Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Mine tog venter ikke ved waitingpoints

Udskriv debat

Mine tog venter ikke ved waitingpoints
Skrevet af Tjalfe, 19/3-2006 17:04 (#1)

Hejsa

Efter at have rykket starttiderne på tre tog, vil de ligepludselig ikke vente de steder jeg har sat waitingpoints.
Jeg har tjekket waitingpointsne igen, og udfyldt med et minut mere end inden jeg rettede starttiderne (de blev også rykket et minut).

Hvordan får jeg mine tog til at vente?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

SV: Mine tog venter ikke ved waitingpoints
Skrevet af knudbe, 19/3-2006 17:06 (#2)

Det er vist nok almindeligt kendt at waitingpoints ikke kan bruges til en sk.. Sad

Hvis de skulle virke nogen steder, så er det en fejl Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Tjalfe, 19/3-2006 17:12 (#3)

Underligt.

Hvordan kan jeg så få mine tog til at vente, og er det overhovedet muligt når waitingpoints ikke vil fungere?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 19/3-2006 17:18 (#4)

Det eneste der virker er returnpoints. Ellers kan du reducere procentsatsen for performance, men det vil gælde for hele strækningen fra forrige station hen til den der står ud for den reducerede procent.

Men nej, du kan ikke få det til at vente, medmindre du har et chikane-tog kørende foran så det giver rødt signal indtil du selv er fremme og dermed får reserveret togvejen til dig selv. Chikanetog er ganske nyttige, og du når ikke at se dem.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 19/3-2006 17:24 (#5)

Hvis waitingpoints ikke virker, så kan jeg da ikke forestille mig det hjælper meget med chikanetog i dette tilfælde.
Du ved selv hvilke tog jeg mener (De tre i Fa, i RV 2309). Chikanetoget skal vel starte samtidig (Eller før) det rigtige Ai-tog, men så vil det vel også køre og derved er det meget upræcist.
Og et chikanetog hjælper heller ikke inde mellem to PUer på en station, hvor toget skal holde ca. midt på - altså IKKE fremme ved PUen.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 19/3-2006 17:32 (#6)

Chikanen skal staret før, så det ligger ud og optager togvejen. Det behøver ikke at staret inde på en perron men kan sagtens starte ude på linien og med tilpasset performanceprocent så det kommer til at køre ordentligt.

Men hvordan du får AI-toget til at holde midt på perronen hvis der ikke er to perronafsnit ved jeg ikke.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af lbr40, 19/3-2006 17:52 (#7)

Hvor AI-togene præcist standser på et perronspor bestremmes af rutebyggerens placering af Platforms-Markere i forhold til perronens længde. På denne måde kan et AI-tog ikke standse midt på en perron, såfremt der kun er 1 Platforms-Marker.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Tjalfe, 19/3-2006 17:59 (#8)

Hej Lbr

Jeg havde startet Ai-toget paths ca. midt på perronen, og havde så sat et waitingpoint så det ikke kørte frem.
Det andet tog skal bare vente et minut med at køre, det er alligevel så langt at det fylder hele perronen, så det skal ikke holde midt på.
Det tredje skal samme vej som nr. 2 beskrevet i dette indlæg, men da der ret hurtigt efter vil blive grønt, kommer det ca. 10 minutter for tidligt afsted.

Jeg ved godt at de gøre helt frem hvis der ikke gøres noget. Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af lbr40, 19/3-2006 20:26 (#9)

Hej Tjalfe,

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil svare dig. Du må prøve at justere dine afgangstider for AI-togene mere fintmasket, ikke i minutter, men i sekunder i forhold til afgangstiderne. Samtidig skal du have i tankerne, at signalsystemet i MSTS har en "spærrezone" på 2 blokke, som betyder, at det forankørende tog skal min. 2 signaler ud ad strækningen, inden det næste AI-tog kan starte sin kørsel. Her kommer det så an på, hvor langt der er imellem signalerne. Og er det en 1-sporet eller 2-sporet strækning ? Der er flere ting, der spiller ind.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 20/3-2006 00:33 (#10)

Hej lbr40: Beklager at sige det, men der er to ting du blander sammen ang signal-systemet i MSTS. -- Signalerne prøver at blokere 4 blokke FREMAD, hvis der er frit så langt, dvs der blir lavet grønt så langt frem, og blokeret for al anden trafik så langt. Og det er et problem på 1-sporede strækninger, hvor dobbelt-reverse er et redskab man blir nødt til at bruge hvis man vil have modkørende ind på en station. -- Der ud over virker signalerne som in real. RØDT er lig med at blokken bagved er spærret (er det en PU betyder det at din togvej er spærret helt). GRØNT betyder at blokken er fri bagved signalet, indtil næste signal. --- ANG. WAITING-POINTS :: Iflg mange andre fora dur waitingpoint IKKE, da den NUL-stiller sig ved SAVE af en aktivitet, og så snart man forlader spillet. --- ANG PERRON-afsnit: En rutebygger kan DELE perronen i flere afsnit hvis han vil (ville være sejt på S-togs-perroner), så toget kan sættes til at stoppe det rigtige sted hvis det har få vogne, og længere fremme, ved mange vogne!

hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af lbr40, 20/3-2006 01:34 (#11)

Hej Kim E,

Jeg mener, vi altid har snakket om 2 signalblokke, der var spærret fremad, men det har måske ændret sig med det nye signalsystem (sigview) ?
Og så var det egentlig Tjalfe, der har / havde problemet i sin aktivitet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af KimEast, 20/3-2006 04:32 (#12)

Hej lbr40: Nææh, man kan IKKE spærre mere end 1 blok med MSTS-signaler, nemlig den man selv kører på.. Men systemet spærrer, som før skrevet, 4-5 blokke frem, hvis den kan komme afsted med det. Og sigview er kun styrke på lysene i signalerne, det har indvirkning på Smile

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg