Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Historiske køreplaner til aktivitetsbyggere

Udskriv debat

Historiske køreplaner til aktivitetsbyggere
Skrevet af knudbe, 31/5-2007 01:52 (#1)

Jeg har startet et ny projekt, som - kort fortalt - går ud på at samle gamle Tjenestekøreplaner i en database.
I første omgang har jeg registreret samtlige afgange der relaterer til strækningen Rødby Færge - København i tidsrummet 12.00 til 16.00 ud fra TK95-Vinter.

Som aktivitetsbygger kan du nu på en let og overskuelig måde finde alle trafiktog som du møder på vejen. Du kan vælge den enkelte station og se alle tog der ankommer/afgår/gennemkører stationen indenfor den pågældende time.

Nu er det jo et stort arbejde at taste alle disse tider ind i systemet, så jeg håber selvfølgelig at de aktivitetsbyggere som bygger aktiviteter baseret på rigtige køreplaner vil bidrage til udbygningen af databasen. Jeg forestiller mig, at når man alligevel sider med køreplanerne, at man kunne lægge informationerne ind i et regneark som dette: koreplan.xls og sende dette til mig. Jeg forventer ikke en hel køreplan, blot de afgange man alligevel har fat i - om det så bare er en lille aktivitet med 3-4 tog eller om det er den helt store landsdækkende udgave med rigtig meget trafik. Det vil i sidste ende alligevel være aktivitetsbyggerne som får glæde af databasen.
Selve databasen finder du her
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Historiske køreplaner til aktivitetsbyggere
Skrevet af stigc, 31/5-2007 08:18 (#2)

Det er da godt nok noget af et projekt, du har startet der Wink
Har du spurgt BaneDanmark, om de kan bidrage med oplysniger ?
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af Anonym Bruger, 31/5-2007 09:21 (#3)

Jeg har fået svar på en e-mail at de kun har tjenstekøreplaner fra 2004 og op efter.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Skrevet af jraaby, 31/5-2007 11:06 (#4)

I only have the Publikumskøreplaner: Winter 1991/2, 1995/6 and 1987/88. But I also have the Oprangeringsplaner which may also be useful for activity builders.

But if anyone wants me to put some of the times in the spreadsheet I can (but it will take a lot of time which I don't have for a few weeks.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af knudbe, 31/5-2007 20:07 (#5)

Hej Jens,

Jeg kunne godt tænke mig at se oprangeringsplanerne. Hvordan kan det arrangeres?
Kan du eventuelt forsøge at scanne et par sider til PDF ?

Hej Stigc,
Selv om BD har køreplanerne, så er det nok som PDF, men jeg vil da spørge om de har dem som CSV.

Og til alle, ja, det er et stort projekt, men det behøver jo ikke at være færdigt på en gang. Hvis der bare løbende kommer informationer til basen efterhånden som de enkelte aktivitetsbyggere har noget, så vil den med tiden blive rigtig god.

Og hvis der er nogen som til en aktivtet har brug for noget fra 86/87, 95/96, 05, 06 eller 07, så har jeg TK for disse perioder hvor jeg kan lægge noget ind. De sidste tre er dog PDF, så det kan være at jeg bare videresender dem Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 15/9-2007 23:39 (#6)

Jeg har udvidet min køreplansfunktion så den nu også indeholder strækningsoversigter.
Det er en funktion som jeg selv har haft brug for, og jeg håber at andre også kan få glæde af den.
Den ligger på min site under "Historiske køreplaner".

I øvrigt er der også lagt nogle informationer ind fra 2007-køreplanen,
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---