I de virkelige liv er det jo sådan, at selvom et lokomotiv som fx. ME kan køre op til 175 km/t, så må det kun køre maks 140 km/t.
Nu har jeg kørt meget med German Railroads, og jeg har lagt mærke til at de har lavet en smart funktion i deres tog, så man fx. kun kan køre 140 km/t selvom at toget kan køre det der er mere.
Fx. Jeg kører med BR 140 på en strækning hvor den tilladte hastighed er 160 km/t. Lokomotivet KAN køre op til 140 km/t, men det MÅ kun køre 110 km/t
Når hastigheden så når over 110, så sætter nødbremsen i gang og toget stopper.
Jeg tænkte på om det kunne være en ide at tilføje samme funktion i de danske lokomotiver?
Spørgsmålet er om denne funktion sættes i gang af signalerne, fordi jeg har kigget i Eng.filen, og der er den tilladte hastighed 140 km/t
Det ville da gøre tingene lidt mere realistiske