Forum » Off Topic » Snik-Snak
Jubii jeg har vundet

Udskriv debat

  Jubii jeg har vundet
Skrevet af , 18/7-2008 21:27 (#1)

Hej Venner.

Jeg stopper på arbejde og rejser til Miami for jeg har vundet som i kan se.

Nej pas på med at kontakte dem, hvis i har mail om dette, det skulle være en bande snyder fra Nigeria.

Med venlig hilsen.
Jan Pedersen.


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Suzan Braxton [mailto:" cisconetwork04"@telegraf.by]
Sendt: 18. juli 2008 19:00
Til: undisclosed-recipients:
Emne: De vandt!


De vandt!

CISCO Network International NV
Lotteri FORFREMMELSE præmieoverrækkelse.
HAARLEMBERWEG 12-16
1101 CH Amsterdam.

BILLET NR: N.L/74-A0802-2008

Dear Sir / Fru,


Vi er glade for at kunne informere Dem om resultatet af Lotteri Vindere Internationale programmer afholdt om den 12 juli 2008.
Din e-mail-adresse knyttet til Billetnummer NL/74-A0802-2008 med Batchnr 8542189-92 og referencenummer 721-2008-22 som dermed vandt i kategori 1, har du derfor blevet godkendt til et engangsbeløb betale ud af € 500.000,00 (fem hundrede tusinde euro)

Tillykke! Grund til at blande op af nogle numre og navne, beder vi dig om at holde din vindende oplysninger fortrolige, indtil Deres krav er blevet behandlet, og dine penge hjemvist til dig. Dette er en del af vores sikkerhedsprotokol at undgå dobbelt påberåber og uberettigede misbrug af dette program, som nogle deltagere.

Alle deltagere blev udvalgt gennem en computer valgrunde system trækkes fra over 20000 selskab og 30000000 individuelle e-mail-adresser og navne fra hele verden. Denne salgsfremmende program finder sted hvert år.

Dette lotteri blev fremmet og støttet af Cisco-netværk og en række andre fremtrædende personligheder som Mr. Bill Gates og Sultanen af Brunei, håber vi med en del af din vindende du vil deltage i vores næste år € 20 mio internationale reklame-lotteri.

At filen for din påstand, bedes du kontakte vores Agent Forarbejdning / Valgs Officer:

Dr. Smith Williams
Verifikation / Operations Director,
TEL: 0031.619-703-948
FAX: 0031-84753-9200
email: [mail][/mail]

Husk alle vindende skal hævdede ikke senere end den 30 juli 2008, efter denne dato alle uanmeldte midler vil blive inkluderet i det næste spil. Bemærk, for at undgå unødvendige forsinkelser og komplikationer tilstræbe at citere din henvisning og batch-numre i første korrespondance. Desuden bør der ikke være nogen ændring af adressen gøre informere vores agent hurtigst muligt. Vi håber med en del af din vindende du vil deltage i vores næste år 30 millioner dollars internationale lotteri.

Tillykke!
Når mere fra vores ansatte, vi takker dig for at være en del af vores salgsfremmende program.Note: nogen under 18 år er automatisk diskvalificeret.

Med venlig hilsen
Mrs Suzan Braxton,
Offentlige tilknyttet Officer.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af Mikkel, 18/7-2008 22:23 (#2)

He he har du også fået den Grin
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af jorgenandersen, 19/7-2008 03:21 (#3)

Hej Jan, hvorfor til Miami? Der er fuldt af cubanske gangstere... og strandene er overfyldte.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af Mikkel, 19/7-2008 10:28 (#4)

Men man kan vidst dygge efter undergrunds tog hehe
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af lbr40, 19/7-2008 10:38 (#5)

En sådan mail-afsender vil hos mig blive blokeret, og mailen slettet uden at blive læst.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af Remy, 19/7-2008 12:27 (#6)

en sånn mail har jeg også fått men den ble blokert og slettet fikk lest på den men jeg skjønte at det var svindel
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af stigc, 19/7-2008 15:04 (#7)

den slags mail er sgu da så gamle, at de kan gå på efterløn Wink
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af , 19/7-2008 17:24 (#8)

jorgenandersen skrev: Hej Jan, hvorfor til Miami? Der er fuldt af cubanske gangstere... og strandene er overfyldte.

Jörgen i Colorado


Jeg kan bare li' Miami smuk by og stranden fyldt med babes, hehe.

Mit Norman bloker ellers det meste men de finder hele tiden andre veje, eller er mit Norman fra TDC noget møg?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af MSS, 19/7-2008 19:04 (#9)

Det er faktisk ret tragikomisk når folk hopper på den slags Smile
Jeg husker en gut der stod og jamrede sig primetime på tv. Var han ikke rimeligt meget til grin? Grin
Den slags mails har eksisteret i mange år, man bør uden undtagelse huske:

-Du vinder ikke pludselig en ferierejse eller store summer fra nogle du aldrig har haft kontakt med. Lotterier osv. der udtrækker blandt vilkårlige mailadresser findes ikke! Og nej, Bill Gates deler ikke sin formue ud via kædemails!
-Desperate afrikanske advokater der lige skal bruge en kontoholder til at frigøre et million/milliard beløb, mod lovning af 50/50 deling af beløbet kan man bare ikke tro på! Der er jo ikke engang så mange penge i hele Afrika..! Wink

Disse mails er bare en af mange måder at snyde folk på, og de bliver ved så længe at der er nogle der tror på dem (dvs. for altid Wink)...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af , 19/7-2008 20:40 (#10)

MSS skrev: Det er faktisk ret tragikomisk når folk hopper på den slags Smile
Jeg husker en gut der stod og jamrede sig primetime på tv. Var han ikke rimeligt meget til grin? Grin
Den slags mails har eksisteret i mange år, man bør uden undtagelse huske:

-Du vinder ikke pludselig en ferierejse eller store summer fra nogle du aldrig har haft kontakt med. Lotterier osv. der udtrækker blandt vilkårlige mailadresser findes ikke! Og nej, Bill Gates deler ikke sin formue ud via kædemails!
-Desperate afrikanske advokater der lige skal bruge en kontoholder til at frigøre et million/milliard beløb, mod lovning af 50/50 deling af beløbet kan man bare ikke tro på! Der er jo ikke engang så mange penge i hele Afrika..! Wink

Disse mails er bare en af mange måder at snyde folk på, og de bliver ved så længe at der er nogle der tror på dem (dvs. for altid Wink)...


Ja lige mine ord. Jeg hoppede ikke på den, men ville bare pjatte lidt med det og fortælle jer andre at man ikke skal kontakte dem som jeg også skrev, men de burdes bøde for det?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af PeterFrost, 19/7-2008 22:32 (#11)

MSS skrev: Jeg husker en gut der stod og jamrede sig primetime på tv. Var han ikke rimeligt meget til grin? Grin


Faktisk er der ikke så mange af hans kollegaer der grinte... !

Hvad han tænkte er jeg ikke klar over, alt dette var sket kort før jeg blev ansat, men har da altid syntes han virkede bitter, nu ved jeg hvorfor Smile
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af Marc, 21/7-2008 18:22 (#12)

Den her var så lidt mere kreativ. jeg fik den i dag via Facebook.

Subject: About Your Relative//Liljeqvist Dear Liljeqvist I am sure that the receipt of this mail will be of utmost blessing to you . However sorry to marvel you a bit and take some of your time in going through this unpredicted letter of entreaty for your for bearing and facilitation.I wish to inform you i was the intimate and entrusted Barrister of late Mr .G. Liljeqvist ,whose life and that of his entire family were lapsed while on holidays in a holidays resort in Phuket Thailand on the 26th of December 2004 in the Tsunami natural disaster. My late client was a merchant in hygienic products via West African Coast tro Thailand as an import and export executive. I have made several proves here to uncover any of my clients extended/distant relatives, which resulted abortive. After these ineffectual exertions,I decided to search through, with his genealogical names which persuaded me to interact with you, to locate any member of his lineage therefore reason why i channelled this inquest to you. I have contacted you to facilitate in the fund transmittal of total valued at US$6.1 million (Six million,One hundred thousand usd dollars) that was trusted in this bank by my late client , before it gets expropriate or declared non-functional by the bankers here in the country where this huge amount were retained. The said bank has authorized me with official observations to provide the next of kin or have his account expropriated within the next fifteen official working days.Becuase i have been unable to make this relationalship linkage contact , i wish to seek your carte blanche to present you as the next of kin to the deceased since you have the ditto pedigree's names, so that this fund can be paid to you.So, on receipt of your positive reaction, we will then determine the sharing quota and modus vivendi of the transfer.I have all the necessary credentials/information and legal documents required to legally equipped your claim. My demands from you is your sincere willingness and motivated spirited efforts to enhance the ascendancy of this covenant. I hereby give you warranty that this covenant will be consummated with all total repute to all statutory pecking order that will protect you from any fissure of all existing charter.Thanks for your imminent co-operation.May his fragile soul rest in perfect peace Amen! Reply on my private email ()

Best regards.Wanga Konate
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af jorgenandersen, 22/7-2008 02:25 (#13)

Sikken et engelsk de kan...

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af stigc, 22/7-2008 09:00 (#14)

Det sgu da mere imponerende at de gør sig den ulejlighed;
at indsætte det rigtige efternavn i mail'en.
Hvem har ikke drømt om at have en rig onkel i et fjernt land. :lol:
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af jorgenandersen, 23/7-2008 03:38 (#15)

Enig i det af den herre der har stillet træskoene hedder Liljequist, men se så på signaturen: Wango Konate..... Nigeriansk så det basker. Jeg har set mange tårepersere på email og også nogen via IM!!! En der forestillede en dame var "strandet" på et motel in Californien og bad om penge for at kunne betale regningen... hvis du ikke betaler prompte ryger du ud og direkte til Sherifkontoret/pantefogeden, denne her person sagde at "hun" havde boet der i 2 uger uden at betale.... gæt selv hvor jeg skulle sende penge til - såmænd til en kontaktperson med et Nigeriansk telefonnummer! Jeg ringer over hele verden på embedet og kender mine landekoder mere eller mindre udenad... denne person blev anmeldt til FBI, hvordan det gik efter det ved jeg ikke.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af bl, 23/7-2008 10:17 (#16)

SÃ¥ vidt jeg husker, er det omkring 70% af det nigerianske bruttonationalprodukt, der stammer fra svindel som det her!

Så der må være et marked derude....

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af MSS, 23/7-2008 23:01 (#17)

hvordan kan man beregne det? Det bliver jo næppe indberettet til skattemyndighederne.! (hvis de da har nogle Grin)
Det er i øvrigt tragisk som økonomierne i den 3. verden fungerer, eller rettere ikke fungerer! Trods den bistand der i mange år er ydet fra den vestlige verden...
Hvis amerikanerne bare gad bruge 1-2 pct. mere af deres BNP på den slags, og 1-2 pct. mindre på deres forsvar ville det gøre en ufattelig forskel...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg


SV: Jubii jeg har vundet
Skrevet af jorgenandersen, 24/7-2008 03:45 (#18)

Hej Morten, jeg har set flere gange på Jyllands-Peter og på BBC, at bistanden fra regeringer ryger direkte i magthavernes lommer, mange ministre i Nigeria bliver anklaget for korruption efter de forlader embedet mere eller mindre frivilligt. Og så se på Zimbabwe, en officiel inflation på 2.200.000 % om året. De har lige udstedt en ny pengeseddel på 100 milliarder Zimbabwe dollars, værd 2 US dollars eller lige nok til at köbe et bröd, takket være en uduelig regering og præsident der kun tænker på dem selv. Det er jo ikke for ingenting at Tvind har en afdeling der.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DSB har vundet milliardordrer i Göteborg Real-Life-Tog 1 28-08-2009 22:17
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: