Forum » Off Topic » Snik-Snak
YouTube Downloader

Udskriv debat

  YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 30/8-2009 11:06 (#1)

Hej Venner.

Kender nogen YouTube Downloader?
Jeg har downloadet et par filmklip fra youtube, samlet dem i Moviemaker, senere brændt med DVDmaker fra Vista, men når jeg ser filmen på dvd afspilleren over tv'et kommer der et grønt blink i perioder, ved nogen hvad dette kan skyldes?
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:



SV: YouTube Downloader
Skrevet af lbr40, 30/8-2009 11:22 (#2)

De grønne blink skyldes højst sandsynlig dårlig kvalitet i filmen. En videofilm opløftet til DVD-kvalitet (MPEG2) må helst ikke være under 2 Mb/s. Jo flere Mb/s jo bedre.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 30/8-2009 11:26 (#3)

Kan godt tænkes, så på nogen klip fra 90'erne er de værste, de noget nyere klip er bedre. Men tak for svaret Lorenz.
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:


SV: YouTube Downloader
Skrevet af Remy, 30/8-2009 11:56 (#4)

http://www.dvdvideosoft.com/ prøv om det blir bedre med dene link da kan du laste ned musikk og film fra youtube
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: YouTube Downloader
Skrevet af lbr40, 30/8-2009 13:32 (#5)

Regionstog skrev: Kan godt tænkes, så på nogen klip fra 90'erne er de værste, de noget nyere klip er bedre. Men tak for svaret Lorenz.

Med Windows Movie Maker har du ingen krontrol med, hvor god kvaliliteten er på en filmredigering. Der er du nødt til at bruge et filmredigeringsprogram, hvor du kan indstille det til den kvalitet, du ønsker.
Det kommer også an på, hvor meget, du vil gøre ud af filmene.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 30/8-2009 17:03 (#6)

Til Lorenz.

Ja ved godt der ikke er så mange muligheder med movie maker men den er nem at bruge.

Til Remy.

Tak for linket.
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:


SV: YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 30/8-2009 17:21 (#7)

Jeg er glad for jeres svar og nu da i er venlige at hjælpe, så vil jeg også spørger om hvordan kan jeg fået hentet min egen optagelse ned fra DVD til MPEG format, da jeg har fået ødelagt min cd-rom hvor mit klip lå?
Er ikke så meget inde i det endnu.
På forhånd tak.
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:


SV: YouTube Downloader
Skrevet af lbr40, 30/8-2009 23:37 (#8)

Er det et videoklip, du har på YouTube eller et lignende sted?
For at konvertere et DVD-klip til MPEG1- eller MPEG2-format, skal du have en enhed (hardware), der kan klare denne proces. MPEG2 bruges til DVD.
Det er muligt, jeg kan hjælpe dig, hvis jeg får nogle flere oplysninger om dit videoklip.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 31/8-2009 17:27 (#9)

lbr40 skrev: Er det et videoklip, du har på YouTube eller et lignende sted?
For at konvertere et DVD-klip til MPEG1- eller MPEG2-format, skal du have en enhed (hardware), der kan klare denne proces. MPEG2 bruges til DVD.
Det er muligt, jeg kan hjælpe dig, hvis jeg får nogle flere oplysninger om dit videoklip.


Hej Lorenz.

Filmen er ren DVD nu, den var før i tiden wmv, så jeg håber at kunne hente hele dvd'en i en mappe og derfra tage de filer jeg skal bruge. Shockops: :roll: Wink
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:


SV: YouTube Downloader
Skrevet af lbr40, 31/8-2009 20:58 (#10)

Hej Jan,

Du kan godt kopiere DVD-skivens mapper over på din PC, men du kan ikke kopiere eller flytte dele af indholdet tilbage til en ny skive. Dette forhindres af mappe-skrukturen på DVD-skiven. Dette skyldes den måde, hvorpå DVD-skiven er formateret på.

Du har 2 muligheder:
1 - Overspil den/de filmsekvens(er) til en ny skive på en DVD-optager. Eventuelt brug et regigeringsprogram til at klippe sekvenserne sammen.
2 - Brug en video-captureenhed til at lave en MPEG2-fil af det du skal bruge, hvorefter du kan redigere det. MPEG2-formatet kan afspilles i Windiws Media Player v.11.
At redigere i en DVD-optagelse kan være (er) en kompliceret affære.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: YouTube Downloader
Skrevet af Regionstog, 31/8-2009 21:17 (#11)

lbr40 skrev: Hej Jan,

Du kan godt kopiere DVD-skivens mapper over på din PC, men du kan ikke kopiere eller flytte dele af indholdet tilbage til en ny skive. Dette forhindres af mappe-skrukturen på DVD-skiven. Dette skyldes den måde, hvorpå DVD-skiven er formateret på.

Du har 2 muligheder:
1 - Overspil den/de filmsekvens(er) til en ny skive på en DVD-optager. Eventuelt brug et regigeringsprogram til at klippe sekvenserne sammen.
2 - Brug en video-captureenhed til at lave en MPEG2-fil af det du skal bruge, hvorefter du kan redigere det. MPEG2-formatet kan afspilles i Windiws Media Player v.11.
At redigere i en DVD-optagelse kan være (er) en kompliceret affære.


Hej Lorenz.

Tak for dit svar. Jeg mente heller ikke at flytte indholdet over, men at capture dvd filmen over i en mappe, jeg er ikke god til at forklarer mig, beklager dette.

Men tror det er meget nemmer at bruge DivX Converter den koster kun 19:99 $ en 105,-
Bagefter kan jeg klippe det ud jeg skal bruge med movie maker.
Brugers avatar
Regionstog

Medlem



Antal indlæg: 174
Tilmeldt: 21/8-2009
Bopæl: Nakskov
Alder: 53
Status:



SV: YouTube Downloader
Skrevet af lbr40, 31/8-2009 22:16 (#12)

DivX kender jeg ikke, har dog hørt om det.
Det system, jeg bruger her, er baseret på at redigere store mængder af DVD- og VHS-optagelser, hvor jeg til sidst samler klippene til en færdig redigeret optagelse i DVD-kvalitet, lige til DVD-afspilleren.
Det er så en hobby sideløbende med MSTS og RailWorks.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Min youtube-side Hjemmesider 16 05-01-2012 15:48
Firefox viser ikke Youtube-videoer Snik-Snak 7 31-03-2011 16:58
Stemningen på tyske stationer i 1973 (Youtube video) Snik-Snak 3 31-07-2009 17:36
Youtube Snik-Snak 4 24-08-2008 10:20
Check dette klip fra Youtube Modeltog 2 21-11-2007 12:30
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: