Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
RV2309

Udskriv debat

RV2309
Skrevet af gizmodk, 29/8-2006 00:15 (#1)

Hej!

Jeg prøver desperat at få en aktivitet op at køre, men jeg har problemer.

Jeg har installeret DK2000E efter alle forskrifterne, og det er også lykkedes mig at køre et tog under "Explore route" flere gange.

Nu har jeg så downloadet RV2309, og jeg har brugt evigheder på at hente materiel (det er jo min første aktivitet), og jeg har installeret det efter alle forskrifter og guides og tjekket det med ConBuild asv - det ser ud til at virke helt fint!

Jeg har også hentet fixet til tsunpack.exe, som det står beskrevet i guiden her på site't (og jeg hart kørt fix'et), men jeg får stadig fejl, når jeg prøver at installere aktiviteten.

Jeg får en fejl noget i retning af "This activity requires a route called Denmark 2000 UIDGrinK2000" - tilgiv mig hvis citatet er en smule anderledes - MSTS er installeret på min anden PC, så jeg kan ikke lige verificere lige nu. I min installation under ROUTES har jeg et dir named DK2000, som jeg som sagt kan køre tog på.

Nogen ideer til, hvad der kan være galt her?

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Antal indlæg: 130
Bopæl: København
Alder: 56
Status:

SV: RV2309
Skrevet af knudbe, 29/8-2006 01:14 (#2)

Jeg kender ikke TV2309 men kan det tænkes at den er lavet til DK2000D ?
Eller... Kan du have installeret ruten i et bibliotek og derefter ændret navnet på biblioteket?
Umiddelbart kender den ikke DK2000 - Hvis du bruger TrainStore har du måske kørt på en anden rute via TrainStore og prøver nu at starte direkte i MSTS?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 01:17 (#3)

Hej Gismo!!!

Har du husket at lægge apk filen fra aktiviteten over i DK2000 activities?

Når du har gjort det, skal du kopiere filen TSunpack samme sted hen og derefter køre TSunpack henover apk-filen....

HÃ¥ber at det giver nogen mening.
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Antal indlæg: 202
Bopæl: Tappernøje
Alder: 69
Status:

Skrevet af knudbe, 29/8-2006 01:21 (#4)

Det skulle slet ikke være nødvendigt. .APK.filer skulle af sig selv relatere til TSUnpack, så det skulle være nok bare at dobbeltklikke på den.
Andre programmer kan dog godt have "overtaget" relationen til .apk-filerne, men i så fald kan man trække apk-filen over på
C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator\UTILS\TSUnpack.exe - ikke omvendt.

Programmet hører til i den mappe og der er efter min mening ingen grund til at flytte rundt på det.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 01:28 (#5)

Hej Knud!!!

Mener at jeg lærte at gøre det på den anden måde, jeg kopierer altid TSunpack over i mappen activities til de forskellige ruter og enten dobbeltklikker på apk filen, som du selv nævner,eller kører TSunpack hen over apk filen, det plejer at virke..
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 29/8-2006 01:33 (#6)

Hej Henning,

Jeg tror du husker forkert...
Det er normalt den relaterede fil man trækker hen over programmet og ikke omvendt.
Og det er ligegyldigt hvor du ellers lægger .apk-filerne. Du kan lægge den på skrivebordet, eller du kan lægge den i en mappe hvor du ellers gemmer dine downloads. Den skal nok pakke .act-filen ud i actvities, .srv-filerne ud i Services, .pat-filerne ud i patches og .con-filerne ud i config
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 01:39 (#7)

Hej Knud!!!

Ja du har nok ret, jeg har nok byttet lidt rundt på begreberne, meeen klokken er også mange. Smile ... Du har ret i at det er apk-filerne jeg kører hen over TSUnpack, men jeg har nu alligevel,for nemheds skyld kopieret TSunpack indt i alle mine ruter, på den måde synes jeg at det er nemmest, når man henter en ny aktivitet. Cool
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af gizmodk, 29/8-2006 09:19 (#8)

Jeg har installeret DK2000E og har ikke siden rørt ved denne installation - folderen hedder stadig "DK2000".
Ifølge beskrivelsen til RV2309 skulle den være til DK2000E, men der KAN jo være indsneget sig en fejl. Kan man tjekke det på nogen måde? Der må jo stå noget i apk-filen, men den kan jeg jo ikke få pakket ud, så hvordan kan man tjekke den?

Jeg har prøvet at følge anvisningen i guiden under downloads på dette site. Under ROUTES\DK2000 lavede jeg et directory "Installer aktiviteter" og lagde apk-filen der sammen med den fixede tsunpack.exe.
Jeg prøvede også at lægge folderen "Installer aktiviteter" et niveau højere - altså under ROUTES (Mener iøvrigt, at der er plads til en mindre præcisering ang dette i guiden, men det kan jeg jo vende tilbage til, når jeg har fået det til at køre). Jeg har også prøvet forskellige andre placeringer - deriblandt at lægge apk-filen direkte i UTILS, men altsammen med samme kedelige resultat.

Jeg kan endvidere sige, at jeg har prøvet at installere aktiviteten "Ekstra juletog del 1" (den hedder noget i dén retning). Ifølge beskrivelsen skulle den passe til "Denmark 2000 Electric" - jeg tænkte, at det nok var 2000 E, han mente. Her får jeg en lignede besked: "This activity requires a route called "Denmark 2ooo Electric" - UID DK2000" (Bemærk, at den skriver bogstavet o og ikke cifret 0).

For mig at se virker det som om den ikke kan se, at jeg har DK2000E installeret, men når jeg starter MSTS får jeg da præsenteret en rute "Denmark 2000 E", som jeg kan køre på.

Al hjælp modtages med stor glæde

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af Haddok, 29/8-2006 09:26 (#9)

du skulle vel ikke bruge det program der hedder trainstore for så kan det godt være du skal gendanne alle filer også installere rv2309 og med hensyn til den Ekstra jule tog så mener jeg ikke den kan køres på dk2000E
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet

Antal indlæg: 292
Bopæl: Smidstrup
Alder: 51
Status:

Skrevet af Tjalfe, 29/8-2006 09:28 (#10)

Hej Sten.

RV 2309 er lavet til DK2000E!
Tinglev - Sønderborg kom nemlig først i den udgave.

Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælpe dig på anden måde de første par uger, da jeg er på efterskole.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af gizmodk, 29/8-2006 09:32 (#11)

Jeg har ikke brugt trainstore - jeg har det mig bekendt slet ikke installeret...
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af erwa, 29/8-2006 11:14 (#12)

Hej
Du skal være sikker på at ruten ligger der hvor TSunpack leder.

Der er en fin guide til hvordan du retter hvor TSunpack skal lede her

http://www.virtua...stsapk.htm

Den hjalp mig da jeg havde samme problem.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem

Antal indlæg: 176
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 12:50 (#13)

Hej Gizmo!!!

Det er måske et skud i tågen. Men har du lagt den udpakkede APKfil ind i mappen activities der ligger i ruten og ikke kun i installer aktiviteter...Er ikke så skrap til det her, men bare et forslag.. :?
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 13:10 (#14)

Lige en tilføjelse.... Har lige været inde og tjekke min egen installation og jeg har ikke lavet en ny mappe, til at installere aktiviteter i til DK 2000, men har lagt både TSunpack og APK filer direkte i activities og det fungerer fint.
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af gizmodk, 29/8-2006 13:21 (#15)

Øhh - jeg har prøvet at lægge den i ROUTES\DK2000\Installer aktiviteter og pakke den ud derfra
Jeg har prøvet at lægge den i ROUTES\Installer aktiviteter og pakke den ud derfra
Jeg har prøvet ROUTES\DK2000\ACTIVITIES (Hedder den ikke dét?)
Ingen af delene virkede, men jeg har da ikke prøvet at lægge apk-filen begge steder.

Jeg tror, at jeg lige må gå hjem og genstarte PC'en et par gange og så prøve at kikke på erwa's forslag.

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 14:03 (#16)

Hej Gizmo!!!!

Jeg har kun mine APKfiler(til aktiviteter til DK2000) og TSunpack liggende i Routes/Dk 2000/activites og ikke andre steder, og det virker her hos mig :lol:
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af gizmodk, 29/8-2006 14:09 (#17)

Det KAN jeg garantere dig for, at det kommer det også til hos mig - sgu! :lol:

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af HenningM, 29/8-2006 14:42 (#18)

Hej Gizmo!!!

Jamen rigtig meget held og lykke, da jeg startede og havde en masse problemer, var min computer på vej ud af det lukkede vindue op til mange gange, såå god fornøjelse. :lol:
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 29/8-2006 22:37 (#19)

Hej Sten, lige for at få alle ting helt på plads....

Ligger MSTS i standarmappen? Altså præcis på denne sti:
C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator

Er ruten DK2000 - version E i denne mappe:
C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES\DK2000

Du skriver at du har downloadet fixet til TSUnpack. Behøver jeg at spørge om den også er installeret?

Når du højreklikker på din .apk-fil, ser den så ud som dette billede (bortset fra filnavnet)?

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af gizmodk, 30/8-2006 13:13 (#20)

Hej Knud!

Jeg kan svare positivt til alt (bortset fra, at jeg ikke lige har højreklikket på min apk-fil), men jeg kan fortælle, at der skete "ting og sager" hjemme på PC'en i går.

Jeg prøvede alle de gode råd, jeg havde fået, men stadig intet hjalp.
Imidlertid gik jeg og små-irriterede mig over, at jeg ikke kunne finde MSTS' egen activity editor, for der stod jo ikke noget om den, når jeg startede MSTS. Jeg tænkte, om det måske var en option, som jeg havde fået valgt fra, så derfor smækkede jeg min installations-cd i drevet og tjekkede, om der var en mulighed for at tilvælge den, eller noget (Hvis jeg ikke kunne download'e en aktvitet, så kunne jeg måske selv lave en..??)

På et tidspunkt i processen indser jeg, at der ikke er nogen options i dén retning, så jeg afbryder processen (Cancel..). Der får jeg så en indikation af, at den vil rydde op efter sig efter installationen, og det gør den så en anelse for effektivt, for bagefter er i hvert fald mit ikon på desktoppen forsvindet, og jeg kanheller ikke finde noget i start-menuen.

Jeg kan dog fint starte MSTS ved at køre exe-filen direkte fra folderen, og MSTS kører tilsyneladende fint nok. Et eller andet får mig til at prøve at åbne apk-filen mens MSTS kører i baggrunden - eller rettere: jeg dobbelt klikker på apk-filen inde i windows commander, hvilket aldrig har givet noget resultat, men lige pludselig behandler den apk-filen som en alm pakket fil, og jeg får presenteret en fil ved navn RV2309, og hvis jeg åbner den i en text-editor, så kan jeg se henvisninger til DENMARK 2000 E.
Wow - snak om et skridt fremad. Jeg haster med at prøve den anbefalede måde (træk apk-filen over på tsunpack.exe) og nu får jeg minsandten at vide, at den ikke kan finde MSTS

Kan godt være, at jeg er stor optimist, men jeg synes, at jeg ser en antydning af lys for enden af tunnelen

Det sidste jeg nåede i går var at installere MSTS igen - simpelthen lige oven i resterne af den gamle installation - det vil nok ennda overraske mig, hvis det virker, men så må jeg jo starte forfra igen. Det er sk.. irriterende at installere materiellet igen, men så har jeg da noget at få en aften eller to til at gå med igen ;o)

Hold k! jeg bliver god til det her engang (når ingen gider lege med MSTS mere :lolSmile

Mvh Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: