Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
X2000 Kh-Od

Udskriv debat

  X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 4/7-2010 15:58 (#1)

Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af NicPaHa, 4/7-2010 16:08 (#2)

Standser togene de nævnte steder (htå, ro, rg og sg?)
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 4/7-2010 16:58 (#3)

Ja.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af NicPaHa, 4/7-2010 18:33 (#4)

Er det bare mig .. eller ??

får toget et ophold på 5 timer på København H ? + det tager 32 min fra Kh til htå ??

Ved ikke om det er mig der har misforstået køreplan eller hvad .. ?
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Ghosttrain, 4/7-2010 18:36 (#5)

Det er det helt sikkert
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 4/7-2010 19:42 (#6)

Toget ankommer til Kbh 19:33 og fortsætter på et ukendt tidspunkt, da man ikke kan stå på i Kbh. Desuden er det rejsetiden mellem Stockholm og Kh der er 5 timer.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Meng, 4/7-2010 22:47 (#7)

Jeg har hørt en lille fugl synge om at X2000, pga pladsmangel i bl.a. OD og FA, skal stå i SG, nogen der kan sige mere om det?
Brugers avatar
Meng

Lidt øvet



Antal indlæg: 45
Tilmeldt: 31/3-2008
Alder: 30
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Horsecreek, 4/7-2010 22:47 (#8)

Spændende. Skal man så købe en SJ-billet, for at køre med mellem Odense og København?
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 5/7-2010 00:14 (#9)

Afgang fra Kh bliver nok klokken 19:52. Men jeg kan bare ikke se hvorfor det skal køre til Odense på den tid af dagen, og hvor mange svenskere har behov for direkte tog til Slagelse?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af knudbe, 5/7-2010 00:38 (#10)

Hvad er den dybere mening med at svenskerne sender et tog til Odense?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Horsecreek, 5/7-2010 00:48 (#11)

andersj skrev: Afgang fra Kh bliver nok klokken 19:52. Men jeg kan bare ikke se hvorfor det skal køre til Odense på den tid af dagen, og hvor mange svenskere har behov for direkte tog til Slagelse?
Tja, der er nok flere fra slagelse der kunne bruge et direkte tog til malmø, selv om tiderne ikke er de bedste til en fridagsshoppetur.
Et stop i Slagelse kan skyldes at toget er ved at indhente et andet tog eller ved at blive indhentet.
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 5/7-2010 00:49 (#12)

Det kører 2 minutter efter ICL (19:50) og 8 minutter før IC (20:00)
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Meng, 5/7-2010 01:43 (#13)

X2000 overhales ikke i SG. Afgangen er sat ind mellem L4 (afg. OD 06:29) og 808 (afg. OD 06:42).

Lyn mod OD pass. i '35 eller '36 og IC ank. '53, afg '55[/quote]
Brugers avatar
Meng

Lidt øvet



Antal indlæg: 45
Tilmeldt: 31/3-2008
Alder: 30
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af trnielsen, 5/7-2010 17:16 (#14)

Hvis man læser køreplanen rigtigt så kører de på følgende dage:

Tog 530 kører mandag til lørdag

Tog 537 kører søndag til fredag

Jeg overvejer iøvrigt at lave en endagstur i uge 34 eller 35, hvor jeg holder ferie, mellem Odense og Stockholm. Dette kan lige nåes da der er 42 minutter at løbe på i Stockholm.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 62
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af knudbe, 5/7-2010 18:18 (#15)

knudbe skrev: Hvad er den dybere mening med at svenskerne sender et tog til Odense?


Ikke nogen som har et bud på det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af MPedersen92, 5/7-2010 18:38 (#16)

knudbe skrev:
knudbe skrev: Hvad er den dybere mening med at svenskerne sender et tog til Odense?


Ikke nogen som har et bud på det?


Ikke rigtigt nej, altså for mig ville det give lidt mere mening hvis toget blev sendt vidre til Fredericia..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af PB, 7/7-2010 16:26 (#17)

Svenske jernbaneklub-medlemmer, der skal til Dieseldagar i Odense? Pfft
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af knudbe, 7/7-2010 22:11 (#18)

Det kunne vel klares med et særtog - som ikke en gang skulle over Kh Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Marc, 17/7-2010 00:54 (#19)

Jeg tvivler på det bliver en succes, især hvis der ikke blive reklameret nok med det.
DD-vognene har kørt i IR-løb nu i mange år, og der er stadig mange rejsende som ikke er klar over om de kan benytte dem eller ej, og venter i stedet på det mere "velkendte" IC-tog.
Det har så hjulpet lidt efter man begyndte at koble IR-togene på Orange-turene, men jeg tror også at hvis man ikke foretager sig noget lignende med X2000, så vil det komme til at køre ret tomt på de ture.

Hvorfor man har valgt Odense kommer også bagpå mig.
Fredericia og Padborg ville have givet mere mening.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:



SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Thomas_, 17/7-2010 02:31 (#20)

Så længe du ikke kender årsagen til hvorfor man har valgt Odense, så kan jeg ikke se hvordan du kan gøre dig klog på at Fa eller Pa havde været et bedre valg??
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
X2000-uheld i Malmö Real-Life-Tog 6 02-01-2011 15:58
X2000 til Fredericia? - Korridorer skulle være tildelt. Real-Life-Tog 3 03-05-2010 23:06
X2000 Materiel 15 15-04-2009 00:08
SJ X2000 i København Real-Life-Tog 5 25-02-2009 22:45
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: