Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
At få NDK til at virke ..

Udskriv debat

  At fÃ¥ NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 22/2-2010 00:50 (#1)

Hej alle.
Nu er jeg lidt ny til det her MTS, og jeg fandt straks ud af, at man kan downloade en masse ting til spillet. Blandt andet NDK.
Men jeg kan ikke få det til at virke?
Er der nogle som kan hjælpe mig?
Blandt andet med at fortælle hvilke ting jeg skal bruge og hvor jeg kan downloade dem?
Mvh Kent
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:



SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af KimEast, 22/2-2010 01:47 (#2)

Jamen NDK og dens opdatering skal bare installeres samme sted som de ruter som MSTS er født med. - Dengang JEG var helt ny, startede jeg da med at eksperimentere lidt med de ruter der er default i MSTS. Der er en del aktiviteter der, og så lærer man de grundlæggende ting der, som man så kan bruge senere på de danske ruter. - Men vil du springe ud i det blå, så skal du da bare installere NDK, og så kan du køre på den rute, med de toge du har i såkaldt "explore mode". Du kan så hente en aktivitet til ruten NDK, og LÆSE og HENTE ALT det materiel der skal bruges til lige den aktivitet, FØR du trykker på den file, der er aktiviteten. Gør du ikke det, mangler du med garanti en masse ting og sager, og alt går ned, konstant. Sad .. (Og så kan du jo lige læse de vejledninger der er her på siden, om aktiviteter osv.. )
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 22/2-2010 13:54 (#3)

Hver gang jeg vil prøve NDK, så får jeg disse fejlmeddelser:

i49.tinypic.com/zn9174.jpg

Hvad kan jeg gøre?[/img]
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Ghosttrain, 22/2-2010 16:53 (#4)

Har du læs reamefilen ? Nej vel, Læs den, her står hvilket udstyr du skal bruge for at kunne køre NDK, Dette udstyr skal downloades og installeres FØR du kan køre. På dette link finder du vejledninger til hvordan man installerer udstyr i MSTS.

http://www.tog-si...cat&cid=11

Download dem og læs dem, så har du svar på dit spørgsmål
Fejlen du får er et lokomotiv der mangler eller ikke er korrekt installeret.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 22/2-2010 18:25 (#5)

Men nu sad jeg og kiggede Read-me igennem igen.
Der var de her tog, som jeg skal bruge:
- DSB IC3 v.2.0
- DSB MR version 2.1
- DSB MK 614
- DSB MZ IV version 2
- DSB Hbbins
- DSB Hbbillns
- DSB Hbis

Men jeg sad og kiggede download igennem, og jeg kan ikke finde dem >_>
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Ghosttrain, 22/2-2010 19:09 (#6)

Har du prøvet i Downloadsektionen her på sitet, der er masser af udstyr ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 22/2-2010 20:18 (#7)

Ja, det har jeg. Men jeg kan umiddelbart ikke rigtigt finde de navne, som står på den liste o_O
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af knudbe, 22/2-2010 22:17 (#8)

Har du installeret andet end ruten?
Det ser ud som om du har hentet en fil med aktivitet til NDK. Det kan du godt glemme at finde alt materiel til. Det er så længe siden at de aktiviteter er lavet at du må forvente, at noget af materiellet ikke længere er tilgængeligt på nogen hjemmesider.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af totte, 22/2-2010 23:54 (#9)

Glöm inte att ta bort con-fil, för den söker efter materiel.
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af MX-Lokomotivet, 23/2-2010 02:56 (#10)

Se her er et problem, som jeg kan se det... for jeg mener flere af de tog som der bliver nævnt kun kunne findes på erich´s side (Train-sim.org)... som jo lukkede MSTS downloaddelen... efter hvad jeg husker var det det eneste hvor de tog lå..
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 23/2-2010 11:30 (#11)

Knudbe - Nej, det har jeg ikke. Har bare installeret det som det er.

Totte- Hvordan gør jeg det?

MX - Hm, ja. Så kan jeg vel lige så godt droppe det?
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af MX-Lokomotivet, 23/2-2010 18:47 (#12)

Hej Fjolle...

Hvis det skulle være tilfældet at det ikke er muligt at få materielet som der kræves... så er der en løsning til det...
for du kan altid gå ind og fjerne de aktiviteter som kræver materielet... så vil ruten stadig være brugbar... da det ikke er vigtigt, at have de aktiviteter installeret

men nu er det en bare så vidt jeg husker så er de fleste tog der skulle bruges fra Train-sim.org...
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af knudbe, 23/2-2010 21:24 (#13)

Jeg har lige set i vejledningen til NDK. Der er godt nok aktiviteter med, men de skal så vidt jeg kan læse installeres som en aktiv handling. Så det skal man altså bare lade være med...

Men hvis det alligevel skulle være sket, så kan man vel løse det med at slette indholdet under ruten i mapperne ACTIVITIES, PATHS, SERVICES og TRAFFIC.
Dernæst skal man identificere .CON-filerne under TRAINS\trainset og slette de som har med denne rutes aktiviteter at gøre...
SÃ¥ burde det virke igen...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af KimEast, 23/2-2010 21:37 (#14)

Ak ja, eller bare gøre som jeg skrev første gang: "Have ALLE loko'er og vogne installeret FØR man installerer selve aktiviteten". - Nå, det lærer man så bare hurtigt at gøre, hvis man har glemt det.. Wink Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 24/2-2010 19:46 (#15)

MX-Lokomotivet - Er det så Railworks eller Rail Simulator? o_O Der er jo intet til Microsoft Train Simulator.

Knudbe - Hvordan identificere man så .CON-filerne?

Ja, det lyder måske dum, men det er jo første gang jeg prøver og første gang jeg prøver at downloade noget til spillet.
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af knudbe, 24/2-2010 20:00 (#16)

Fjolle skrev: MX-Lokomotivet - Er det så Railworks eller Rail Simulator? o_O Der er jo intet til Microsoft Train Simulator.

Ingen af dem. Afdelingen for MSTS på det site er lukket, og de sidste meldinger er at det ikke vil åbne igen
Fjolle skrev: Knudbe - Hvordan identificere man så .CON-filerne?

Forhåbentligt ud fra filernes navne.
Hvis du åbner en .CON-fil med Notesblok, så vil du kunne se at det er en almindelig tekstfil, som indeholder en togstamme.
Med lidt øvelse, så vil du kunne læse hvad den pågældende stamme indeholder, og hvis det er noget som du ikke har, så er det bare væk med filen.
Alternativt kan du prøve at åbne aktiviteterne i Train Simulator Editors & Tools - vælg Activity editor. Så kan du udskifte materiellet med noget andet som du har... Men for søren da, læs lige grundigt i vejledningerne omkring aktiviteter som er under Download her på sitet.
Fjolle skrev: Ja, det lyder måske dum, men det er jo første gang jeg prøver og første gang jeg prøver at downloade noget til spillet.

Man skal jo kravle før man kan gå - men kig i vejledningerne. De er oversat til dansk og er skrevet på et rimelig let forståelig måde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 24/2-2010 20:10 (#17)

Det virker bare .. som om jeg skal downloade halvdelene af togene, men de links jeg har fundet i enkelte Readme, virker ikke. Blandt andet til IC3
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:


SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af knudbe, 24/2-2010 20:38 (#18)

Okay, så må vi hellere tage hele historien fra starten... Smile

Når man vil køre dansk MSTS, så skal man først have en rute. Det er en enkelt person eller en lille gruppe af personer som samarbejder om at lave en sådan. De personer har alle rettighederne til at bestemme hvor ruten skal kunne downloades.

Andre personer eller grupper laver noget materiel. Der er en hel masse af den slags. De lægger materiellet til download på forskellige hjemmesider - det kan være her på togsim-dk eller andre steder.

For at få glæde af materiel og ruter er der to muligheder. Den ene mulighed er at køre "Explorer", hvilket er ret kedeligt da du aldrig vil møde andre tog.
Den anden mulighed er at køre en såkaldt aktivitet. Det er en "opgave", hvor man skal køre fra et sted til et andet indenfor en bestemt tid og måske udføre noget undervejs - hente gods eller af- og påtage passagerer. Hermøder man også andet trafik, og så ser det pludselig realistisk ud...

Der er nogle mennesker som laver aktiviteter - f.eks. har jeg været lidt aktiv på det område. MAn laver en aktivitet ved først at finde en rute, og så finder man alt det materiel som skal bruges rundt omkring på de forskellige sites.
Hvis du vil køre sådan en aktivitet, så skal du også ud og downloade rute og alt materiellet på de forskellige sites.
Det kan sagtens være at du skal downloade 20-30 pakker for at få det hele. Men ruten er lagt den største enkelt-download.

Den stopre udfordring ligger i at der ikke er noget som er permanent. En aktivitet som er lavet til en version til en rute dur muligvis ikke til en senere version af ruten. Det kommer an på om der er ændret noget i sporopsætningen.
Det kan også være at et af de sites som noget af materiellet ligger på er lukket - f.eks. Erichs site. Det er bare surt...
Og så kan det være at materiellet også ligger i en nyere version, som tilfældigvis ikke helt passer til aktiviteten længere...

Så hvis du ikke vil ud i de udfordringer, så er der kun at køre med det standard der følger med eller at købe kommercielle add-ons.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af Fjolle, 24/2-2010 21:21 (#19)

Hm. Okay.
Men jeg ved at jeg snart har et tog-simulator mere, når jeg kommer hjem til min mor, så har jeg Trainz med nogle addons til.
Brugers avatar
Fjolle

Begynder



Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 22/2-2010
Status:



SV: At få NDK til at virke ..
Skrevet af totte, 24/2-2010 22:08 (#20)

Con-filerna ligger i mappen Consist och är under Trains-mappen. Jag vet inte vad con-filen heter, men du kan lista ut vilken con-fil som har anknytning till NDK:s aktivitet.
Var laddade du rutten ifrån?
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kan ikke få MSTS bin til og virke MSTSBin 3 28-12-2007 20:06
DSB P906 vil ikke virke? Materiel 4 05-04-2006 21:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: