Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Råd søges

Udskriv debat

  RÃ¥d søges
Skrevet af egon.weber, 2/12-2008 02:30 (#1)

Jeg har måttet skrotte min pc, for at få en anden. Smile
Jeg har msts1 på cd og et par købte add-ons.
Mit ? er: Er der en nem måde at få alt det gode danske materiel/baner ind på pc, eller skal jeg igen bruge et par døgn! Shock
Hvis jeg skal til at dl alt igen, ja så overvejer sq at lade det være i æsken Angry
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com



SV: Råd søges
Skrevet af PB, 2/12-2008 08:26 (#2)

Fordelen er jo nu, at du kender de fleste steder, hvorfra tingene skal hentes og du har måske mere erfaring med at få det til at virke. Jeg kunne godt forestille mig, at det ville tage mig meget kortere tid at få hentet og installeret dansk materiel og ruter på en ny computer, nu da jeg har prøvet det. Men jeg forstår godt dit problem. Det kunne faktisk være smart med nogle samlede pakker.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Råd søges
Skrevet af mhv_omjk, 2/12-2008 13:19 (#3)

- Ja eller bare nogle Startpakker til NDK serien med et lille udvalg af tog og vogne og aktiviteter så folk har noget at blive sultne for mere over, så må det jo være op til folk selv at finde ud af hvor meget de vil udvide efterhånden, og så en god regel som jeg altid bruger hav alle install-filerne opbevaret et 3 sted uden for MSTS mapperne, helst på flytbare medier, så kan man bare lige plugge USBen i maskinen og så installere det man ønsker det sparer en tidskrævende download.

Men jeg tror at ideen om "pakkerne" vil blive godt modtaget.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

SV: Råd søges
Skrevet af lbr40, 2/12-2008 14:39 (#4)

Det med at "pakke" rute og materiel i én pakke har været oppe i dette forum flere gange. Det er ikke muligt p.g.a. copyright rettigheder.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Råd søges
Skrevet af AndreasM, 2/12-2008 15:03 (#5)

lbr40 skrev: Det med at "pakke" rute og materiel i én pakke har været oppe i dette forum flere gange. Det er ikke muligt p.g.a. copyright rettigheder.

Prøv også at se det fra den anden side af hegnet, det er nok de færreste udviklere, der efter at have siddet og brugt hundrede timer på et stykke materiel, har lyst til at se det "reduceret" til en nærmest mikroskopisk del af en "stor pakke". Sådan har jeg det ihvertfald selv...

Det er sådan set ligesom lille Ole der kommer hjem fra børnehaven med sit askebæger i ler, og siger "Se, mor, den her har jeg lavet", bare på et lidt højere niveau Smile Man vil gerne vise det man har lavet frem, vise hvad man kan, og det virker bare ikke på samme måde sådan rent følelsesmæssigt hvis der står 15 andre askebægre ved siden af Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af stigc, 2/12-2008 15:08 (#6)

Hvis sammenligningen skal være fuldkommen, så er det vel storesøster Lise,
der viser mor, at lille Ole har lavet et askebæger Wink
Og forstår fuldt ud begge sider af problemet, men respektere fuldt ud,
de byggere der siger nej til at lægge sit værk ind i en stor samling.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af AndreasM, 2/12-2008 15:16 (#7)

stigc skrev: Hvis sammenligningen skal være fuldkommen, så er det vel storesøster Lise,
der viser mor, at lille Ole har lavet et askebæger Wink

Mens der står 15 andre ved siden af, hun også viser frem ja Grin Det var mest bare for at prøve at forklare folk, hvad der foregår oppe i hovedet på materielbyggerne, når de siger nej til noget der tilsyneladende er en god idé for alle parter Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af bl, 2/12-2008 15:48 (#8)

Med risiko for at få på puklen for at ville gøre reklame, promovere eller meget andet godt, vil jeg lige bemærke, at en række medlemmer i Oldtimerklubben i OTKs navn gennem flere år har udsendt CD'er (gratis for medlemmer af OTK), hvor ruter, aktiviteter og materiel går op i en højere enhed.

Problemer med at lave de omtalte pakker kan være: Hvem bestemmer, hvad de skal indeholde? Hvem bestemmer, hvornår de skal opdateres? For hvis kun en del af pakken opdateres med f.eks. forbedret tekstur, gennemsigtige vinduer, og resten ikke bliver det, ser tingene pludselig underlige ud sammen. Og hvor store må pakkerne være i Mb? Og hvad med epokerne? Og skal pakkerne også indeholde re-paints, der ikke har hold i virkeligheden (= Andreas' stolthed ved produktet)?

Efter min opfattelsen virker det kun, hvis aktivitets- og materielbyggere går sammen og er helt enige om, hvad der skal med. Det er i hvert fald erfaringerne for OTK, hvor medlemmerne så kvitterer for de gratis skiver ved at betale en kontingent, der bl.a. går til vedligeholdelse af hjemmeside, forsendelser og CD-produktionsapparat med omkostninger. Som i alle andre foreninger af den art er arbejdsindsatsen frivillig, så systemet må vel også kunne praktiseres i andre sammenhænge?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af mhv_omjk, 2/12-2008 16:21 (#9)

- Jeg siger jo heller ikke at det er alle de specielle ting der skal med i den pakke her, nej det er tænkt som en pakke man kan starte ud med det samme lige efter at ruten er installeret og når man så kommer til at mangle noget trafik så kommer interessen for at hente de lidt mere krævende og spændende aktiviteter, tog og andet.

Og jeg har også forståelse for at folk vil have anerkendelse for de mange timer de ligger i udarbejdelsen af materiellet.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

SV: Råd søges
Skrevet af bl, 2/12-2008 18:04 (#10)

Jamen, så tag du og få samlet de relevante aktivitets- og materielbyggere. En eller anden skal jo tage initiativet og stå for projektet.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af jorgenandersen, 3/12-2008 02:42 (#11)

Jeg kan meget godt forstå at det er irriterende at downloade hele möget igen, jeg har selv været nödt til det 6 gange med MSTS og 3 gange med FSX, men som Pelle siger giver det god erfaring med "hvordan er det nu man gör", sidste gang jeg gjorde det i weekenden med FSX var det med fuldt overlæg for at geninstallere helt korrekt. Og så bruger jeg den "gamle" maskine til at opbevare alle de downloads jeg har fået fat i, der er nok diskplads på den så jeg ikke behöver at köbe et USB drev, selv om de ikke er så dyre efterhånden.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af egon.weber, 3/12-2008 04:14 (#12)

Jeg sidder nu bare det lille luksusproblem, jeg kan ikke huske alle hjemmesiderne jeg hentede fra.
Og nej jeg spurgte ikke om askebægre, hvad med i forholdte jer til emnet? :evil:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Råd søges
Skrevet af PB, 3/12-2008 08:06 (#13)

Hjemmesiderne hvor materiellet er fra, tror jeg du nemt kan hitte ud af. Man kan altid spørge herinde, hvis man mangler noget. Og materialelisterne til aktiviteter kan jo også hjælpe lidt på vej.
Og hvis du mangler askebægre kan du jo også bare spørge Pfft
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Råd søges
Skrevet af hec, 3/12-2008 10:04 (#14)

egon.weber skrev: Jeg sidder nu bare det lille luksusproblem, jeg kan ikke huske alle hjemmesiderne jeg hentede fra.
Og nej jeg spurgte ikke om askebægre, hvad med i forholdte jer til emnet? :evil:


så mange sider er der nu heller ikke egon Grin
http://www.oldtim...
http://www.train-...
http://team.route...
http://www.dantra...-today.dk/
http://www.dantra...
http://www.trains...
det burde være til at overskue Wink
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af egon.weber, 3/12-2008 23:03 (#15)

Tak for listen hec!
Er fallensteens train-sim.org?
Og så var der alle blackcharts lokomotiver og vogne, men jeg kan se jeg osse kan hente herfra, er det stadig med lav hastighed for ikke betalende brugere?
Et askebæger har jeg, fra dengang de blev udloddet fra DSB´s s-tog Grin
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Råd søges
Skrevet af egon.weber, 4/12-2008 04:51 (#16)

bl skrev: Med risiko for at få på puklen for at ville gøre reklame, promovere eller meget andet godt, vil jeg lige bemærke, at en række medlemmer i Oldtimerklubben i OTKs navn gennem flere år har udsendt CD'er (gratis for medlemmer af OTK), hvor ruter, aktiviteter og materiel går op i en højere enhed.

Problemer med at lave de omtalte pakker kan være: Hvem bestemmer, hvad de skal indeholde? Hvem bestemmer, hvornår de skal opdateres? For hvis kun en del af pakken opdateres med f.eks. forbedret tekstur, gennemsigtige vinduer, og resten ikke bliver det, ser tingene pludselig underlige ud sammen. Og hvor store må pakkerne være i Mb? Og hvad med epokerne? Og skal pakkerne også indeholde re-paints, der ikke har hold i virkeligheden (= Andreas' stolthed ved produktet)?

Efter min opfattelsen virker det kun, hvis aktivitets- og materielbyggere går sammen og er helt enige om, hvad der skal med. Det er i hvert fald erfaringerne for OTK, hvor medlemmerne så kvitterer for de gratis skiver ved at betale en kontingent, der bl.a. går til vedligeholdelse af hjemmeside, forsendelser og CD-produktionsapparat med omkostninger. Som i alle andre foreninger af den art er arbejdsindsatsen frivillig, så systemet må vel også kunne praktiseres i andre sammenhænge?

Bjarne


Til dete du skriver her, har jeg da et forslag! Hvad med at udviklerne rent faktisk lavede sådanne cd´ere og satte til slag her på nettet. Men nej jeg ved god Danmark er jo ikke andet end hamborg, indbyggermæssigt. Shockops:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Råd søges
Skrevet af bl, 4/12-2008 15:01 (#17)

Hej Egon!

Selvfølgelig er det en besnærende tanke at kunne tjene penge på sin hobby. Men for vores del har vi forlængst besluttet, at for os er det en hobby, som dem, der vil, kan dele med os. Begynder vi at sælge, skal vi straks til at lave regnskaber, producere, sende, være produktansvarlige med erstatningspligt, være afskåret fra at bruge andres materiale osv. osv. Vi besluttede os derfor til at betale os ud af bøvlet ved at købe os en hjemmeside hvorfra man gratis kan hente vore ting!

Men det kan da lade sig gøre, også på "gratis-basis", hvis de relevante mennesker ellers kan blive enige. Det har vi jo gennem årene bevist i Oldtimerklubben. Men det kræver en tovholder.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af hec, 4/12-2008 19:16 (#18)

ja det er fallensteens train-sim.org?
alle blackcharts ting liggerb her på siden
alle henter med samme hastighed nu
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: Råd søges
Skrevet af egon.weber, 4/12-2008 23:15 (#19)

Tak hec, så er jeg med igen, hvor jeg skal hente tingene!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com



SV: Råd søges
Skrevet af egon.weber, 4/12-2008 23:17 (#20)

Og til bl, ja jeg kan forstå tanken, og er selv glad for det er gratis at hente forskellige ting!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Moderator søges Generelt 1 20-06-2011 06:20
Togentusiast søges Real-Life-Tog 2 02-05-2011 20:20
Billeder søges !! Hjælp søges !! Real-Life-Tog 50 08-02-2010 17:12
hjælp til hjemmeside tekst søges. Hjemmesider 4 13-11-2009 22:53
Matrielplaner søges Snik-Snak 47 13-10-2009 00:23
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: