Steamhammer skrev: Forsåvidt angår din mails indhold er vi enige, partifarven er så en anden ting...
Nu har jeg ikke skrevet noget om min partifarve (selv om det ikke er nogen hemmelighed) men hvis ikke man har en minister med samme farve, så har man en trafikordfører, som kan bruges i stedet.
Steamhammer skrev: Men jeg tror du får endog særdeles svært ved at overbevise ministeren om at det var en dum idé at man solgte ud af DSB-Gods, for det er jo i bund og grund det det hele handler om!
Nej, jeg er bestemt ikke enig i at det er det det handler om.
Steamhammer skrev: Var "Godsen" ikke blevet solgt havde vi stadig haft godstransport på banen i større stil.
Jeg tror snarere at den del ville have været urentabelt på grund af konkurrencen. Der kører så meget gods igennem Danmark, som "Godsen" alligevel ikke ville have fået. Det er jo EU-reglerne om det frie marked der er gældende her.
Steamhammer skrev: Og så mener jeg i øvrigt stadig at vi skal TVINGE udenlandske transit-transporter op på skinnerne, som Østrig og Schweiz gør!
På det punkt er vi helt enige. Men da danske vognmænd ikke må have fordele i forhold til vognmænd fra det øvrige EU, så er vi også nødt til at tvinge danske transporter op på skinnerne. Så det jeg skrev om grænsen på 100 km vil nok passe rigtig godt. Transporter på kortere strækninger skal nok være på lastbiler for at kunne fungere.
Steamhammer skrev: Det vil fjerne en VÆSENTLIG del af lastvognene fra vores underdimensionerede motorveje og jeg er ret sikker på at Vejlenserne vil klappe i deres små hænder over at få det voldsomme trafikpres dæmpet på bl.a. Vejlefjord-broen.
Ja, uha uha, den er slem. Jeg var i Givskud i maj måned og skulle sydpå en af de dage der var sket en ulykke på broen. Heldigvis opdagede min søn det (det var ham der kørte) inden vi drejede ned på motorvejen, så vi fandt en vej gennem Vejle by.
Steamhammer skrev: Jeg høret lige i radioen i fredags at virksomheder hhv. Nord- og Syd for broen har umanerligt svært ved at få arbejdskraft fra "den anden side" fordi folk ikke kan komme frem i ordentlig tid og heller ikke kan nå at hente børn osv. pga. de mange- og lange køer på broen.
Det tror jeg gerne.