Jeg er ansat i Dyrup, Corporate IT, og har været der i godt 1½ år ligesom resten af IT-afdelingen, på godt 9-10 mand. Min officelle titel er PC Supporter, men dagligdagen ser noget mere alsidig ud.
Jeg supportere alene stortset alle vores godt 350 lokale brugere i Søborg incl. malercentre, sælgere og den norske lokation. Derudover supportere jeg mine IT-kollegaere rundt omkring på vores andre lokationer. I Danmark har vi ud over fabrikker i Søborg og Kolding også Dyrup Professionel (malercentre) i Sydhaven, Herlev, Hillerød, Roskilde, Køge, Odense, Vejle, Esbjerg, Århus, Aalborg, Frederikshavn, Holstebro, Randers og Herning. Dertil kommer der lokationer i Norge, Polen, Tyskland, Frankrig, Portugal, Spanien og England. IT i Søborg har det Løsningsorienteret Corporate ansvar.
Mine support opgaver er meget rutine præget, men der kan være en del at se, når man samtidig sidder med i udviklingen af hele vores infrastruktur. Support opgaverne er alt fra printere, PC hardware, software, fejlretning, installation og opsætning. Derudover er der indkøb, opsætning af telefoner, support af brugerkonti. Og en masse jeg sikkert ikke har husket
Mht udvikling har jeg det sidste ½ år været projekt ansvarlig for udsiftning af IT-løsningen i vores produktion i Søborg. Jeg har stået for indsamling af information, dokumentation og anbefaling af løsningen. For kort tid siden blev projektansvaret overdraget til en Server-kollega, da disse også står for udskiftning, og jeg havde andre opgaver med mere øjeblikkelig prioritet. Og har nu fået til opgave, ifm. udskiftning af ERP system, at designe og opsætte print løsning for alle eksterne dokumenter.
Samtidig er jeg CA ServiceDesk Administator, og har påtaget mig ansvaret for flere systemer, der gennem længere tid er blevet tilsidesat af den tidligere IT afdeling.