Forum » Off Topic » Snik-Snak
Kontakt besvær!

Udskriv debat

  Kontakt besvær!
Skrevet af Steamhammer, 17/12-2009 21:30 (#1)

Jeg har to diske som jeg har pillet ud af min gamle pc og gerne vil have kontakt med igen.

Dertil har jeg et kabelkit fra Sandberg, hvor jeg normalt kan koble diskene til en anden pc via usb, men hverken min Vistabøvs eller min bærbare som kører XP kan læse diskene, de findes ganske enkelt ikke i diskhåndtering.

Og for at gøre det rigtig weird, så har jeg haft diskene med på arbejde og her er der ingen problemermed at få kontakt - det er også en Xp-maskine.

Begge diske har jeg forsøgt at "jumpe" med hhv. cabel select og master og det er som master jeg kan få kontakt på arbejde, men altså ikke herhjemme.

Er der en af jer eksperter som kan et par fif?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Kontakt besvær!
Skrevet af Zeus, 19/12-2009 22:38 (#2)

Finder de pågældende maskiner dine diske i BIOS?

Har du været inde i "Administration" i kontrolpanel (kan ikke lige huske hvad det hedder, er på Windows 7 nu) og set under diskhåndteringen om den finder nogle diske uden partitioner?
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


SV: Kontakt besvær!
Skrevet af Steamhammer, 20/12-2009 02:01 (#3)

Som jeg skriver i første afsnit, så findes de ikke i diskhåndtering, men det har siden vist sig at når jeg prøverat tænde og slukke flere gange for strømmen til diskene, så bliver de pludselig fundet - underligt!!! - og det er både på Vista-maskinen og XP'en.

Mht. BIOS, så har jeg ikkeprøvet det endnu, men vil prøve det ved næste boot.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Kontakt besvær!
Skrevet af lbr40, 20/12-2009 12:44 (#4)

Hej Mogens,

Nu er jeg ikke expert i lige dit problem, men kunne det trænkes, at der enten er en løs forbindelse et eller andet sted, eller om hardware-driveren ikke passer til Windows?

Med hensyn til hardware-driveren, så har jeg netop det problem, at en sådan driver til en 'Capture-enhed' absolut ikke kan forliges med Windows Vista, og at driveren ikke er opdateret.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Kontakt besvær!
Skrevet af Zeus, 20/12-2009 16:48 (#5)

Steamhammer skrev: Som jeg skriver i første afsnit, så findes de ikke i diskhåndtering, men det har siden vist sig at når jeg prøverat tænde og slukke flere gange for strømmen til diskene, så bliver de pludselig fundet - underligt!!! - og det er både på Vista-maskinen og XP'en.

Mht. BIOS, så har jeg ikkeprøvet det endnu, men vil prøve det ved næste boot.


Ok, det er nok lidt problematisk, at fejlen ikke er konstant og kan gå væk ved tilfældigheder... Så tænker man bare: "Mystisk!".

Der er intet værre end hardwarefejlfinding......
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 39
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: