Forum » Off Topic » Snik-Snak
Interrail - Travelmate

Udskriv debat

  Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 28/5-2008 21:19 (#1)

Hej,
Jeg har tænkt mig at tage på interrail i ugerne 29 og 30, med afrejse tirdag den 15. Og hjemkomst mandag den 28. Med det hovedformål at få taget en masse togfoto’s. Jeg tænkte, at hvis der var nogle der havde samme planer, kunne vi måske rejse sammen? Jeg var på interrail i både 06 og 07, og synes det er en super måde at rejse på… Jeg er meget åben overfor forslag mht. steder man kunne besøge, har selv tænkt på bl.a. Spanien, hvor der er mulighed for at se ”MZ” (Renfe 333)
Skulle dette have din interesse kontakt mig på [mail][/mail]

Søren Jakobsen
Ps. Jeg er altså 18 år, ikke 95 som der står i min profiltekst, jeg kan bare ikke finde ud af at ændre det
Grin
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:



SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af MY-Fan, 28/5-2008 22:05 (#2)

Ældre herre må man sige, sidder du på plejehjem? Grin Ej, spøg til side Wink

Men undskyld, nu spørger jeg måske dumt... Ved godt Interrail er noget med at rejse langt i tog... Men skal man så køre i tog hele tiden, igennem en masse lande eller hvordan? For det lyder interresant, men har aldrig været i udlandet på egen hånd før...
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 28/5-2008 22:37 (#3)

MY-Fan skrev: Ældre herre må man sige, sidder du på plejehjem? Grin Ej, spøg til side Wink

Men undskyld, nu spørger jeg måske dumt... Ved godt Interrail er noget med at rejse langt i tog... Men skal man så køre i tog hele tiden, igennem en masse lande eller hvordan? For det lyder interresant, men har aldrig været i udlandet på egen hånd før...


Tjek dsb.dk/interrail

Interrail biletten (muligvis den mest geniale opfindelse siden hjulbøren Grin ) kan købes med forskellig gyldighed - læs om det på linket-
den er så gyldig i alle tog, undtagen visse privat baner og lign. Der kan så være krav om tillæg, fx. til TGV, ICE mm. derudover er der tillæg på nattog, hvis man vil ligge ned, typisk 20€ i vesteuropa. Jeg har været på interrail to gange, første gang i 2006, hvor jeg ikke var mere end 16, der rejste jeg alene og rejste udelukkende med nattog, der var formålet også tog -22 dage. Så var jeg på en "rigtig" interrail i 2007, med en pige jeg mødte på et backpackerforum, der var der ikke meget togfotografi, det var mere noget med at se kultur og drikke nogle øl Wink en rigtig fed tur også -30 dage. Men altså det handler ikke kun om at køre i tog, man bruger jo bare toget til transport og enten sover i nattoget eller på campingpladser, vandrehjem og lign. Nogle ville sikkert spørge om hva sådan en tur et par uger kommer til at koste, mit gæt er omkring 4500,- +/- 500, det er så alt incl, mad drikke osv. men kræver man lever billigt, camping eller nattog, osv.

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af PB, 28/5-2008 23:27 (#4)

Se hvis nu ikke jeg havde en dame herhjemme, der nok ikke ville bryde sig om at undvære mig i så lang tid til fordel for en togtur (NB: Hun er nu meget flink, tro mig, hun tillader mig endda at lege med modeltog med sin far), og hvis ikke mine forældre lige ville have mig med til italien, så ville jeg have været meget interesseret. Kan især godt lide idéen om Renfe 333, sårn en vil jeg mui gerne se. Men jeg håber du prøver igen de næste år frem, og stadig er åben for en rejsekammerat.

God tur Smile
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af Thomas_, 29/5-2008 16:27 (#5)

SJakobsen skrev: Så var jeg på en "rigtig" interrail i 2007, med en pige jeg mødte på et backpackerforum, der var der ikke meget togfotografi, det var mere noget med at se kultur og drikke nogle øl Wink en rigtig fed tur også -30 dage.


Bar det så frugt, eller spildte du 30 dage af dit liv? Pfft Wink
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 29/5-2008 17:43 (#6)

ThomasH skrev:
SJakobsen skrev: Så var jeg på en "rigtig" interrail i 2007, med en pige jeg mødte på et backpackerforum, der var der ikke meget togfotografi, det var mere noget med at se kultur og drikke nogle øl Wink en rigtig fed tur også -30 dage.


Bar det så frugt, eller spildte du 30 dage af dit liv? Pfft Wink


Hvorfor tror du jeg skrev "-rigtig fed tur" Angry Cool

ThomasH skrev: ....eller spildte du 30 dage af dit liv? Pfft Wink


Bestemt nej

:lol:

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af PeterFrost, 29/5-2008 18:44 (#7)

Hvorfor har vi ikke set billeder af hende ? Du kan vel photoshop dig selv ud af dem ? Grin
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 4/6-2008 22:53 (#8)

Slet ingen der er friske på trainspotting-interrail Angry Wink

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af adammeile, 5/6-2008 02:44 (#9)

hvis jeg havde haft en bedre økonomi så måske, men det har jeg ikke Shock
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 16/6-2008 22:17 (#10)

Slet ingen??? Kunne godt se ud som om jeg selv må tage afsted. Men havde da været lidt sjovere hvis man var flere, men jeg har nok også været (for)sent ude...

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af Thomas_, 16/6-2008 23:09 (#11)

Du må en tur ind på backpackerforummet og finde dig en tøs du kan slæbe med.. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:



SV: Interrail - Travelmate
Skrevet af SJakobsen, 16/6-2008 23:19 (#12)

ThomasH skrev: Du må en tur ind på backpackerforummet og finde dig en tøs du kan slæbe med.. Smile


Jeg synes ikke rigtig jeg har kunnet finde nogle, jeg har forsøgt, men har ikke en måned iår, og det er de de unge (tøser) vil ha', forresten kan det også blive lidt langt, med al den kultur. Men det gør ikke noget, man kan vel finde nogle på Campingpladerser og lign.

Jeg synes denne tråd har det med at afspore, jeg skulle faktisk slet ikke have svaret på dette indlæg Wink

S
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Interrail Snik-Snak 11 10-03-2009 20:58
Interrail - planlægning Real-Life-Tog 19 27-06-2008 00:26
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: