ud nu, så bliver det togsæt fremover hos DSB. Den største årsag til at DSB har set sig blindt på togsæt er i mine øjne at man kan spare medarbejdere på den konto. Hvor lokomotiver og vogne kræver rangister til at spænde for og evt. rangere, så kan man med togsæt nøjes med en lokomotivfører.
Men på et eller anden punkt glæder jeg mig da til IC4. Det er da et flot tog, og alt nyt ved jernbanen i Danmark må ses som noget positivt. Men IC4 bliver jo også hverdag en dag. Lokomotiver og vogne vil helt sikkert blive savnet.
Ja, det bliver de helt sikkert..! Hvad skal du så egentlig lave Nick? :?
H-783 skrev: Og hvad angår IC4 tog! Ja det er en KANON flot tog! Og ganske enig i at det er langt flottere end IC3 (og IR4 for den sags skyld) men det er jo ikke udseendet man skal tænke på kun men også om det kan KØRE! HEHE
Man må jo erkende at det var designafdelingen i DSB der trak det længste strå i forbindelse med nyanskaffelsen. PR-værdi måles meget i hvordan ting ser ud, og ja, designchefen er en kvinde..! De har som regel ikke meget negativt at sige om ting der kommer fra italien
Havde anskaffelsen derimod primært beroet på tekniske vurderinger havde DSB
ALDRIG valgt et italiensk tog..!