Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Mine tog gider ikke loade / NY

Udskriv debat

  Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af cosmo, 20/11-2008 15:38 (#1)

Hej er ny her

Har hentet en masse tog også fra train-simulator. og installeret..men når jeg loader spillet så når den når hen til slut begynder den med fejl at den ikke kan læse alle de filer jeg har lagt ind. De ligger som de skal - men?

Ved ikke hvad der er gået galt? Den siger den ikke kan loade Train database file, det siger den med mange af togene.

Så dermed kan jeg ikke rigtig komme længere ind i spillet
Brugers avatar
cosmo

Medlem



Antal indlæg: 62
Tilmeldt: 20/11-2008
Bopæl: Århus
Status:



SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af lbr40, 20/11-2008 16:48 (#2)

Inden vi kan hjælpe dig, må vi vide, hvilken rute og hvilken aktiviytet, du vil bruge.
Der er rigtig mange fejlmuuligheder. Har du læst de vejledninger og guides, der er i download-sektionen? Der er meget hjælp at hente.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af gizmodk, 20/11-2008 16:51 (#3)

hmm - det er jo ikke meget at gå efter, men jeg har oplevet noget lignende selv..

Bruger du MSTSbin? Bruger du et noCD hack?

Jeg brugte NoCD hack (var taget 1/2 år til Kina og havde glemt CD'erne), og efter at jeg havde installeret MSTSbin fik jeg dette problem.. Jeg måtte lige hitte ud af at bruge den rigtige train.exe, som IKKE skulle være den, der kom med NoCD hack'et.

Mvh Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af cosmo, 20/11-2008 17:11 (#4)

bruger dk2000H, har ingen aktiviteter inde - har gjort det jeg har slettet alle toge osv. Nu prøver jeg engang til Smile
Brugers avatar
cosmo

Medlem



Antal indlæg: 62
Tilmeldt: 20/11-2008
Bopæl: Århus
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af gizmodk, 20/11-2008 17:33 (#5)

Ja - tjek lige, om du kan køre med standard togene inden du installerer andre tog

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/8-2006
Bopæl: København
Alder: 55
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af lbr40, 20/11-2008 18:06 (#6)

Hvis du ikke bruger aktiviteter, kan du kun køre i Explore mode.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af knudbe, 20/11-2008 21:29 (#7)

... og for at køre i explore mode skal der også være en consist.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af jorgenandersen, 21/11-2008 02:59 (#8)

Og så skal vi jo begynde med begyndelsen, i hvert fald for DK2000H og også en masse andre ruter: har du downloaded og installeret xTracks og NewRoads för du installerede ruter? Ved mange ruter skal du også köre en install-fil der vil liggge i rutens mappe, hvis den er der har du så kört den 2-3 gange? Efter du installerede MSTS men för du installerede noget andet, kunne du köre på standard-ruterne med standard materiellet? Til mange ruter skal der bruges ekstra materiel (jeg HADER altså når der puttes aktiviteter i ruter uden at det nödvendige materiel er med eller der i det mindste er en liste over hvad man skal hente!), er det dette ekstra materiel spillet ikke kan finde?

Som du kan se er der mange faldgruber, desværre, som Lorenz også siger ovenfor, så pröv at starte med en enkelt rute, noter hvilke fejlmeldinger du får og post dem her (screenshots kan også bruges), så skal vi se hvad vi kan göre. Vi er mange der er meget villige til at hjælpe, men vi må have noget mere præcist at arbejde med.

Og så forresten Velkommen Om Bord!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af lbr40, 21/11-2008 10:44 (#9)

Til Jörgens ganske udmærkede svar kan jeg tilføje, at manglende materiel, der ikke kan downloades, er det helt store problem, som jeg ser det.
Jeg vil anbefale at begynde med en "mindre" rute, og finde materiel og en aktivitet til denne.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af jorgenandersen, 22/11-2008 03:55 (#10)

Yep, det er helt rigtigt. Mange gange når en rute udgives kan der være lister med over hvor man kan hente materiellet, men så går der nogen tid og et par sites forsvinder, og så har vi problemet. Jeg selv gör for det meste dette: jeg udpakker ruten i en midlertidig mappe, fjerner aktiviteterne (hvis der er nogen der ser interessante ud kopierer jeg dem til en separat mappe) og kopierer så ruten over til Routes.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af e969, 22/11-2008 21:11 (#11)

Jeg kan helt tilslutte mig det problem, med de mange fejlmeddelelser, der er beskrevet. Jeg har også fået det nu.

Jeg kører den oprindelige version af MSTS, og har for nylig downloaded "Denmark 2000 H", samt P 906 og nogle cls og cm vogne.

Jeg har fint kunnet køre i explorer-mode, med P-maskinen og forskellige vogne, med kun en enkelt fejlmeddelelse:
File: Train\trainset\DSB ac_staf\dsb_ac_staf.wag

(Brugen af store og små bogstaver er ikke tilfældig, sådan ser fejlmeddelelsen ud). Denne fejlmeddelelse har jeg kunnet klikke væk, og så kørte MSTS.

MEN nu får jeg en masse fejlmeddelelser, når jeg prøver at loade MSTS: Både på IC 3, IC 4, S-tog, blå "kreaturvogne" m.fl., og selv om jeg klikker ok til alle disse fejlmeddelelser, så vil MSTS ikke starte mere. Jeg slutter med en meddelelse om, at der er fundet en fejl o.s.v.

I øvrigt, tak for god behandling i Odense i august, selv om det nok er lidt sent at komme med det. Det er en fornøjelse at tale med, og få instruktion af så engagerede mennesker.

Med venlig hilsen

E 969
Orla Bredgaard, Herning Smile
Brugers avatar
e969

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Herning
Alder: 76
Status:


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af knudbe, 22/11-2008 22:52 (#12)

jorgenandersen skrev: Til mange ruter skal der bruges ekstra materiel (jeg HADER altså når der puttes aktiviteter i ruter uden at det nödvendige materiel er med eller der i det mindste er en liste over hvad man skal hente!), er det dette ekstra materiel spillet ikke kan finde?


DK2000 har ikke nogen aktiviteter med i pakken, så det er ikke der at løsningen skal søges.

Min anbefaling er at bruge Train Store.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Mine tog gider ikke loade / NY
Skrevet af jorgenandersen, 23/11-2008 02:18 (#13)

Orla, jeg tror du skal en tur over på Oldtimerklubben (hvor du fandt P-maskinen) og så også over på Erich's site (www.train-sim.org) og downloade nogle vogne og andet materiel, fra hvad du skrev ser det ud til at det er det du mangler. Lad höre hvordan det går.

Hvor bor du ellers i Herning? Jeg boede selv i betonbunkerne i Gullestrup 1987-1991 og derefter i Snejbjerg indtil 1993 hvor jeg emigrerede herover.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16
Mine ældgamle aktiviteter Aktiviteter 5 31-01-2016 19:46
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Kan ikke installere Generelt 1 01-01-2012 20:09
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: