Forum » Off Topic » Snik-Snak
Vindows 7

Udskriv debat

  Vindows 7
Skrevet af MSTS, 19/10-2009 06:15 (#1)

Hejsa

Jeg er lige skiftet til Windows 7, og vil høre om det er et godt system til MSTS.
Har lige fået ny pc, med 4 gb ram og Nvidia 9800 samt kører det hele på en 26" skærm...... :lol:
Brugers avatar
MSTS

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 19/10-2009
Status:



SV: Vindows 7
Skrevet af totte, 19/10-2009 13:48 (#2)

Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: Vindows 7
Skrevet af MSTS, 19/10-2009 17:19 (#3)

Hejsa igen

Jeg har nu fået testet Windows 7 på MSTS, og kan sige at den køre virkelig godt. Og med den skærm så får man et godt wiew ud over det terræn man passerer forbi.
Brugers avatar
MSTS

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 19/10-2009
Status:


SV: Vindows 7
Skrevet af MartinH, 19/10-2009 19:24 (#4)

Jeg står overfor at skal have ny computer. Vil gerne
undgå Windows Vista.

Hvilket mailprogram har Windows 7. Forhåbentlig
gode game Outlook Express Angry

Hvordan kommer man igang med at browse,
når Microsoft ikke må integrere IE mere Angry
Brugers avatar
MartinH

Medlem



Antal indlæg: 95
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:


SV: Vindows 7
Skrevet af Holbrook, 19/10-2009 20:08 (#5)

MartinH skrev: Hvilket mailprogram har Windows 7. Forhåbentlig
gode game Outlook Express Angry

Jeg mener at Windows 7 leveres uden en række af de ekstra programmer som Microsoft plejer at have med bl.a. Windows Mail og Windows Movie Maker. Disse programmer skal i stedet hentes som en del af Windows Live.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Vindows 7
Skrevet af Ghosttrain, 19/10-2009 20:37 (#6)

Forkert Bjarke

IE8, samt Media Player og Moviemaker ER med, Outlook Express er IKKE med, istedet bruges som du skriver mailsystemet fra Windows Live.

Kører selv med Win7 PRO 64 bit Dansk, og den er hamrende god, den slår XP med flere længder. Vista vil jeg slet ikke omtale, da den kommer ind under begrebet "Kæmpe Fejltagelser"
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Vindows 7
Skrevet af lyg-tog, 20/10-2009 10:45 (#7)

Frankenstein skrev: Forkert Bjarke

IE8, samt Media Player og Moviemaker ER med, Outlook Express er IKKE med, istedet bruges som du skriver mailsystemet fra Windows Live.

Kører selv med Win7 PRO 64 bit Dansk, og den er hamrende god, den slår XP med flere længder. Vista vil jeg slet ikke omtale, da den kommer ind under begrebet "Kæmpe Fejltagelser"


Okay, det lyder godt, hvis Windows 7 er bedre end XP. Jeg har selv XP på min nu 4 år gamle PC og den skal snart udskiftes. Og jeg har igen og igen udsat det for netop at undgå at blive smittet med Windows Virus.
Brugers avatar
lyg-tog

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 31/7-2009
Status:


SV: Vindows 7
Skrevet af totte, 20/10-2009 18:33 (#8)

Frankenstein skrev: Forkert Bjarke



Kører selv med Win7 PRO 64 bit Dansk, og den er hamrende god, den slår XP med flere længder. Vista vil jeg slet ikke omtale, da den kommer ind under begrebet "Kæmpe Fejltagelser"

Hej Erich!
Kör du fortfarande MSTS? Om ja, funkar den bra då?
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: Vindows 7
Skrevet af Ghosttrain, 21/10-2009 08:35 (#9)

Hej Totte

Desværre nej, jeg har ikke MSTS installeret i øjeblikket. Grunden til dette er at min store interesse ved MSTS er rutebygning, jeg kører ikke ret meget med togene. Min rute DK2000 har med tiden fået så mange små fejl i dataserne at jeg ikke kan udbygge den yderligere, og jeg orker at fejlfinde databaserne mere. I stedet bygger jeg så i RailWorks, der på trodst af de mindre problemer der stadig er til stede, langsomt men sikkert er ved at udvikle sig til en rigtigt god simulator. Railworks bliver nemlig modsat MSTS hele tiden fejlrettet og opgraderet af leverandøren.

Railworks er så IKKE bare en dans på roser alene, den er betydligt sværere at lave rullende materiel til da bla Gmax filer ikke kan konverteres til RW. At bygge et virkende signalsystem, er på det nærmeste et langhåret mareridt med de scripts der skal laves.
Så ved du også det Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Vindows 7
Skrevet af lyg-tog, 21/10-2009 12:54 (#10)

Jeg håber ihvertfald at Windows 7 vil være godt til MSTS, så jeg kan få købt mig en ny PC. Har prøvet at køre på ruten SEO III på min nuværende med XP, 1 GB Ram, 2,6GhZ, og 64mb grafikkort som ovenikøbet er on-board, så det ikke kan opgraderes.

Og ja det virker selvklart ikke særlig godt til SEO III ( DK-2000 har jeg slet ikke ville prøve af den grund ). Men jeg kan da kører fra Helsingør til Hellerup før det siger CRASH, og det er når alle indstillinger i MSTS er sat på ultralave settings samt at jeg køre med en speciel memory allokerings startop til spillet.

Jeg har også prøvet at køre fra Kalundborg til Holbæk ( det var flot at se sporerne slange sig på en dæmning indtil Holbæk station ).

Farum - Nørrebro
Hillerød - Valby
Ballerup - Valby

Har jeg også kørt, nogle af dem flere gange. Men SEO III slutter altid på min PC når min computer vil have det, ikke når jeg vil.

Nåh, men jeg ville bare lige sige TAK til Erich for en fantastisk rute, spændende især for en som mig som aldrig har oplevet togdriften i 1960´erne live.

Kim
Brugers avatar
lyg-tog

Lidt øvet



Antal indlæg: 46
Tilmeldt: 31/7-2009
Status:


SV: Vindows 7
Skrevet af Holbrook, 21/10-2009 13:25 (#11)

Frankenstein skrev: Forkert Bjarke

...Moviemaker ER med, Outlook Express er IKKE med, istedet bruges som du skriver mailsystemet fra Windows Live.

I denne artikel fra PC World står der at Movie Maker ikke er med i Windows 7, men skal hentes separat.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Vindows 7
Skrevet af totte, 21/10-2009 19:02 (#12)

Frankenstein skrev: Hej Totte

Desværre nej, jeg har ikke MSTS installeret i øjeblikket. Grunden til dette er at min store interesse ved MSTS er rutebygning, jeg kører ikke ret meget med togene. Min rute DK2000 har med tiden fået så mange små fejl i dataserne at jeg ikke kan udbygge den yderligere, og jeg orker at fejlfinde databaserne mere. I stedet bygger jeg så i RailWorks, der på trodst af de mindre problemer der stadig er til stede, langsomt men sikkert er ved at udvikle sig til en rigtigt god simulator. Railworks bliver nemlig modsat MSTS hele tiden fejlrettet og opgraderet af leverandøren.

Railworks er så IKKE bare en dans på roser alene, den er betydligt sværere at lave rullende materiel til da bla Gmax filer ikke kan konverteres til RW. At bygge et virkende signalsystem, er på det nærmeste et langhåret mareridt med de scripts der skal laves.
Så ved du også det Grin

Hej Erich!
Jag förstår precis om ruttbygge om att det är jobbigt med felen. Jag har också upplevt felen många gånger. Det är placeringar av vägbitar som skapar problem ibland.
Du som har byggt DK2000 är fantastikt rutt och så stort. Jag har kört ner ända till Tyskland utan problem.
Hoppas att det skall gå bra även för dig med RW.
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9


SV: Vindows 7
Skrevet af Ghosttrain, 22/10-2009 09:27 (#13)

Hej Bjarke

Det er IKKE den udgave du vil kunne købe fra i dag i butikkerne jeg har. Min udgave er kommet på en Select aftale gennem mit job som datamatiker, og jeg har modtaget den fra Micoblød som ISO fil, og det er næsten 2 mdr. siden jeg fik den.

Til Totte
Jo tak det går vældigt fint med at bygge i RW. Jeg er igang med at bygge KD2000 til RailWorks og jeg er nået til Padborg i Jylland. Grundet de hjælpemidler jeg har i dag, bla Google Earth, kan jeg med den metode der bruges til sporlægning, bygge langt mere nøjagtigt end du nogensinde vil kunne gøre det i MSTS. I RW bestemmer du helt selv længde og vinkel på dine sporskifter, og det er abolut ikke noget probelem at lave sporskifter rundt i feks. en kurve. Et dobbeltkrydsspor laves med to små klik, og også her bestemmer du selv længde og vinkel, så det kan næsten ikke blive nemmere.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: