MY-Fan skrev: Ældre herre må man sige, sidder du på plejehjem?
Ej, spøg til side
Men undskyld, nu spørger jeg måske dumt... Ved godt Interrail er noget med at rejse langt i tog... Men skal man så køre i tog hele tiden, igennem en masse lande eller hvordan? For det lyder interresant, men har aldrig været i udlandet på egen hånd før...
Tjek dsb.dk/interrail
Interrail biletten (muligvis den mest geniale opfindelse siden hjulbøren
) kan købes med forskellig gyldighed - læs om det på linket-
den er så gyldig i alle tog, undtagen visse privat baner og lign. Der kan så være krav om tillæg, fx. til TGV, ICE mm. derudover er der tillæg på nattog, hvis man vil ligge ned, typisk 20€ i vesteuropa. Jeg har været på interrail to gange, første gang i 2006, hvor jeg ikke var mere end 16, der rejste jeg alene og rejste udelukkende med nattog, der var formålet også tog -22 dage. Så var jeg på en "rigtig" interrail i 2007, med en pige jeg mødte på et backpackerforum, der var der ikke meget togfotografi, det var mere noget med at se kultur og drikke nogle øl
en rigtig fed tur også -30 dage. Men altså det handler ikke kun om at køre i tog, man bruger jo bare toget til transport og enten sover i nattoget eller på campingpladser, vandrehjem og lign. Nogle ville sikkert spørge om hva sådan en tur et par uger kommer til at koste, mit gæt er omkring 4500,- +/- 500, det er så alt incl, mad drikke osv. men kræver man lever billigt, camping eller nattog, osv.
S