Hvis der er nogen, der har god indsigt i Marklin HO modeltog, vil jeg meget gerne have lidt hjælp.
Jeg har følgende konkrete spørgsmål:
1. Hvad er de eksakte forskelle på marklin M-skinner (metal) og de nyere C-skinner, samt fordele og ulemper.
2. Hvis man, som jeg, har en gammel marklin modelbane med M-skinner og analoge lokomotiver, og gerne vil kombinere den med nyere digital lokomotiver med effekter,kan det lade sig gøre og i bekræftende fald hvordan.
3. Kan digitale lokomotiver uden speciel decoder, køre på en analog bane og kan analoge lokomotiver køre på en digital bane.
2. Du kan ikke konbinere dine ældre lokomotiver med de nyere hvis det skal køre digitalt.. Nogle nyere dekodere kan godt køre på analog strøm, men om märklins dekodere kan er jeg ikke klar over..
3. Digitale lokomotiver måske køre på en analog bane, der skal du kigge hvilke specifikationer dekoderen har, og om den kan.. ESU's dekodere finder selv ud af hviken strøm du sætter dekoderen på, men om märklin's gør det, er jeg ikke klar over. Du vil ikke kunne køre med et analogt lokomotiv på en digital bane.
Thomas_
Ekspert
Antal indlæg: 1877
Man kan godt kører med Märklin digitalt lokomotiv på en analog bane, dette har jeg praktiseret mange gange det er kun Delta dekorerer der skal stilles om manuelt når det gælder Märklin
DVG
Ekspert
Antal indlæg: 1571