Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Advarsel om Route Riter

Udskriv debat

Advarsel om Route Riter
Skrevet af Ghosttrain, 2/4-2006 14:57 (#1)

Hej til alle Rutebyggere

Jeg har idag fundet ud af hvorfor Route Riter til tider laver en masse problemer. Dette er delvis selvforskyldt fra rutebyggerens side. Når Route Riter pakker en rute og laver en installme.bat, laver den ikke listen over filer der kan kopieres fra en standardrute ud fra en foruddefineret liste. NÆH den går såmænd in og kikker på hvad der ligge af filer i standardruterne. Det vil så sige, at hvis jeg har lagt alle textures ind fra New roads i feks Marias Pass fordi jeg vil bygge på den, så tror Route Riter at det er en standard MSTS-fil, og tilføjer den så til kopiering fra Marias Pass, og det er jo kun mig der har filerne liggende i den rute. Sådan virker det med alle filer der bliver kopieret ind i en standard rute.

Dette er grunden til at der kommer så mange fejlmeldinger og at Route Riter skriver at filen ikke kan kopieres når brugerne forsøger at installere en af mine ruter. Jeg har som følge deraf installeret min MSTS om fra bunden, og har undladt at putte nogen fremmedobjekter ind i standardruterne.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Advarsel om Route Riter
Skrevet af lbr40, 2/4-2006 15:42 (#2)

Hej Erich,

Hvis jeg har forstået din forklaring korrekt, så skal alle standard-ruter være fri for alle "fremmed-objekter", så som NewRoads, XTracks Routbuilder, huse, broer m.v., som ikke oprindelig findes i disse ruter.
Oprindelig var det nok ikke meningen, man kan "viderebygge" på srtandard-ruterne, som tingene nu har udviklet sig til.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Ghosttrain, 2/4-2006 15:43 (#3)

Hej Lbr

Det er fuldstændigt korrekt forstået. INTET fremmed ind i en standardrute.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af trnielsen, 2/4-2006 23:13 (#4)

Mit råd er at man tager en sikkerhedskopi af alle standardruterne inden man installerer NewRoads og XTracks. Når man så har installeret de to ting, så kopierer man sikkerhedskopien ind i mappen "ROUTES" og svarer "ja" til at overskrive de eksisterende mapper, filerne og de filer som er skrivebeskyttet. Så skulle man så være godt kørende og ikke have problemer med RouteRiter.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 580
Bopæl: Nyborg
Alder: 62
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

Skrevet af Ghosttrain, 2/4-2006 23:25 (#5)

Hej Tommy

Hele den procedure er slet ikke nødvendig. Xtracks og New Roads installeres KUN i Globalmappen. Det er KUN ved bygning af en ny rute eller ved ændring af en eksisterende rute at man har brug for at kopiere noget ind i en rutemappe, og det vil i alle tilfælde kun være Textures når det drejer sig om Xtracks eller New Roads. Alle Shapesfiler til Xtracks og New roads bliver læst direkte fra Globalmappen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af trnielsen, 2/4-2006 23:40 (#6)

Det er godt du siger det Erich for jeg troede at Xtracks og New Roads også installerer sig i standardruterne.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Status:

Tommy Rolf Nielsen

Skrevet af Loke, 14/4-2006 13:42 (#7)

Frankenstein skrev: Hej Lbr

Det er fuldstændigt korrekt forstået. INTET fremmed ind i en standardrute.

Hej Erich
Med til hele din historie vil jeg lige tilføje, at har man en eller flere ruter liggende,
udover standard ruterne, tror RR, at den/de også hører med som standardrute(r),

og der var jeg ved at få lavet en fejl, med min sidste pakning af VDKv.6.2,
da jeg vidste at lige specielt den fil ikke lå i nogen standard rute(r). Cool
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af knudbe, 14/4-2006 20:18 (#8)

Vil Train Store ikke kunne hjælpe med det problem? Jeg mener at man kan angive standardruter/vedligeholdelsesmateriel og sådan noget...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Loke, 14/4-2006 20:53 (#9)

knudbe skrev: Vil Train Store ikke kunne hjælpe med det problem? Jeg mener at man kan angive standardruter/vedligeholdelsesmateriel og sådan noget...

Hej Knudbe.

Det jeg ved og kender til "trainstore" , kan desværre ligge på et meget lille sted,
og dermed må i selv finde ud af om den vil gøre det rigtige Cool .. :roll:

Har ikke selv installeret "trainstore" da den ikke virker som jer troede, og ved derfor ikke om den reagerer som den bør/skal,

så det må blive på eget ansvar, hvis/når i installerer VDK... :roll:

Det er nok et spørgsmål om at lære den at kende, men jeg er en "oldtimer" m.h.t. MSTS, så p.t. vil jeg holde mig til det jeg kender... Cool

Hvad i gør med "trainstore" er op til jer selv.
Kan kun håbe på at kune lære den at kende, men det må blive en anden gang.... :lol:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 14/4-2006 23:12 (#10)

Hej Brian, det var nu ikke et spørgsmål om at Train Store ville skabe problemer for os der bruger din rute, for det vil jeg ikke tro at den gør.

Det jeg mente er, at Train Store fjerner referencer til ruter der ikke bliver brugt så MSTS ikke kan se de øvrige ruter, og dermed tænkte jeg bare at den kunne løse nogle problemer i Route Riter for jer der bygger ruter.

Men det var som sagt bare en tanke...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Ghosttrain, 15/4-2006 10:25 (#11)

Hej med Jer

Jeg kontaktede lige Mike Simpson som har lavet Route Riter og forelagede ham problemet. Her er hans svar:

Goddag Erich

RR should only use the 6 Default routes when packing up a route (plus the Template folder).

If you have an InstallMe.bat file which includes other routes, can you please send me a copy of it (assuming it has not been modified manually by someone).

Regards, Mike Simpson, Penrith, NSW, Australia
http://members.op...tualtrains

Hvilket oversat til Dansk vil sige at Route Riter KUN bruger de seks standardruter. Så det virker som jeg har fortalt, at hvis man lægge fremmede objekter ind i en standardrute, vil disse objekter blive regnet for en standardfil.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af trnielsen, 15/4-2006 10:41 (#12)

Moralen på ovennævnte og som jeg før har været inde på: Hold fingrene væk fra de seks standardruter, da der ellers vil ske det som Erich skitserer foroven! Så synes jeg med det svar som Erich har fået fra Australien, at denne tråd er uddebateret og med dette ønsker jeg Jer alle en god Påske.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Status:

Tommy Rolf Nielsen

Skrevet af Loke, 15/4-2006 12:06 (#13)

Hej Erich.
Kan godt være at det er det svar du har fået, og jeg tvivler ikke på at det er rigtigt, Angry
forudsat man kun har standard ruterne og den man bygger/pakker på.

Jeg blev spurgt af "RR" , da filen var ændret, om jeg ville bruge "filen" fra en anden standard rute, der havde samme liggende, men i original version. Angry
Det var et dansk produceret object, og de ligger mig bekendt ikke i de oprindelige standard ruter. Wink
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Route Downloads Ruter 9 01-11-2012 14:43