Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
God ide syntes jeg.

Udskriv debat

God ide syntes jeg.
Skrevet af TorbenD, 31/3-2006 09:27 (#1)

Kunne det ikke være en god ide, at der blev lavet nogle cd'er med danske rutet til MSTS, i lighed med dem der kan købes på web shop. Min ide kommer efter at jeg her på det sidste har forsøgt mig med, at hente tog og ruter her på tog-sim, lagt dem i mapper for sig selv, som lok, vogne, ai filer osv. Når jeg så er kommet til og skal bruge det er der nogle ting som jeg ikke kan få til og virke ud efter den hensigt som det skal. Typisk fordi tingene er lagt forkert ind :cry: . Jeg har fået bla. skiløberen til og kører til dels i starten. Der opstod nogle problemer henne i turen der desvære gjore at jeg har slettet det hele for nu havde jeg virkeligt fået nok. Jeg havde nok brugt 30-35 timer på og få det til og kører. Jeg skal lige skynde mig og sige at brugte listen i reed me filen til og lave downloads ud fra. :cry: :cry: :evil: .
:top: Min ide er nu til dem der har lyst.
Der er nogle der ligger et meget stort stykke arbejde for dagen for at få ruter og materiel til at virke for os andre som KUN er brugere, og mange tak for det. Kunne det ikke lade sig gøre at der var nogle der gik sammen om og lave nogle cd'er med en rute og typisk 6-8 aktiviteter som virker.
Selvfølgelig koster det noget at lave dem. En pris som kunne ligge på 200-250 kr pr stk. Hvedkomne som laver dem skal selvfølgelig have en betaling for arbejdet. Overskudet kunne så gå til tog-sim, til veligeholdelse af hjemme siden Grin Grin . Prøv og tage den op til overvejelse og selvfølgelig til diskution.
Jeg står nok desværre alene med iden men alligevel.
TorbenD Grin Grin
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Antal indlæg: 137
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

SV: God ide syntes jeg.
Skrevet af Ghosttrain, 31/3-2006 09:41 (#2)

Hej Torben

Det kan ikke lade sig gøre. Der er noget der hedder copyright. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af TorbenD, 31/3-2006 09:55 (#3)

Hej Erich.
Nå ja. Selvfølgelig er da det. jeg ved godt at det koster en herregård for at få en copyright. Jeg ved ikke hvad det koster men alligevel kunne det måske lade sig gøre i denne klub. Jeg ved godt det er en stor mundfuld og måske skal igang med :lol: .
Har du evt nogle forslag til hvad der så evt. kan gøres. Jeg orker bare ikke nu og gå igang med at hente det hele igen. Surt :cry: .
Måske om 15 år. Så passer det nok med at jeg har lidt mere tid.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

Skrevet af KimEast, 31/3-2006 09:57 (#4)

Hej Torben. Gad nok lige se hvad for mappe-system du har banket ned Smile -- Egentligt så installerer alle loko'er, vogne, mv sig selv de rigtige steder. Man behøver ikke rode med noget. Ai-filerne skal man dog sætte ind manuelt. -- Normalt er systemet så venlig at fortælle hvad der går galt, og hvad den mangler af vogn, loko, ai-file eller hvad det er. Når systemet har en dårlig dag, går den bare ned. Sad -- Så jeg kan sagtens følge dig, at du river dig i håret, når møget absolut IKKE vil som det skal.. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 31/3-2006 10:12 (#5)

Hej Torben

I midt tilfælde med rutebygning ville det være en næsten umulig opgave at få lov til at benytte div objekter kommersielt. I den udgave af Denmark 2000 som jeg sidder og arbejder med ligger der over 2500 forskellige objekter downloadet fra et hav af websider. Alle disse objekter er freeware og må kun bruges til rutebygning så længe at jeg ikke tager penge for det. Skulle jeg så have tilladelse til at benytte disse objekter kommersielt, skulle jeg have kontakt til et lige så stort hav af objektbyggere, og chancerne for at måtte bruge div objekter kommersielt er meget små. Den eneste mulighed for mig for at lave en kommersiel rute er at bygge alt hvad der skal bruges til ruten selv, incl. nyt signalsystem, og dette kan jeg ikke, da jeg ikke ejer for 25 øres kunstnerisk sans ud i 3D-design.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af TorbenD, 31/3-2006 10:46 (#6)

Hej igen Erich.

Jeg giver dig helt rat i at det er stor og jeg respekter det du har skrevet. Nu var det kun et forslag eller en (IDE). Jeg respekter også at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg overvejer lige nu om jeg skulle gå igang igen, men inden det kunne jeg godt tænke mig at man måske, fremover, samlede de forskellige ting som skal bruges (Cap,lyd, ai fil m.m.) i det materiel til en given aktivetet.
Jeg er næsten klar over at det er her kæden er faldet af. Jeg er godt klar over at man ikke bare kan vade ind i noget der virker og at der måske skal arbejdes lidt med det, men hvis det bliver lige som for mig, ja så er løbet nok kørt. Nu MÅ du endelig ikke tage det som krætik af jers arbejd, for det syntes jeg er rgtigt stort at i lægger mange timer i det og igen tak for det.
Til sidst. Kunne det tænkes at man kunne blive prøve klud for det der bliver lavet ude i de forskellige hjem.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

Skrevet af Steamhammer, 31/3-2006 12:55 (#7)

Tråden er flyttet til MSTS/andet, da denne kategori omhandler den nye Railsimulator! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 31/3-2006 20:13 (#8)

Til Steamhammer:
Jeg blev et splitsekund totalt forvirret over din besked. Det er første gang jeg ser tråden, så jeg var ikke klar over at den oprindelig var placeret et forkert sted. Kunne man ikke sende den type meddelelser som en PM da den egentlig bare er støj i selve tråden?

Til TorbenD:
Jeg har lavet skiløberen, og alle linkene i materiellisten virkede perfekt da jeg skrev den, men materillet kan jo blive opdateret eller flyttet indimellem så linkene er vejledende.
Jeg har ikke selv lavet materiellet, og har derfor ikke rettighederne til det hvorfor det ikke er muligt for mig at lave en aktivitetspakke der indeholder alt materiel, hvilket vel i bund og grund er det som du ønsker. Beklager meget Sad
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jraaby, 31/3-2006 20:46 (#9)

UKTrainsim/EUTrainsim have "Community CDs" which cost ã4.50 (ca. 50DKK) - they are non-commercial and the cost is for the CD and the postage. But it's a lot of logistics work for the person who must send all the CDs! The routebuilder also has to get permission from lots of people. Recently one object builder said his objects could not be put on these CDs so about 10 routes had to be rebuilt without his objects.
It's not a bad idea, just a very difficult one to do.

Hopefully Kuju Railsim will have download program (like TRS) so activities link to trains which can automatically be set up. MSTS is too complicated sometimes; Knudbe makes good "material lists" though so you shouldn't have many problems with his activities.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af TorbenD, 1/4-2006 12:40 (#10)

Hej Knudbe og måske andre.

Jeg kan godt se at når du og andre laver en materielliste ud fra det materiel der er der på det pågældene tidspunkt er det jo ikke smart at en eller flere materile typer bliver fjernet eller lavet om, uden de bliver rettet til i materillisterne. Det kan godt være at det lyder lidt ånsvagt men kunne det så ikke lade sig gøre at dem der laver ruter og dem der laver materiel måske taler lidt sammen for at få en dialog igang imellem jer for måske der ved og få en højere forstågelse for dem der har lidt svært ved og få tingene til at virke. Nu må du og andre ikke tage det som kritik af jeres arejde. Endelig ikke. Jeg syntes at det er godt gået. Jeg savner måske at der tages lidt hensyn til os som kun er brugere.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

Skrevet af knudbe, 1/4-2006 12:57 (#11)

Hej Torben,

Nu er det heldigvis sjældent at en udvikler træker sit materiale tilbage, men når det sker, så bliver det som regel nævnt i forum. Derimod sker det oftere at et website ændrer struktur, og så er det ofte at alle links til pågældende site ikke længere vil virke. Sådan er det altså bare...

Man kan så håbe at de enkelte webmestere vil tage hensyn til det, som f.eks. her på tog-sim.dk hvor der netop er sket en ændring, men alligevel er de gamle links stadig virksomme.

Men i bund og grund - vi kan ikke konstant gå og holde øje med at de forskellige links stadig virker. Der må det være op til brugerne at gøre opmærksom på afvigelser og eventuelt efterlyse det pågældende stykke materiel, f.eks. i forummet "Materiel" her på sitet.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af TorbenD, 1/4-2006 13:07 (#12)

Hej igen Knudbe.

Ok. Det kunne være at jeg igen skulle begynde og forsøg på og få det til og kører for mig. Det er jo lidt kedeligt kun at kører amrikansk engelsk og tysk. Vi er jo danskerer. Jeg må tage tiden til det. Håber jeg :lol: .
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

Skrevet af Steamhammer, 1/4-2006 13:16 (#13)

knudbe skrev: Til Steamhammer:
Jeg blev et splitsekund totalt forvirret over din besked. Det er første gang jeg ser tråden, så jeg var ikke klar over at den oprindelig var placeret et forkert sted. Kunne man ikke sende den type meddelelser som en PM da den egentlig bare er støj i selve tråden?

Nu kunne det jo være andre allerede havde besøgt den det oprindelige sted, så er det vel fair nok at de kan se hvorfor den er flyttet...

Og at du betragter en given information som støj, kan jeg bare trække på skulderen af.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimS., 1/4-2006 15:08 (#14)

Øhh........... Installation af ruter, materiel og aktiviteter.........
Prøv at læse de guider, der ligger her http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-11.html
Hvis de ikke er up to date, giv mig da et vink om hvad det er, så forsøger jeg at kikke på det.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: