Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Sukkeraktivitet - Af Hans Pedersen

Udskriv debat

Sukkeraktivitet - Af Hans Pedersen
Skrevet af manta, 26/1-2006 18:02 (#1)

Hej..

Jeg ville lige hører om der var nogle der har prøvet Sukkeraktiviteten som Hans Pedersen har lavet.

Jeg har nemlig det problem ved signalet ved Nykøbing F. sukkerfabrik, at jeg ikke kan komme i gennem da det ikke skifter til grønt og der holder et modgående tog lidt længere fremme af sporet.

Så hvis i har en idé til hvordan jeg får grønt så jeg kan komme videre på i gerne lige give en melding.

Hilsen Mads.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Antal indlæg: 16
Status:

SV: Sukkeraktivitet - Af Hans Pedersen
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 18:11 (#2)

Øhm... du er altså kommet over broen?

Jeg må indrømme at jeg ikke har kørt den siden en af de første beta-udgaver, så det kan være ændret, men jeg blev også blokeret der.
Der er noget med at tiderne skal overholdes ganske nøje, så du må nok indlæse et gemt spil, hvor du ikke er nået så langt - helst tilbage til et godt stykke før det signale der er på den anden side af broen ved sammenfletningen med sporet til Rødby.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af manta, 26/1-2006 18:39 (#3)

Ja jeg er kommet over broen og holder ved det signal efter svinget oplagerpladsen for kalksten til sukkerfabrikken.

Okay men man kan jo ikke få grønt ved sammenfletningen med Rødby sporet før toget fra Rødby har passeret, og der holder jeg ventene lige så snart det har passeret og der kommer grønt, kører jeg frem med 100% og der er stadig rødt signal ved sukkerfabrikken.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 26/1-2006 18:47 (#4)

Der ved sammenfletningen...
Bakker du lidt og holder så stille, eller bakker du lidt og kører så lidt frem og holder du helt stille?
Du skal have det tog der holder og blokerer til at forstå at linien ikke er ledig inden at det starter.

Grunden til at du først bakker er for så blive linien ledig til toget fra rødby, men hvis du så bare holder stille, så får du ikke blokeret sporet igen og så kan toget fra Nykøbing begynde at køre...
(sådan tror jeg i hvert fald det forholder sig rent teknisk)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af hkp, 26/1-2006 21:50 (#5)

UNDSKYLD

Havde da helt glemt den mail du har sendt for en uge eller 2 siden... Tiden flyver, og mine tanker er tusind andre steder. Men for at sige det som det er, kan jeg ik præcis huske det. Ved bare at jeg selv godt kunne køre og nogle andre kunne også. Men har også hørt at nogle har problemer med at komme igennem der. Så gætter på det må være noget med tiden. Dog uden at vide det præcis. Og det er jo trods alt snart rigtig længe siden jeg har lavet aktiviteten, så kan ik præcis huske det. Så kan ik give bedre råd umiddelbart, desværre Sad

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Antal indlæg: 281
Status:

Skrevet af knudbe, 26/1-2006 22:01 (#6)

Ja, jeg havde jo et problem med det under de første tests, men jeg fik aldrig prøvekørt de efterfølgende rettelser. Jeg havde jo problemer med at få sat vognene på nede i Nakskov.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af manta, 27/1-2006 09:25 (#7)

knudbe skrev: Der ved sammenfletningen...
Bakker du lidt og holder så stille, eller bakker du lidt og kører så lidt frem og holder du helt stille?
Du skal have det tog der holder og blokerer til at forstå at linien ikke er ledig inden at det starter.

Grunden til at du først bakker er for så blive linien ledig til toget fra rødby, men hvis du så bare holder stille, så får du ikke blokeret sporet igen og så kan toget fra Nykøbing begynde at køre...

Hej Knudbe.

Ja når jeg får meddelsen fra fjernstyringscentralen, bakker jeg tilbage til vendepunktet, holder stille og kører så langsomt frem mod sammenfletningen med Rødby sporet.

Hvor mener du så jeg skal bakke igen? Inden broen?

Hilsen Mads.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af manta, 27/1-2006 09:27 (#8)

hkp skrev: UNDSKYLD

Havde da helt glemt den mail du har sendt for en uge eller 2 siden... Tiden flyver, og mine tanker er tusind andre steder. Men for at sige det som det er, kan jeg ik præcis huske det. Ved bare at jeg selv godt kunne køre og nogle andre kunne også. Men har også hørt at nogle har problemer med at komme igennem der. Så gætter på det må være noget med tiden. Dog uden at vide det præcis. Og det er jo trods alt snart rigtig længe siden jeg har lavet aktiviteten, så kan ik præcis huske det. Så kan ik give bedre råd umiddelbart, desværre Sad

MVH
Hans

Hej Hans.

Det er helt iorden, jeg tænkte da jeg ikke havde hørt fra dig, brugte du ikke den mail mere. Men ja det er et stykke tid siden du har lavet den, men det kunne godt være du vidste hvordan man fik grønt signal ved sukkerfabrikken.

Hilsen Mads.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 27/1-2006 11:56 (#9)

manta skrev:
knudbe skrev: Der ved sammenfletningen...

Hej Knudbe.

Ja når jeg får meddelsen fra fjernstyringscentralen, bakker jeg tilbage til vendepunktet, holder stille og kører så langsomt frem mod sammenfletningen med Rødby sporet.

Hvor mener du så jeg skal bakke igen? Inden broen?

Hilsen Mads.

Jeg ville først og fremmest være sikker på at du bakkede Smile

Jeg kan ikke huske om man kan se fletningen hvor Rødbytoget kommer, men du skal nok sørge for at være fremadkørende inden det tog når til broen.

Det er rent teoretisk, men jeg tror at hvis du er fremadkørende inden Rødbytoget når næste signal, så burde du få prioritet til at køre inden det tog der venter inde på Nykøbing.
Faktisk, hvis du har mulighed for at lægge dig så tæt på Rødbytoget som muligt, så burde der være en chance.
Men det er kun teori...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af manta, 27/1-2006 17:04 (#10)

Hej Knud.

Nu har jeg prøvet et par gange, men jeg får stadig ikke grønt signal ved sukkerfabrikken, selvom jeg ligger så tæt på Rødby-toget som muligt for at have grønt.

Hilsen Mads.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 27/1-2006 18:44 (#11)

Så er jeg desværre løbet tør for forslag...

Dog lige et enket: Gå ind i Aktiviteteeditoren og fjern det tog der blokerer - men det er selvfølgelig den allersidste udvej.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af manta, 28/1-2006 14:37 (#12)

Jamen det vil jeg da så prøve og se om jeg kan finde ud af, men det tog du mener er vel det tog der afgår fra Nykøbing station 11.50?

Hilsen Mads
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 28/1-2006 15:04 (#13)

Jeg kender ikke tiderne, men det skal selvfølgelig være et som kører i den modsatte retning i forhold til den vej du kører Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af manta, 28/1-2006 15:07 (#14)

Jeps Grin , men kan du ikke lige i hovedtræk forklarer hvordan jeg går ind og fjerner den trafficpats, for jeg er ikke så befaren i at bruge aktiviteteditoren :?

Hilsen Mads
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 28/1-2006 15:18 (#15)

Først så starter du selvfølgelig aktivitetseditor, finder den rute og aktivitet du vil ændre. Jeg går ud fra at du er nået der til...

Nede til højre finder du "Traffic path". Der trykker du på Edit-knappen og der åbner nu et nyt vindue.
I feltet "Pieces of traffic" er trafikken defineret. Du finder den der generer dig og højreklikker på den.
Nu har du så mulighed for at ændre starttidspunktet eller delete.
Hvis du flytter tidspunktet så den afgår en time senere, så får du ikke slettet den, men den vil heller ikke genere dig mere og du har mulighed for at ændre tiden tilbage igen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af manta, 28/1-2006 15:21 (#16)

Okay, nu har jeg så sat starttidspunktet 5 min længere frem, så nu prøver jeg lige og ser om det virker... Forløbig tak for hjælpen... Grin

Hilsen Mads.
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: