Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
InstallMe.bat ? Hvor?

Udskriv debat

  InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 15/8-2007 20:30 (#1)

Hej.

Har hentet XTracks vers. 3.18 fra denne hjemmeside http://team.routebuilders.dk/ men når jeg har åbnet den i WinRAR så står der ikke nogle steder noget med InstallMe.bat ??

Jeg har trykket på den der hedder XTracks.exe men er det det samme? :/

Venlig Hilsen Screenx Grin
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:



SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Remy, 15/8-2007 20:48 (#2)

Hej
ja det er det samma klikk bare på XTracks.exe da begynner den å instalere XTracks
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Bab, 15/8-2007 20:49 (#3)

Installme.bat er en fil som ligger i routerne. Den har ikke noget med Xtracks at gøre. Men du skal have xtracks for at flere nyere ruter virker.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 15/8-2007 21:11 (#4)

Okay fint Grin Jeg har hentet XTracks og Newroads.

Nu har jeg hentet DSB_DS_IR4_regional og den er downloadet og ligger på skrivebordet. Skal jeg så bare installere den derfra? Eller skal filen placeres et andet sted? Grin
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af lbr40, 15/8-2007 21:28 (#5)

Hej Screenx,

Husk nu at installere NewRoads før XTracks. Angry - ellers giver det problemer.

Installme.bat-filen kopierer filer fra standardruterne til add-on ruterne, du senere vil installere. Filen ligger i hver enkelt rute (...\Routes\"Rutens navn"). Den bør aktiveres 2-3 gange.

Ang. IR4, så burde du kunne installere fra skrivebordet. Den er pakket i et selvinstallerernde program. Dog skal du kigge efter, om stien er angivet til det drev, hvor du har MSTS liggende. Flyt herefter materiellet til et mere sikkert sted.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 15/8-2007 22:16 (#6)

Okay.. Men hvad mener du med at "Den bør aktiveres 2-3 gange" ? Er det noget jeg skal?! Pfft (Bær over med mig, jeg er nybegynder på sitet Smile )

Og hvad mener du med at jeg "...skal kikke efter, om stien er angivet til det drev, hvor du har MSTS liggende" ? Hvor kan jeg se det hende ?

Og jeg skal flytte materiellet til "et mere sikkert sted" , hvor er det ?

Håber I kan hjælpe Grin
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af knudbe, 15/8-2007 22:48 (#7)

Hej Screenx,

Der er lavet nogle glimrende vejledninger som du kan kigge på. Der står der en hel del mere forklaring end det du lige får i et forum.
Du finder vejledningerne i downloadsektionen her på sitet:
http://www.tog-si...id-11.html

Som nybegynder har du primært brug for tre af guiderne: "Installation af ruter", "Installation af materiel" og "installation af aktiviteter".
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af knudbe, 15/8-2007 22:51 (#8)

Og angående backup...

Jeg tager ikke backup af min installation. I stedet har jeg en mappe helt udenfor MSTS - faktisk på en helt anden hardisk - hvor jeg gemmer de originale installationsfiler som de så ud ved download.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af lbr40, 15/8-2007 22:55 (#9)

En del filer fra standardruterne bliver ikke pakket sammen med add-on ruten, de bliver sorteret fra. De "manglende" filer skal så kopiéres tilbage til add-on ruten, når du installerer denne. Det er her, du skal bruge Installme.bat-filen. For at være sikker på, at alle filer bliver kopiéret, bør du aktivere installme-filen 2-3 gange. Hvis der mangler en fil får du en fejlmelding på et tidspunkt, når du kører på ruten.

Når du installerer materiel, der er pakket i et selvinstallerende program, kan du vælge, hvilket drev, du skal bruge. Nogle af os bruger drev C, andre bruger drev D. Hvis stien er forkert, kan det give en fejlinstallation.

Det downloade materiel bør du gemme et sikkert sted til senere brug. Det kan f.ex. være på CD/DVD/extern HD eller hvad du nu bruger til back-up.

Og her til sidst: Al begyndelse er svær, så spørg igen, hvis du har behov for det. Der er altid en, der kan og vil hjælpe.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af jorgenandersen, 16/8-2007 04:12 (#10)

Her er for eksempel min personlige sti, men jeg körer også den amerikanske XP, fordi jeg nu bor der:

D:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator

Herunder ligger så \Routes for ruter og \Trains\Trainset for materiel. Det vil nok være en god ide hvis du lærer lidt om XPs filstruktur og hvordan man kopierer ting og sager frem og tilbage, for det vil du nok få brug for. Men begynd med at printe de guider ud der blev henvist til ovenfor, og så tag noter undervejs.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af lbr40, 16/8-2007 11:40 (#11)

Hej Jörgen,

Det er svært at det hele med i kort form, og at kunne forstå meningen med det, man skriver. Det er derfor en god idé med "uvidet" info, ogsaa fra jer andre.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 16/8-2007 21:19 (#12)

:roll: Puhaa.. Det er en en stor opgave at begive sig ud i Pfft Men jeg prøver, men der kommer nok helt sikkert nogle flere spørgsmål herfra Grin Tak for hjælpen Smile
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 16/8-2007 21:39 (#13)

Spørgsmål: Smile

Der står under "Installation af aktiviteter v.1.1" på http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-11.html at de downloadet aktiviteter er pakket i en apk fil og skal udpakkes af programmet Tsunpack.

Men da jeg bruger WinRAR til at udpakke filer vil jeg gerne vide om jeg kan bruge mit program til at udpakke aktiviteter i stedet for Tsunpack ?

Venlig hilsen Screenx Smile
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Bab, 16/8-2007 21:51 (#14)

Tsunpack er et program der følger med MSTS. Du finder den i util mappen, der hvor du har installeret MSTS.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 16/8-2007 22:06 (#15)

Okay Tak for svaret Smile

Men der står dog også under "Installation af aktiviteter v.1.1" på
http://www.tog-si...id-11.html at man skal lave en mappe ved navn -Installer
aktiviteter-. Men hvor skal den mappe laves hende (helt specifikt) ?

Så står der også: "Kopier nu TSUnpack til den installerings mappe, hvor den skal bruges" . Er det mappen ved navn "installer aktiviteter" at TSUnpack skal kopieres til?

Tak for hjælpen endnu engang Grin
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af 95mira, 17/8-2007 00:31 (#16)

Hej Screenx. Du skal først downloade TSUnpackfix her fra siden http://www.tog-sim.dk/dl/33
Du bruger ikke TSUnpack til at pakke filen ud i den forstand, men det er det program der installerer apk-filen, så det bliver til en aktivitet. Når du vil installere en aktivitet, skal du sikre dig at du har alt det fornødne materiel og så pakke rar/ace/zip-filen ud et sted du selv bestemmer, hvorefter du åbner apk-filen og svarer ja til alle spørgsmålene
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 17/8-2007 16:19 (#17)

Okay. Det lydder jo til at gå til, jeg prøver at få det til at funke Smile Tak skal du have
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 17/8-2007 17:34 (#18)

Nu har jeg hentet TSUnpackfix og installeret den, og lavet en mappe ved navn "installer aktiviteter" i mappen "Train Simulator" Smile

Nu har jeg også installeret DSB_DS_IR4_Regional i mappen "installer aktiviteter", så er det hele ordnet. Det ser nu sådan ud: C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator\Installer aktiviteter\Train Simulator

Er jeg klar til at køre nu ? Smile
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af 95mira, 17/8-2007 21:06 (#19)

Nej bestemt ikke.

Det jeg mente var at det er en god ide atl udpakke apk-filen fra rar/ace/zip-filen inden du kører den. Alt materiel og ruter skal installeres i henhold til den medfølgende readmefil. Du skal ikke installere noget i den mappe, det var blot ment som en mellemstation inden selve installationen. Apk-filerne installerer jo sig selv Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel


SV: InstallMe.bat ? Hvor?
Skrevet af Screenx, 17/8-2007 22:08 (#20)

Okay.. Hvad mangler jeg så at gøre nu? Smile

Jeg har Newroads og XTracks (installeret i den rigtige rækkefølge Pfft ) Og jeg har hentet fixen til Tsunpack. Jeg har også hentet og installeret DSB_DS_IR4_Regional så hvad mangler jeg at gøre ?

Venlig hilsen Screenx Smile
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
Hvor kan jeg lave min egen tog Andet 5 11-10-2012 00:40
Og hvor blev den nu af ? Ruter 6 15-12-2011 17:57
HVOR KAN MAN FINDE DK2000F OG DK 2000D Materiel 6 17-04-2011 01:00
Hvor kan man finde ic 4 tog Materiel 9 07-04-2011 22:18
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: