Forum » Off Topic » Snik-Snak
Jobs

Udskriv debat

  Jobs
Skrevet af Anonym Bruger, 30/11-2008 00:39 (#1)

Hejsa

Det kunne være sjovt at hører lidt om hvor i forskellige arbejder, og hvad i laver på jobbet. Jeg begynder:

Jeg arbejder i B. O. Bøger (nu Arnold Busck boghandel) i Hjørring hvor jeg arbejder i papirafdelingen med opfyldning, prismærkning mm. også har jeg et mindre ansvar for lageret, såsom at der er orden og at varer kommer op i butikken. Jeg har meget frie hænder og, det eneste jeg ikke må er at stå ved kassen og gå ud med pap (pga. pappresser)

Jeg er også ansat i Kort & Godt A/S i Hjørring, hvor jeg hjalp til i sommer med opfyldning, rengøring mm. også hjælper jeg til ved status fire gange om året.

Det var sådan i grove træk hvad jeg laver udover at gå i skole.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Jobs
Skrevet af PeterFrost, 30/11-2008 02:48 (#2)

Jeg er ansat i Dyrup, Corporate IT, og har været der i godt 1½ år ligesom resten af IT-afdelingen, på godt 9-10 mand. Min officelle titel er PC Supporter, men dagligdagen ser noget mere alsidig ud.

Jeg supportere alene stortset alle vores godt 350 lokale brugere i Søborg incl. malercentre, sælgere og den norske lokation. Derudover supportere jeg mine IT-kollegaere rundt omkring på vores andre lokationer. I Danmark har vi ud over fabrikker i Søborg og Kolding også Dyrup Professionel (malercentre) i Sydhaven, Herlev, Hillerød, Roskilde, Køge, Odense, Vejle, Esbjerg, Århus, Aalborg, Frederikshavn, Holstebro, Randers og Herning. Dertil kommer der lokationer i Norge, Polen, Tyskland, Frankrig, Portugal, Spanien og England. IT i Søborg har det Løsningsorienteret Corporate ansvar.

Mine support opgaver er meget rutine præget, men der kan være en del at se, når man samtidig sidder med i udviklingen af hele vores infrastruktur. Support opgaverne er alt fra printere, PC hardware, software, fejlretning, installation og opsætning. Derudover er der indkøb, opsætning af telefoner, support af brugerkonti. Og en masse jeg sikkert ikke har husket Grin

Mht udvikling har jeg det sidste ½ år været projekt ansvarlig for udsiftning af IT-løsningen i vores produktion i Søborg. Jeg har stået for indsamling af information, dokumentation og anbefaling af løsningen. For kort tid siden blev projektansvaret overdraget til en Server-kollega, da disse også står for udskiftning, og jeg havde andre opgaver med mere øjeblikkelig prioritet. Og har nu fået til opgave, ifm. udskiftning af ERP system, at designe og opsætte print løsning for alle eksterne dokumenter.

Samtidig er jeg CA ServiceDesk Administator, og har påtaget mig ansvaret for flere systemer, der gennem længere tid er blevet tilsidesat af den tidligere IT afdeling.
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Jobs
Skrevet af jorgenandersen, 30/11-2008 03:54 (#3)

Jeg er på snart ottende år ved Quantum, der laver tape backup systemer, både som standalone tape drev med DLT/SDLT, LTO og AIT teknikker og som robot-bånd biblioteker (en del storage-slots for bånd, et eller flere tape drev og så en robotisk mekanisme der bringer bånd fra slots til drev og tilbage igen), bibliotekerne kan være alt i störrelse fra en model der kan ligge på et bord til modeller der fylder indtil flere håndboldbaner, de sidste tilhörer nogle regeringsagenturer, tag et kig på http://www.quantum.com og kig efter Product Information.

Min titel er Senior Support Engineer, og sammen med 20 andre er jeg i et call center der understötter de mindre biblioteker pr. telefon overalt i Nord- og i mindre grad Sydamerika. I weekenderne går en telefonvagt på omgang, og har du vagten er hele verden din legeplads hele dögnet, når kontorerne i Malaysia og England er lukkede. Geografisk er vi i det sydöstlige Denver, og hvis jeg står op i min "cube" kan jeg se bjergene mod vest, det er her prærien og bjergene mödes.

Jeg underviser også og lærer andre kunsten at vedligeholde et bibliotek, eleverne er alt fra nye kolleger på mit hold og holdene fra Malaysia og England, og også vores Field Engineers fra hele verden, det er sq skægt at undervise men det gjorde jeg også sammenlagt i 17 år for onkel mili, först i hæren og siden i Flyverhjemmeværnet. Ved siden af det er der så den konstante kiggen manualer igennem og fyre rettelser af, skriven af "Knowledge Base entries" og besvarelser af spörgsmål mundtligt, per telefon eller email fra hele verden. Der er rimeligt travlt, men heldigvis kan jeg lade det hele ligge når jeg går ud af dören - bortset fra den ovenfor omtalte vagt!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jobs
Skrevet af knudbe, 30/11-2008 12:24 (#4)

Tjahh... jeg blev ansat i Amagerbanken før mange her blev født, mere præcist i juli 1974. Har med enkelte afbrydelser siden 1990 været i IT-afdeling/Organisationsafdelingen - den har haft forskellige navne i tidens løb, ligesom arbejdsopgaverne også har forandret sig - og har mange forskellige ad-hoc-opgaver. I de seneste 1-2 år har it-sikkerhed været et af mine fokusområder.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Jobs
Skrevet af Tjalfe, 30/11-2008 13:33 (#5)

Jeg arbejder som landbrugselev på en gård lidt uden for Slagelse.
Var på landbrugsskole i marts og april og 1. juni blev jeg ansat her. Jeg skal være her indtil februar 2010, hvorefter jeg skal tilbage på landbrugsskolen og tage hovedforløbet.

På gården har vi 140 hektar og 110 malkekøer (SDM) + opdræt. Normalt ordner jeg foderet, hvor vi blander omkring 8500 kg om dagen, og malker om eftermiddagen. Når der er markarbejde plejer jeg at lave det, i hvertfald størstedelen af det.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Jobs
Skrevet af Dingo, 30/11-2008 13:45 (#6)

My turn! Smile

Jeg er i sikkerhedsbranchen, nærmere betegnet Group 4 Seucurity Systems, i daglig tale G4S. Det er verdens største sikkerhedsfirma med over 500.000 ansatte worldwide. Er ansat i salgsafdelingen hvor jeg tager mig erhvervskunder, hovedsagligt inden for detail sektoren. Så nu ved I hvor I skal henvende Jer hvis.......

Derudover ejer jeg et firma sammen med min bedre halvdel, som sælger blomster, eksklusiv brugskunst, vin, special-øl, chokolader, delikatesse, diverse tøseting, firmagaver osv. Ligeledes er der tilknyttet en engrosafdeling som leverer til købmænd, tankstationer, kroer, hoteller osv.

Og når tiden er til det, roder jeg med computere i form at opbygning, opsætning, mindre reparationer osv. Dette er dog helt ulønnet, så skal nok nærmere betragtes som en hobby. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Jobs
Skrevet af jwt1, 30/11-2008 15:01 (#7)

Jeg arbejder som svejserlærling på Lindø Stålskibsværft i Munkebo på Nordfyn.
Min uddannelse tager 2½år, og jeg har ca haft 1½ år på værftet. Man kommer igennem læretiden, meget forskelligt rundt på værftet.
Jeg har selv været i Dokken, hvor man kommer op på det næsten færdige skib, og svejser der hvor der mangler at blive svejst. Desuden har jeg været i Hal Øst, hvor de producerer selve skibsbunden.
Det er en ganske udemærket uddannelse, som er fysisk hård, hvor man skal igennem små huller, og man skal klatre meget, plus at man skal kunne lide at fryse, og ligge og svejse i sne.

Lige PT går jeg på Odense Tekniske Skole, hvor jeg er ved at tage Hovedforløb 1.
Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: Jobs
Skrevet af karsten-mz, 30/11-2008 19:40 (#8)

Jeg arbejder som studentermedhjælper på DSBs elektriske værksted på Otto Busses Vej med at lave manualer til håndværkere, tekniske tegninger og deltager i procesudviklingen.
Værkstedet laver både elektroniske komponenter, som radioer, ATC-udstyr, togcomputere og lign. og mere elektromekaniske komponenter som banemotorer, generatorer, afbrydere, klimaanlæg og batterier.

Hilsen Karsten
Brugers avatar
karsten-mz

Medlem



Antal indlæg: 152
Tilmeldt: 24/8-2005
Bopæl: København
Alder: 40
Status:


SV: Jobs
Skrevet af AndreasM, 30/11-2008 20:47 (#9)

Lkf ved DSB Fremføring Kh.... Smile (beskrivelse er vel ikke nødvendigt på et forum som dette?)
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:

Andreas Ravn Møller
Mine togbilleder

SV: Jobs
Skrevet af HenrHans, 30/11-2008 22:21 (#10)

Jeg er ansat ved NCC Roads A/S i Vejen, hvor min opgave er at konstruerer nye maskiner, samt at udfærdige dokumentation (tegninger/manualer) til de maskiner vi fremstiller/ombygger/renoverer på vort værksted.

Jeg arbejder hovedsageligt med det materiel der bruges ved asfaltarbejder (udlægger/tromler og fabrikker). Jeg har også at gøre med renovering af det sugeudstyr vi anvender på vor sandsuger-skibe.

Endelig er jeg afløser for værkføreren under ferie og lignende.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Jobs
Skrevet af Hercules, 30/11-2008 22:51 (#11)

Jamen så vil jeg oz lige komme med en beskrivelse.

Jeg er lærling hos Railion Deutschland AG. Som lokofører i Maschen, er på 2. år ud af 3 år
Brugers avatar
Hercules

Medlem



Antal indlæg: 122
Tilmeldt: 4/10-2004
Bopæl: Hamburg
Alder: 37
Status:


SV: Jobs
Skrevet af smalspor, 1/12-2008 00:05 (#12)

Lkf ved HTJ (VL - snart RegionsTog A/S)
Brugers avatar
smalspor

Lidt øvet



Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 31/7-2007
Status:


SV: Jobs
Skrevet af Remy, 1/12-2008 02:14 (#13)

jeg jobber på Gamle Oslo Tre og Tekstil der jeg er snekker har vært der nå i helle 2 år der vi produserer alt innen tre og tekstil det er 2 avdelinger på min jobb og jeg jobber da på tre og lager ting til private kunder eller til store bedrifter mitt firma er ltte med ca 25 annsate som har sine handikap jeg har også en handkap jeg har da ADHD og skrive og lese vansker sammt det er 2 eller fler som er leder uten handikap som har hatt andre jobber før jeg er også laget ansvarlig på jobben det ble jeg ca 2 månder etter jeg begynte alt vi lager er hånd arbeid ingen pc blir brukt til vår jobb
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: Jobs
Skrevet af my1126, 1/12-2008 07:01 (#14)

hejsa jeg går som håndværker på lokoværkstedet på diesellok
Brugers avatar
my1126

Medlem



Antal indlæg: 56
Tilmeldt: 23/12-2005
Alder: 41
Status:


SV: Jobs
Skrevet af Kennie, 1/12-2008 16:15 (#15)

Ja men jeg er i gang med uddannelsen som Post Operatør.
Det er en uddannelse som tager 2 år og bliver nedlagt ved overgangen til år 2010.
Jeg startet på uddannelsen den 2/1-07 som almenlige brevbære i Hvidovre, og siden har jeg ellers været godt omkring i Post Danmark.
Jeg har været i distributionen, center og transporten, Alle steder med meget forskellige opgaver.
Transporten var nok det fedeste sted jeg har været, men sådan er vi jo forskellige he he.
Jeg bliver udlært den 12/12-08 vis jeg består den skriftlige og parktiske svendeprøve på fredag og søndag.
Og håber så bagefter at komme ud og køre lastbil i Post Danmark Transport
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Jobs
Skrevet af karsten-mz, 1/12-2008 23:23 (#16)

Kennie skrev:
Jeg bliver udlært den 12/12-08 vis jeg består den skriftlige og parktiske svendeprøve på fredag og søndag.
Transport


Held og lykke med det!

Hilsen Karsten
Brugers avatar
karsten-mz

Medlem



Antal indlæg: 152
Tilmeldt: 24/8-2005
Bopæl: København
Alder: 40
Status:


SV: Jobs
Skrevet af jorgenandersen, 2/12-2008 02:32 (#17)

Dingo, den med special-öllerne lyder godt, hvad er det for nogle?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jobs
Skrevet af KristianN, 2/12-2008 14:37 (#18)

Jeg arbejder i Kiwi Mini Pris, og venter på jeg skal igang med min uddannelse til pilot i flyvevåbnet her til januar.
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


SV: Jobs
Skrevet af jorgenandersen, 3/12-2008 02:44 (#19)

Kristian, foregår den videregående flyvetræning i USA eller Canada nu om dage?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:



SV: Jobs
Skrevet af KristianN, 3/12-2008 19:02 (#20)

Hej Jørgen

Fra og med år 2010 sendes piloterne til Sheppard AFB, Texas.
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: