Forum » Off Topic » Snik-Snak
Garanteret tilgængelighed projektet

Udskriv debat

  Garanteret tilgængelighed projektet
Skrevet af knudbe, 22/1-2010 23:09 (#1)

Jeg finder det hensigtsmæssigt at dele den debat om "Garanteret tilgængelighed" som er startet i tråden http://www.tog-sim.dk/index.php?name=...pic&t=8963

Her er seneste indlæg:

knudbe skrev:
stigc skrev: ide'en med en periode er da fin, men hvordan vil man håndhæve den?
Jeg mener, hvis jeg havde udgivet min signalpakke med sådanne betingelser,
havd skulle jeg så gøre ved Erich (det er ikke personligt ment på nogen måde, du er blot brugt som eks.),
nu da han har fjernet nogen af sine ruter?
gå i retten og sagsøge ham ?
Det ville jeg næppe få meget ud af, andet end lommesmerter...


Min tanke er nu at det er noget som man gør frivilligt - og så er det mere ens eget omdømme man sætter på spil, hvis ikke man overholder det...

Jeg forestillede mig at man fik udfærdiget en eller anden form for frivillig erklæring samt et symbol - et togmærke med teksten "Garanteret tilgængelighed" på de tre hovedsprog (Dansk-Engelsk-Tysk) og et link til en hjemmeside hvor man beskrev ordningen.
De som så ville give brugerne denne tilgængelighedsgaranti under de fælles betingelser kunne så sætte dette logo på deres egen hjemmeside og i de forskellige bilag (dokumentation/copyrightbestemmelser) som alligevel er med i pakken.

På den måde så er det noget som man frivilligt forpligter sig til, så det vil være ens egen troværdighed at man sætter på spil, hvis man ikke følger den forpligtelse.

Og stigc, det med din signalpakke... Jamen du har vel et eller andet bilag, hvor du angiver din copyright samt hvordan og under hvilke vilkår man må bruge dine signaler? Hvad gør du i dag, hvis nogen overtræder de betingelser du har anført?
Det enstee der nu sker, er at du duvider med et krav om tilgængelighed overfor de som anvender dine signaler. De som benytter dine signaler ved så at de er underlagt de betingelser for at få lov til at bruge dem.
- og når de er det, så kan de lige så godt selv gå ind i garantiordningen, og så har vi pludselig fået sikret tilgængeligheden på en hel masse...

Og hvis der er nogen som overtræder bestemmelsen og lukker ned, eller bare ikke gider mere, og vil ophøre mde både support, hjemmeside m.m., så kunne man jo lægge dem på garantiordningens hjemmeside i den resterende periode...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Garanteret tilgængelighed projektet
Skrevet af knudbe, 22/1-2010 23:09 (#2)

Er der en som, vil bidrage med at tegne et logo hvor nedenstående tekst står i en ring rundt om?

Garanteret tilgængelighed - Garantierte Verfügbarkeit - Guaranteed availability

Så bidrager jeg gerne med domænet og komme med udkast til en tekst.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Garanteret tilgængelighed projektet
Skrevet af MortenT, 22/1-2010 23:50 (#3)

hvá fan har i gang i? alt blir jo forældet. Er der nogle der bruger win 3.11 eller hvad. der er jo heller ikke support på det mere Sad
Brugers avatar
MortenT

Lidt øvet



Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 13/7-2009
Bopæl: Beder
Alder: 55
Status:


SV: Garanteret tilgængelighed projektet
Skrevet af knudbe, 23/1-2010 00:51 (#4)

Så hurtigt bliver den slags ikke forældet.

Og jo, jeg har stadig en maskine stående i ejendommens fyrkælder med win 3.11. Den håndterer central måleraflæsning via lysnettet.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Garanteret tilgængelighed projektet
Skrevet af knudbe, 23/1-2010 10:32 (#5)

Egentlig hører denne tråd ikke hjemme i Off topic, men der er ikke noget område for generel snak om togsimulatorer i almindelighed...
Hvis moderator vil, så kan den flyttes til... Generelt om MSTS? eller Generelt om RailSimulator?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: