Forum » Off Topic » Snik-Snak
I praktik som 17Ã¥rig..

Udskriv debat

  I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af Tjalfe, 27/1-2009 00:06 (#21)

coca2 skrev: Men før du vil sortliste mig, kan du så være venlig at komme med et svar på hvorfor en tømmer eller pilot ikke er kvalificeret til uddannelsen til lokofører? Wink

Vel for at undgå at du kom ind.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:



SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 00:07 (#22)

[quote="Tjalfe
Hvad hedder din svampeblanding?[/quote]

Det er en hjemme dyrkning, og du får ikke opskriften... Cool
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 00:10 (#23)

Tjalfe skrev:
coca2 skrev: Men før du vil sortliste mig, kan du så være venlig at komme med et svar på hvorfor en tømmer eller pilot ikke er kvalificeret til uddannelsen til lokofører? Wink

Vel for at undgå at du kom ind.


Nu er jeg hverken tømmer eller pilot så bare rolig.
Og hvis du har et seriøst svar, så kom med det.
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af Tjalfe, 27/1-2009 00:14 (#24)

coca2 skrev: Nu er jeg hverken tømmer eller pilot så bare rolig.
Og hvis du har et seriøst svar, så kom med det.

Det var skam seriøst. Jeg håber da aldrig der kommer så uselvstændige mennesker som dig, til at køre tog i Danmark.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 00:20 (#25)

hæ-hæææææ-hæ
Kære Tjafle......
Hvor er det lige du kan konstatere at jeg er et uselvstændig menneske?????
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af Tjalfe, 27/1-2009 00:24 (#26)

coca2 skrev: hæ-hæææææ-hæ
Kære Tjafle......
Hvor er det lige du kan konstatere at jeg er et uselvstændig menneske?????


Er det ikke uselvstændigt at forsøge at få os andre til at ændre på kravene? Jeg havde nok valgt den mulighed, at skrive til personer der har indflydelse på regler og bestemmelserne.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 00:34 (#27)

Tjalfe skrev:
coca2 skrev: hæ-hæææææ-hæ
Kære Tjafle......
Hvor er det lige du kan konstatere at jeg er et uselvstændig menneske?????


Er det ikke uselvstændigt at forsøge at få os andre til at ændre på kravene? Jeg havde nok valgt den mulighed, at skrive til personer der har indflydelse på regler og bestemmelserne.


Jeg stiller blot et spørgsmål som ingen tør give et svar på.
Intet mindre intet mere.

Ps. hvor var det du fandt det der med jeg var uselvstændig????
Jeg førsøger ABSOLUT ikke at ændre andre opfattelse, men vil gerne vide hvorfor de krav er der og EN begrundelse hvorfor de er der.
Er du den der kan???????
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af peu76, 27/1-2009 00:38 (#28)

Hvis vi først tager udgangspunkt i at for at kunne blive lokomotivfører som det hedder, skal man have et svendebrev indenfor jern og metal eller El-fagene.
Det skyldes selvfølgelig at der i gammel tid var meget mere teknisk indsigt i både el og trykluft delen på lokomotiver som lokomotivføreren skulle forholde sig til, i forbindelse med fejlsøgning, fejlretning og evt. restriktioner for den videre kørsel.
Det forventes at man når man møder op den første dag på skolen ved hvad eks. et relæ er for en størrelse og en dieselmotor er andet end en ting der ligger i en bil og startes og stoppes vha. en nøgle.
Man har så udvidet horisonten lidt ved at tage HTX og matematiske studenter ind som et forsøg, nok mest pga. at man allerede dengang godt vidste at man kommer til at mangle LKF'ere i fremtiden.
Mange både herinde som andre steder vil nok hævde at det ikke er tidsvarende at stille disse krav og at man idag næsten kun kører med togsæt osv. men der kører altså andre aktører på skinnerne som måske bruger trækkraft typer af ældre dato, og man skal huske på at når man først har fået et licens fra trafikstyrelsen er man lokomotivfører og kan som sådan søge på kryds og tværs i de forskellige operatører.
Personligt syntes det er fint der nogle krav for at blive optaget på lokomotivfører uddannelsen men er også enig i at man burde kigge kravende efter i sømmene.
Brugers avatar
peu76

Lidt øvet



Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 6/1-2009
Bopæl: Næstved
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af KH, 27/1-2009 00:38 (#29)

coca2 skrev: Kan du ikke være sød og fortælle mig, hvorfor en HTX student med liniefag som modedesigner kan optages som lokofører, men en tømmer eller pilot ikke kan?
Det er sku da til at tude over.....
Har du flere kiks?


Kære coca2

Jeg vil sgu give de andre hoveder herinde ret. Hvorfor er det du bliver ved med at køre rundt i det samme hele tiden og gang på gang gentage det samme spørgsmål om og om igen. Der er jo for f..... ingen herinde der kan ændre eller svare på spørgsmålene som du hele tiden stiller. Det er bare at acceptere det og så handle derefter.

Nu går jeg tilfældigvis på HTX og der er ikke så meget design og mode på min skole som du giver et billede af der, men det må du om. Syntes bare du skal sætte dig lidt bedre ind i HTX inden du udtaler dig (også selvom humør-knapperne var nede)

Der er sgu mange ting man måske vil ændre på, men kæmp dog kampen mod de rigtige, hvor du måske vinder noget i stedet for her.

Come on og kom videre.... please Grin
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 00:58 (#30)

KH skrev:
Kære coca2

Jeg vil sgu give de andre hoveder herinde ret. Hvorfor er det du bliver ved med at køre rundt i det samme hele tiden og gang på gang gentage det samme spørgsmål om og om igen. Der er jo for f..... ingen herinde der kan ændre eller svare på spørgsmålene som du hele tiden stiller. Det er bare at acceptere det og så handle derefter.

Nu går jeg tilfældigvis på HTX og der er ikke så meget design og mode på min skole som du giver et billede af der, men det må du om. Syntes bare du skal sætte dig lidt bedre ind i HTX inden du udtaler dig (også selvom humør-knapperne var nede)

Der er sgu mange ting man måske vil ændre på, men kæmp dog kampen mod de rigtige, hvor du måske vinder noget i stedet for her.

Come on og kom videre.... please Grin


Kære Kaj.
Du er nok helt klar over at der findes meget forskellige uddannelser inden for HTX. Og du går nok på en af de skoler som ikke har så meget design Men det fjerner jo ikke muligheden for at kunne ansøge som lokofører, med basis i design. og jo... jeg kender HTX.
Og YEEEEEESSSS. tak for din bekendelse af at du ikke kender svaret.
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af DVG, 27/1-2009 01:25 (#31)

Tror det er to ting der giver de adgangs krav:
1) Højere løn, grundlæggende er det jo sådan at jo flere års uddannelse jo mere i løn.
2) På HTX er der en fag som matematik/fysik obligatorisk som giver en vis teknisk indsigt, andre fag som Teknologi og Teknik er naturligvis bare et plus hvis man ikke vælger mode delen(som jo kræver at 1) afdelingen udbyder det. 2) at der er nok der vælger det.

Ansøgningsfristen til Htx er i øvrigt 15. marts 2009, så det kan du saktens nåWink

Kan vi i øvrigt ikke få en moderator til at flytte sludder fra sladder, dette har ikke meget med praktik at gøre.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af DVG, 27/1-2009 01:29 (#32)

Tilbage til topicWink

Svjh skal man i sin paktik også udfører noget at jobbet praktisk, så hvis man skal være i praktik som lkf skal man også kører toget en del af tiden. Dette kan jeg slet ikke forstille mig er tilladtWink Hvorimod i min praktik fik jeg da både lov til at prøve det nu tidligere anlæg fra 72 på Kh til s-tog og det i Hi fra 52..
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af coca2, 27/1-2009 01:40 (#33)

AndreasM skrev:
coca2 skrev: Kære AndreasM.

Kan du ikke være sød og fortælle mig, hvorfor en HTX student med liniefag som modedesigner kan optages som lokofører, men en tømmer eller pilot ikke kan?
Det er sku da til at tude over.....
Har du flere kiks?

http://turnoffthe...rnet.com/#


Hvis du havde undersøgt det lidt bedre, så vidste du at HTX linjen "Modedesigner" opstod samtidig med gymnasiereformen, og der er altså på samme måde ikke taget højde for den i adgangskravene endnu. De første studenter fra "Modedesigner" linjen er altså først lige akkurat færdige nu, og det er nok næppe mange af dem der er over 21 endnu, som også er et krav.

Jeg synes bare det er patetisk, at hver gang nogen som meget som hvisker ordet "lokofører" herinde, så skal vi høre dig tude over at kravene er som de er. Jeg tror helt ærligt at alle herinde, efterhånden har forstået at du ikke synes det er tidssvarende. Og jeg tror også vi efterhånden har måttet konstatere, at dem der er i stand til at ændre på det, de ikke sidder og læser med her. Så jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kæmper din kamp, der hvor du har mulighed for et resultat, istedet for at sidde og spilde tiden på at gentage det en million gange her Smile

EOD her fra!




Patetisk Bruges ofte for "ynkelig", men betyder egentlig lidenskabelig, værdig, følelsesfuld.

Cool Love you toooooo AndreasM Wink
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af egon.weber, 27/1-2009 04:55 (#34)

Hold jer til overskriften, jeg er ikke selv sikker, men mon ikke en ung knægt kan komme i praktik ved DSB. Så kan han på den måde få krav at vide osv. Smile Men sikkert svært, mange vil jo gerne det. :lol:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af Tramconsult, 28/1-2009 12:44 (#35)

coca2 skrev: <vigtigt at kunne svejse og lægge rør ind i dagens morderne tog.



Morderne er fundet!
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af egon.weber, 29/1-2009 02:02 (#36)

coca2 skrev:
ThomasH skrev: Man burde klage over Coca2.. det virker som om han kun er her for at ødelægge forummet..

Ja-ja....
Hvem ødelægger hvad?
Nogen der ikke kan svarer eller dem dem der stiller spørgsmålet.
Hvis du vil klage, ja så er der et "ikon" med et udråbs tegn ved alle indlæg
Det står dig frit til at trykke på den.

Men før du vil sortliste mig, kan du så være venlig at komme med et svar på hvorfor en tømmer eller pilot ikke er kvalificeret til uddannelsen til lokofører? Wink


coca, der er jeg sq enig med dig, for en sjælden gangs skyld. Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af egon.weber, 29/1-2009 02:03 (#37)

Tramconsult skrev:
coca2 skrev: <vigtigt at kunne svejse og lægge rør ind i dagens morderne tog.



Morderne er fundet!

Nogen man kender?? :lol:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af egon.weber, 29/1-2009 02:09 (#38)

peu76 skrev: Hvis vi først tager udgangspunkt i at for at kunne blive lokomotivfører som det hedder, skal man have et svendebrev indenfor jern og metal eller El-fagene.
Det skyldes selvfølgelig at der i gammel tid var meget mere teknisk indsigt i både el og trykluft delen på lokomotiver som lokomotivføreren skulle forholde sig til, i forbindelse med fejlsøgning, fejlretning og evt. restriktioner for den videre kørsel.
Det forventes at man når man møder op den første dag på skolen ved hvad eks. et relæ er for en størrelse og en dieselmotor er andet end en ting der ligger i en bil og startes og stoppes vha. en nøgle.
Man har så udvidet horisonten lidt ved at tage HTX og matematiske studenter ind som et forsøg, nok mest pga. at man allerede dengang godt vidste at man kommer til at mangle LKF'ere i fremtiden.
Mange både herinde som andre steder vil nok hævde at det ikke er tidsvarende at stille disse krav og at man idag næsten kun kører med togsæt osv. men der kører altså andre aktører på skinnerne som måske bruger trækkraft typer af ældre dato, og man skal huske på at når man først har fået et licens fra trafikstyrelsen er man lokomotivfører og kan som sådan søge på kryds og tværs i de forskellige operatører.
Personligt syntes det er fint der nogle krav for at blive optaget på lokomotivfører uddannelsen men er også enig i at man burde kigge kravende efter i sømmene.


Ja vi stakler der har kørt bus i mange år kan ikke komme ind som lokofører, og landevejen er sq farligere at køre på! Pfft
Dumme mig har ingen uddannelse, udover en hulens stor erfaring. Angry
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af peu76, 29/1-2009 12:08 (#39)

Erfaring er godt.
Jeg skal lige her også nævne at inden man kan starte på lokomotivfører uddannelsen skal man bestå en psykoteknisktest der varer det meste af en dag. Det er i den proces at der falder mange fra.
da jeg i sin tid startede på S-tog var vi 16 der startede på prøven kl 0900 og da prøven var slut kl 1600 og de udvalgt dem de kunne bruge, sad vi 3 tilbage ...
Så en ting er at have den fornødne uddannelse man skal altså også passe ind i en profil.
Brugers avatar
peu76

Lidt øvet



Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 6/1-2009
Bopæl: Næstved
Status:



SV: I praktik som 17Ã¥rig..
Skrevet af egon.weber, 30/1-2009 04:42 (#40)

Helt sikkert, det kræver en god psyke, ofte chok, når selvmordere leger osv!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Praktik i DSB Snik-Snak 36 29-01-2009 18:05
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: