Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Bøn til matriel byggere

Udskriv debat

Bøn til matriel byggere
Skrevet af BBGravesen, 10/9-2006 21:03 (#1)

hej allesammen

Jeg har en bøn til dem der laver div. matriel ... kan i ikke teste det med conbilder så der ikke meldes fejl hvis man tester selv..

Dette kom i mine tanker da jeg sidder og retter fejl som er fundet med conbilder...De fleste fejl er forkerte henvisninger i .eng - .wag -.sd filer det være sig til Cab og sound eller sammenblanding af store og små bogstaver...

Dette er hvad jeg lige havde på hjertet...

PS.. Stiller gerne de filer jeg har rettet til rådighed.....Hvis ikke dem der har lavet dem har noget imod det....

Hi.
Bjarne
Brugers avatar
BBGravesen

Lidt øvet

Antal indlæg: 32
Bopæl: Thisted
Status:

SV: Bøn til matriel byggere
Skrevet af BlackChart, 10/9-2006 21:49 (#2)

Så længe MSTS ikke fejler med filerne kan det være bedøvende ligemeget hvad CB melder...Den giver ofte falsk alarm...

Noget så simpelt som et par " kan den brokke sig over, tiltrods for at MSTS er ligeglad...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af gizmodk, 10/9-2006 22:15 (#3)

Jeg forstår godt Bjarne!

Jeg er selv ny i MSTS verdenen, og jeg har med glæde læst guides og FAQ's på denne side, og her bliver man jo kraftigt opfordret til at bruge ConBuild hver gang, man installerer nyt materiel (og man installerer MEGET når man er ny).

Derfor er det også frustrerende, at man efter en helt frisk installation af MSTS uden noget som helst ekstra materiel kører en test af engines under ConBuild finder ikke mindre end 2 "sound errors" og 53 "other errors" på sølle 22 engines!!
Wagon delen er uden fejl, men Consist indeholder 134 syntax fejl på 139 filer

Altså ifølge ConBuild... :roll:

Jeg er enig i, at det naturligvis er af mindre betydning, når MSTS er "ligeglad", men det er da lidt frustrerende for en nybegynder, der gerne vil have noget mere spændende end standard-aktiviteterne at lege med Wink

ConBuild er et stærkt tool - ingen tvivl om dét, men findes der ikke mulighed for kun at få rapporteret "relle" fejl?

Mvh Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Antal indlæg: 130
Bopæl: København
Alder: 56
Status:

Skrevet af BlackChart, 10/9-2006 22:23 (#4)

Jeg anbefaler på det kraftigste nybegyndere at holde sig fra ConBuilder med mindre man har fejl med noget materiel, og der ikke kan findes en løsning evt. her på forum, bruger selv kun CB som sidste udvej når der er tale om fejl, ellers bruger jeg den kun når jeg skal lave nye consists, evt. af det materiel jeg selv bygger...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af KimS., 11/9-2006 02:57 (#5)

Korrekt Morten.
Kan materiellet køre og er man ny, så hold fingrene væk, bare et godt råd.
Jo, der er en del fejl i materiel, men er det f.eks. et loko og der kun er det ene i mappen, skal det nok
virke alligevel.
Problemet er dog stort, hvis der er flere udgaver af samme loko, i mappen for så går det galt.
Sound fejl er som reglen, at der mangler .wav filer, som der henvises til fra .sms filen, men det betyder ikke
så meget.
Så et er sikkert, køre materiellet så gør ikke noget hvis du ikke er sikker på, at du forstår at rette fejlene.
Husk. Mange filer er genbrug fra andre lokomotiver eller vogne og at der så ikke er blevet ryddet godt nok op i dem.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg mangler noget matriel Materiel 4 08-09-2009 21:31
matriel fra denne www.train-simulator-projekte.de benötigt Materiel 5 08-01-2007 16:37
Ros til Tog og Rute og Akt. Byggere Materiel 6 25-05-2006 21:10
hjælp til matriel på tyske baner.... Materiel 7 24-06-2005 13:15
Re.broblem ruter\matriel Ruter 3 17-01-2005 00:05
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: