Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Ai fil.

Udskriv debat

  Ai fil.
Skrevet af knudbe, 5/11-2008 01:33 (#21)

lbr40 skrev:
Jo, denne aktivitet er beregnet til MSTSBin v.7x, da det giver muligheder for andre ting, som ikke var muligt før.

Ja, alene den lille ting at waitingpoints nu faktisk virker er rigtig godt. Den bruger jeg ofte på AI-tog.
lbr40 skrev: Jeg vil meget gerne kigge forbi din materielliste, og få idéer derfra.

Du skal være velkommen. de sidste par år har jeg valgt at lægge dem på min hjemmeside i stedet for i pakken. På den måde vil den lettere kunne rettes til hvis der sker ændringer i linkene:
http://msts.berggreen.eu/index.php?op...&Itemid=44
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Ai fil.
Skrevet af KimEast, 5/11-2008 02:01 (#22)

Jaa, waiting-points er godt, men de kan stadig ikke forhindre at togvejen er spærret for et tog der kommer bagfra og skal overhale feks. Her er der endnu ikke noget der hedder "prioritets-togveje". - Ork, det er forberedt, og der er kodelinier om det i massevis, plus 1000 andre ting, men det er aldrig blevet implementeret (sat igang kodemæssigt!)! Sad
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ai fil.
Skrevet af knudbe, 5/11-2008 11:11 (#23)

KimEast skrev: Jaa, waiting-points er godt, men de kan stadig ikke forhindre at togvejen er spærret for et tog der kommer bagfra og skal overhale feks.


Kan man ikke i de fleste tilfælde klare det med en kombination af dobbelt-returnpoint + waitingpoint?

I øvrigt, så er der vel ingen anvendelse af waitingpoint i forbindelse med playertoget? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen fornuft i at bruge det i den forbindelse, men det kan være at jeg har overset noget?
Et waitingpoint vil formentlig ikke have nogen som helst effekt i forbindelse med playertoget?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ai fil.
Skrevet af lbr40, 5/11-2008 12:31 (#24)

Knud: > Jeg ved, at du har lagt materiellister på din hjemmeside.

Jeg bruger flere Waiting Points i min aktivitet, og har fundet ud af, at de kan bruges som "erstatning" for et flueben i stationslisten i AE. F.ex. mangler der en Platfformsmarker på Enghave st. (S-banen). For at stoppe S-toget der, virker et WP udmærket. Og i øvrigt: Bruger du WP på en station er markering i Stationslisten unødvendig. Du kan med et WP også flytte standsningsstedet helt præcist, i stedet for at AI-togene kører helt ud til enden af en perron.
Jeg tror ikke WP virker på en Player-path, da det er dig, der kører dette tog.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ai fil.
Skrevet af KimEast, 5/11-2008 13:48 (#25)

Waiting-point er kun for computerstyrede toge. - Udover det synes jeg der var en dansk aktivitet engang for længe siden, der startede inde på Københavns Remise, hvor dværgen var på stop, indtil et bestemt tidspunkt. Om det var en togvej længere inde der bare var spærret, eller det var en "ranger-aktivitet" i aktiviteten der gjorde det, fandt jeg aldrig ud af. Men man har en del muligheder. Desværre er der en del bug's hvis man laver bestemte ranger-aktiviteter, der SKAL opfyldes før man kan køre videre. (igen, mange af tingene er ikke kodet rigtigt, eller slet ikke kodet)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ai fil.
Skrevet af lbr40, 5/11-2008 14:05 (#26)

I den aktivitet, jeg laver her, er det det forankørende tog, der skifter dværgsignalet for playertoget til videre kørsel ind til perron. Indtil dværgsignalet skifter, er sporskifter ikke stillet rigtig til Player-path'en.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Ai fil.
Skrevet af KimEast, 5/11-2008 20:56 (#27)

Well well. Nu kommer lige en lille info om hvad man kan i MSTS og især hvad man IKKE kan! Jeg har jo sat signalsystemer op i mange ruter snart (VDK-SDK-Dk1-S-tog mv), og der finder man ud af, ret hurtigt, de begrænsninger man har! Feks er det en MEGA dårlig ide at have dværg-signaler på en hovedstrækning inde på stationsområdet. Gruden er, at der ikke findes specielle dværge, der KUN kan vise kør, hvis der er stillet en togvej HELE vejen til PU, som in real! Dette sker ikke i MSTS. Holder der et tog på perron, får næste tog grøn I-signal, men stop ved første dværg. HELT forkert i forhold til virkeligheden. Så dværgene er væk. Der er kun PU'ere (og er der flere på perronen er der så andre problemer). Så i DK-ruterne er der kun dværge ude på gods-sporene. (Nu kan man nok heller ikke forlange at MSTS-kode-nørderne skal ta hensyn til de danske signal-forhold, der er noget specielle).
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Ai fil.
Skrevet af SJakobsen, 11/11-2008 21:35 (#28)

Virker det stadig ikke?
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: