Forum » Trainz » Generelt
Ts2009

Udskriv debat

  Ts2009
Skrevet af Anonym Bruger, 19/11-2010 13:33 (#1)

Jeg undrer mig, har indsendt 9 forskellige baner til Ts2009, banerne er blevet downloadet 408 gange.

Der er kun, siger og skriver kun en, der har meldt tilbage, vedkommende manglede lige et par danske lokomotiver.

Er det fordi det er godt nok det jeg laver? Jeg vil gerne have kritik, syntes selv at det er noget makværk.

Pt. er jeg ved at lave Kb Gb inklusive Amagerbanen ca. omkring år 1900.

Videoer kan ses på hjemmesiden www.togtossen.dk

DvH
Preben Fuglsang
Brugers avatar
Anonym Bruger

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 11/9-2010
Status:


SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 20/11-2010 09:33 (#2)

Jeg tror desværre, at det er et generelt "problem". De fleste henter bare, og så glemmer de, at byggeren har brugt 100'vis af time på ruten/materiellet/osv. Jeg er jo sikker på, at byggeren gerne vil have ros og nok især ris, så det kan gøres endnu bedre.

På vores egen side har vi flere gange opfordret brugerne til at være aktive. Det er desværre ikke lykkes endnu, og nogle gange tænker man så, om det i det hele taget er det værd. Jeg går ud fra, at de fleste byggere har det på samme måde. Hvorfor bruge tid på at lave et lokomotiv, når man alligevel ikke får ros/ris?

Det er jo til dels fint nok at være passiv, men det tager ikke mange sekunder lige at sige tak for noget, som man har fået helt gratis og sikkert nyder at bruge.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Ts2009
Skrevet af lbr40, 20/11-2010 12:26 (#3)

Jeg kan da også fornemme, at der ikke er mange, der reflekterer på det projekt, som f.ex. jeg er igang med. Ofte har jeg set, at det er én eller 2 ting, der er focus på. Lidt uretfærdigt, må jeg sige, da der også kan findes "guldkorn" i endre projekter.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ts2009
Skrevet af knudbe, 20/11-2010 18:42 (#4)

lbr40 skrev:
Jeg kan da også fornemme, at der ikke er mange, der reflekterer på det projekt, som f.ex. jeg er igang med.


Nu er det her jo en Trainz-tråd, men jeg er da meget interesseret i dit projekt til RailWorks Wink

Og til RW overvejer jeg selv at genoptage mit projekt med Amagerbanen. Men jeg kunne godt tænke mig at der var nogle ældre danske vingesignaler til rådighed, så hvis der er nogen 3D-designere som kunne tænke sig at lave sådan noget til RailWorks, så lad os snakke videre om det ovre på www.railworks.dk
- ellers så må jeg vel bare bruge de tyske vingesignaler. Det kan til nød bruges...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ts2009
Skrevet af Anonym Bruger, 21/11-2010 08:11 (#5)

Tak for alle indkomne svar.

Jeg fortsætter med at lave baner, og sender dem herind til tog-sim

Go´ forjul til alle

Preben Fuglsang
Brugers avatar
Anonym Bruger

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 11/9-2010
Status:

SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 21/11-2010 09:52 (#6)

Tråden her er jo et godt eksempel. Da jeg skrev mit første indlæg for 24 timer siden, var der 66 visninger. Nu er der 186 visninger. Så tråden er læst 120 gange på 24 timer, og det gav 2 indlæg. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor folk er så passive, når nu de har mulighed for at påvirke udviklingen. Det kunne give både bedre og flere ting at lege med.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Ts2009
Skrevet af Ostseerailer, 21/11-2010 12:42 (#7)

I det hele taget er dette forum blevet meget inaktivt de seneste år. Ved ikke om folk bare har mistet interessen for tog-simulation eller om det var stemningen her på forummet, som skræmte mange væk.
Synes at der i en periode var mange gniderier og mobning mellem brugerne. Efterhånden forsvandt flere og flere ansigter.

Man savner lidt dengang hvor der var langt støre entusiasme blandt brugerne, og hvor et projekt fik stor omtale.
Kan huske dengang at vi var en hel flok brugere fra dette forum, som mødtes på jernbanemuseet for at snakke tog-simulation under de store arrangementer.
Vi mindede lidt mere om en klub end blot et forum.

Tror simpelthen bare at interessen er forsvundet hos de fleste.
Brugers avatar
Ostseerailer

Lidt øvet



Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15/8-2010
Status:


SV: Ts2009
Skrevet af Anonym Bruger, 21/11-2010 12:58 (#8)

Bab skrev:
Tråden her er jo et godt eksempel. Da jeg skrev mit første indlæg for 24 timer siden, var der 66 visninger. Nu er der 186 visninger. Så tråden er læst 120 gange på 24 timer, og det gav 2 indlæg. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor folk er så passive, når nu de har mulighed for at påvirke udviklingen. Det kunne give både bedre og flere ting at lege med.

Bab


Nok fordi at der har været alt for mange dårlige eksempler på modtagelse af konstruktiv kritik.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 21/11-2010 14:07 (#9)

Jeg håber da ikke, at mange er blevet sure over konstruktiv kritik. Men jeg kan forstå, hvis de er blevet sure over negativ kritik Wink

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Ts2009
Skrevet af Jørgensen, 21/11-2010 15:50 (#10)

Det er et gennemgående problem for meget frivilligt arbejde, at der bliver lagt en masse arbejde i det, men de åbenlyse reaktioner er det ofte sparsomt med. Nogle steder som her kan man dog se, at der er mange, der læser med hhv. downloader, så interesse må der jo være. Så kan man da i det mindste glæde sig over det, for der vil ofte være en masse andet, der ikke nyder samme store interesse.

Andre lige så gennemgående problemer tæller manglende modtagelighed for konstruktiv kritik, manglende respekt for andres synspunkter, rakken ned på folk med andre synspunkter, forhåndsintagelse, beskylden andre for det hvis de ikke giver ret, ikke giden sætte sig ind i tingene, ikke tænke sig om i det hele taget, "ekspert"-udtalen om ting baseret på overfladiske betragtninger ... og så fremdeles. Og det gælder desværre både blandt dem der er aktive, dem der prøver at blive det og dem der bare kommenterer. Det er desværre ikke noget specielt problem for tog-sim.dk.

De gamle i gårde, der ved hvordan tingene fungerer, holder nok til det, men sjovt er det da ikke. For de problematiske personer fylder ofte urimeligt meget, eller man roder sig ud i gentagne endeløse diskussioner. Man skal være hårdfør, hvis man vil blive, og på enhver måde undgå tingene i ovennævnte afsnit. De er set i hobetal og fører intet brugbart med sig.

Men for lige at koncentrere blikket på togsimulator-området: nej, kredsen af interesserede er nok ikke så stor og aktiv som den har været. Jo, liv er der da stadig, men omfanget af nye ting er til at overskue, i det mindste her på siden. Noget skyldes selvfølgelig at en del brugere har fået nye interesser, og de der i sin var studerende er for forhåbentlig manges vedkommende nu optaget af arbejde og stiften familie. Et andet problem er at det er et nicheområde her i landet, hvor der er langt mere fokus på spil, hvor det dybest set bare handler om at springe rundt, løse gåder og skyde løs.

Railworks kunne så hjælpe på tilslutningen, men gennembrudet mangler. Måske fordi nogle ting i omtaler lyder unødigt besværlige, og måske fordi det som udgangspunkt er meget britisk orienteret, hvor danske jernbaneentusiaster traditionelt er mere tysk orienterede. Ikke at jeg siger at fabrikanterne partout skal sætte en tysk BR 01 eller en dansk MY på coveret, men det ville måske sige lidt mere end en britisk dieseltogsæt, de færreste på den her side af Nordsøen kender til.

Med venlige vurderende hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: Ts2009
Skrevet af Anonym Bruger, 21/11-2010 16:47 (#11)

Som jeg også har foreslået på Oldtimerklubben, ville det være en smart idé at få Erichs dansk sprogpakke integreret i spillet, via. en Steam-update.

Sådan som det er lige nu er der kun en person der modellere til RailWorks, og han kan sq også sit kram. Men jeg kan også se på de tyske sider at der ikke rigtig kommer noget nyt, hvor der til MSTS er alt tysk materiel man kan forestille sig. Jeg kunne personligt godt tænke mig en togpakke fra Halycon til RailWorks, eller bare deres MSTS togpakke konverteret til RailWorks.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Ts2009
Skrevet af knudbe, 21/11-2010 17:14 (#12)

andersj skrev: Men jeg kan også se på de tyske sider at der ikke rigtig kommer noget nyt, hvor der til MSTS er alt tysk materiel man kan forestille sig. Jeg kunne personligt godt tænke mig en togpakke fra Halycon til RailWorks, eller bare deres MSTS togpakke konverteret til RailWorks.


RailWorks er heller ikke rigtig slået igennem i Tyskland. Jeg tror at de håbede på at få en gennembrud med 2010-udgaven, men igen, der er stadig alt for meget på engelske baner og materiel. England er en ø! Hvor stor interesse mon der er for engelske jernbaner blandt målgruppen på kontinentet? - jeg svarer selv: Ingen! - og det burde nogen fortælle folkene på Rs.

(hvad interesse har Trainz-spillerne mon i det vi skriver her Wink )
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ts2009
Skrevet af Henrik-, 21/11-2010 17:45 (#13)

Jeg ser ikke problemet som den "manglende" interesse i togspil - mere som den fustration over hvad man skal vælge af spil - og satse på.
Skal det være Tranz, MSTS, eller RW2??
Jeg har dem og jeg spiller dem alle men jeg savner de danske matriel - hvilket jeg ikke er ene om så vidt jeg kan læse her på sitet og andre danske hjemmesider.
Jeg VED at Erich, Bab og andre gør et mega stort arbejde ganske frivilligt - og er jeg dybt taknemmelig for det kæmpe arbejde.
Jeg KAN ikke finde ud af det (er nok lidt EDB-dum Wink) og jeg HAR prøvet flere gange, så jeg lukrerer på dem som har forstand på dette.
De resultater der indtil nu er kommet frem til DL synes jeg har været fuldt tilfredsstillede til det brug og har slet ikke haft nogen grund til at "klage" over resultatet. Jeg må tilstå, at jeg hænger mig ikke i de små detaljer i udseendet - bare det kan køre fra A til B nogenlunde realistisk og "maskineriet" ligner de rigtige. (Hvis jeg vil se detaljerne, så tager jeg til Odense og ser dem i stor størrelse)
Dette tror jeg de fleste som kører med togne også gør.
Samtidig må jeg også indrømme at jeg har nu heller ikke været god til at rose konstruktørerne, men det vil jeg lave om på i fremtiden.
Jeg håber da så inderligt at der er flere, som har den fornødne expertise og indsigt i disse "ædlere dele" vil følge de utallige opfordringer til at hjælpe med ruter, senarioer og matriel.

Endnu engang tak til jer som kan.

Mange hilsner
Henrik
Brugers avatar
Henrik-

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 9/6-2004
Bopæl: Østjylland
Alder: 69
Status:


SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 21/11-2010 17:49 (#14)

Ideen med dansk integreret i RW er da en udemærket ide. Der er bare lige to problemer i det.

1. Jeg tror ikke, at RS.com vil smide den i en opdatering, da de dermed er forpligtiget til at sørge for fremtidige opdateringer. Oversættelsen fra RW1 er ikke den samme som bruges i RW2 f.eks.

2. Den danske oversættelse er ikke bare at oversætte ordene. Det er den nemme del. Men når man så begynder at bruge den i programmet, så opfører editorene sig pludselig meget mærkeligt. RS.com er opmærksomme på problemet og det blev også delvis rettet i en patch. Men i RW1 startede jeg ca. 1 km fra min marker, når jeg gik ind i scenario editoren, hvis jeg brugte dansk. Med engelsk var der ingen fejl.

Og vi kan også hurtigt blive enige om, at RS.com er alt for britisk orienteret. Hvilket jeg har råbt op om flere gange. De læser det og ignorer det.

Og om trainz folket kan bruge det til noget? Nææ sikkert ikke, men det første indlæg var jo til dem og ingen brugte deres mulighed for at komme til orde Wink

Bab

P.s. Henrik skrev samtidig som jeg Smile. Og jeg tror at de fleste som laver noget, bare vil have et ord i ny og næ, så de føler, at der trods alt er nogen, som kan lide deres arbejde. De vil da helt sikkert også have "konstruktiv kritik", bare det er skrevet ordentligt (Ikke negativt), og at det samtidig er rigtigt. Det nytter jo ikke noget at brokke sig over, at en vogn er blå i stedet for rød, hvis den rent faktisk kun findes i blå.
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
 
Redigeret af Bab, 21/11-2010 17:54

SV: Ts2009
Skrevet af Anonym Bruger, 22/11-2010 08:25 (#15)

Hvorfor skulle Trainz-folket ikke kunne bruge en snak om RW, jeg går og pusler med om jeg skulle købe spillet, udmiddelbart ser det fornuftigt ud.

Har tidlige "leget" med MTRS, dette spil syntes jeg for for "tungt" at lege med.

DvH
Preben Fuglsang
Brugers avatar
Anonym Bruger

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 11/9-2010
Status:

SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 22/11-2010 10:44 (#16)

God point og om ikke andet, så fik det da startet en debat Smile

Og så er jeg ikke helt enig med Jørgensen i, at RW skulle være mere besværlig. Nogle ting som materiel kræver (vistnok) lidt mere arbejde end det har krævet i forrige simulatorer. Men aktiviteter er ikke mere besværlige at lave i forhold til MSTS. Rutebygning er "meget" nemmere og selv jeg kan bygge en rute på kort tid. Det er lidt ligesom legoklodser. Skal det være en rute fra den virkelige verden, så kræver det selvfølgelig lidt mere.

Men med alt nyt, så skal man jo lige lære det. Men der er faktisk meget hjælp at hente mange steder og støder man på et problem, så er der næsten altid en som ved noget.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Ts2009
Skrevet af knudbe, 22/11-2010 19:52 (#17)

Henrik- skrev:
Jeg har dem og jeg spiller dem alle men jeg savner de danske matriel - hvilket jeg ikke er ene om så vidt jeg kan læse her på sitet og andre danske hjemmesider.
Jeg VED at Erich, Bab og andre gør et mega stort arbejde ganske frivilligt - og er jeg dybt taknemmelig for det kæmpe arbejde.


SÃ¥ synes jeg at i skal se den lille "familie" som kan ses her:

http://www.rail-w...rt=10#p124

Det er virkelig fryd og gammen Grin
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ts2009
Skrevet af Roskildetognørden, 22/11-2010 22:50 (#18)

Så man kunne tilkøbe en tysk vogn udvidelsespark Tim RW2 til 5£?!? det giver sku da ikke nogen mening....
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


SV: Ts2009
Skrevet af Bab, 22/11-2010 23:25 (#19)

Hvad er det for en vognpakke som du vil købe? Der er ingen, som skal købe nogen vognpakker for at kører med HeavyEagle's ME'er eller MZ'eren.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Ts2009
Skrevet af Roskildetognørden, 23/11-2010 20:28 (#20)

Kikkede bare for sjov på deres hjemmeside hvor det stod på... Men jeg kommer da til at køre med MZ og ME+EA når jeg får det i julegave:-)
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Fiktiv Tysk bane. Første ts2009 rute. Generelt 10 07-07-2009 15:28
Nærum Banen TS2009 Generelt 1 10-04-2009 09:59
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: