Forum » Off Topic » Snik-Snak
Banegårds beredskab

Udskriv debat

  Banegårds beredskab
Skrevet af Anonym Bruger, 26/8-2010 22:59 (#1)

Var lige nede i kælderen på Hjørring Banegård i dag, som i øvrigt har lagt uberørt hen i ca. 40-50 år. Et af rummene havde indtil 90erne været brugt som brandstation hvor der hænger blå lærreds uniformer, samt 4-5 sammenrullede brandslanger og en vandpumpe. Beredskabet i Hjørring var bemandet af stationsbetjente med "tilkaldevagt", og skulle assistere ved ulykker eller brand i bygningen.

Er der nogen der ved mere om disse beredskaber, og evt. hvornår man begyndte med det?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Banegårds beredskab
Skrevet af Kartoflen, 3/1-2011 15:29 (#2)

Nej, men bor i området omkring Hjørring og kunne godt tænke mig, at vide hvordan man kommer ned i kælderen?

Men det er da interresant med disse beredskaber. Det var smart fundet på også! Kan det mon stamme helt tilbage fra 2. verdens krig?
Brugers avatar
Kartoflen

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 6/12-2010
Status:


SV: Banegårds beredskab
Skrevet af Roskildetognørden, 3/1-2011 17:58 (#3)

Ja det kunne det vel.
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Banegårds beredskab
Skrevet af Anonym Bruger, 3/1-2011 23:31 (#4)

Kartoflen skrev:
Nej, men bor i området omkring Hjørring og kunne godt tænke mig, at vide hvordan man kommer ned i kælderen?

Men det er da interresant med disse beredskaber. Det var smart fundet på også! Kan det mon stamme helt tilbage fra 2. verdens krig?


Det er kun muligt gennem baglokalet i Kort & Godt butikken. Det er som at træde 50 år tilbage når man bevæger sig ned ad trappen, til rå mursten, gamle møbler og forskellige sjove ting og sager, hvor eneste minde om nutiden er kompressoren til klimaanlægget i butikken.

Men ang. mit eget spørgsmål er dette det tættest jeg er kommet på et svar: http://www.bereds...dskab.html
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Banegårds beredskab
Skrevet af Roskildetognørden, 4/1-2011 07:44 (#5)

andersj skrev:
Kartoflen skrev:
Nej, men bor i området omkring Hjørring og kunne godt tænke mig, at vide hvordan man kommer ned i kælderen?

Men det er da interresant med disse beredskaber. Det var smart fundet på også! Kan det mon stamme helt tilbage fra 2. verdens krig?


Det er kun muligt gennem baglokalet i Kort & Godt butikken. Det er som at træde 50 år tilbage når man bevæger sig ned ad trappen, til rå mursten, gamle møbler og forskellige sjove ting og sager, hvor eneste minde om nutiden er kompressoren til klimaanlægget i butikken.

Men ang. mit eget spørgsmål er dette det tættest jeg er kommet på et svar: http://www.bereds...dskab.html


Tror jeg vi har på Roskilde også
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: