Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
EC 38 - Ny aktivitet i åben test

Udskriv debat

  EC 38 - Ny aktivitet i Ã¥ben test
Skrevet af knudbe, 24/12-2005 01:48 (#1)

Så er aktiviteten EC 38 - København-Rødby Færge klar til test, men da jeg ikke forventer at alle i den sædvanlige lille kreds vil få tid til at teste aktiviteten i de kommende dage, lægger jeg den ud i åben test.

Efter en kort periode - ca. mandag aften - vil jeg så få den lagt op i downloadområdet. Forinden da vil jeg foretage rettelser såfremt der kommer kommentarer der nødvendiggører sådanne.

Testversionen kan downloades her:
http://berggreen....s/ec38.rar

Aktiviteten er til ruten Denmark 2000.

God tur til jer der har lyst til at teste, og god jul til alle.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af Tjalfe, 25/12-2005 02:55 (#2)

Hej Knud.
Jeg har idag prøvet din ellers noget så lækre aktivitet, og har følgene bemærkninger (ingen af stor "kaliber"):
Hvad er meningen med de tider du skriver om, ved de stationer der ikke standses ved?
Kan det virkeligt passe der ingen persontog skal mødes på stykket Rg-Nf(-Rf)?
Jeg synes det virker underligt at møde LJ M38 to gange på turen. Vil du have den med, så lav én tur med den korrekte køreplan såvidt det er muligt.
I Rødby er alle andre spor end 18,19 og 20 låst - Så den bn-stamme du har placeret der, bør hellere stå i spor 18 (Altså det ved siden af det ECen kommer ind i).
Umiddelbart er en hvid/rød IC3 forkert at bruge til lige denne aktivitet. Brug hellere en i VIA bemaling, da der ikke er nogle tilbage af dem der må køre i Tyskland i den gamle hvid/røde bemaling. At VIA-togsættet så også er forkert at bruge, er jo en helt anden sag (Forkert nummer).
Du ligger til 10 på 13-skalaen Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af lbr40, 25/12-2005 11:46 (#3)

Til Tjalfe: Der kører stadig rød/hvide IC3-togsæt til Hamburg. Har mødt et sådant i Puttgarten på ved til Kbh. Hvornår skulle de være taget ud saf drift til Hamburg Hbf. ?

Til Knud: Jeg vil prøve din nye aktivitet af i løbet af de kommende dage. Er dog "optaget" af andet gøremål idag.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af Tjalfe, 25/12-2005 13:24 (#4)

Lbr40, ikke helt sådan det skulle forståes.. Jeg mener at de ti sæt der må køre i Tyskland ER malet om i VIA Wink
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af lbr40, 25/12-2005 13:31 (#5)

Hej Tjalfe.

Så er ommalingen sket siden august 2005 og frem til nu, jfr. mit ovent. indlæg. Er der nogle link til dette ?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af jwt1, 25/12-2005 13:43 (#6)

lbr40 skrev: Hej Tjalfe.

Så er ommalingen sket siden august 2005 og frem til nu, jfr. mit ovent. indlæg. Er der nogle link til dette ?
Ja det er der

http://www.john-n...el/ic3.php
Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af jwt1, 25/12-2005 13:44 (#7)

Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 25/12-2005 22:51 (#8)

Tjalfe skrev: Hej Knud.
Jeg har idag prøvet din ellers noget så lækre aktivitet, og har følgene bemærkninger (ingen af stor "kaliber"):
Hej Tjalfe, tak for at du vil kommentere aktiviteten
Tjalfe skrev:
Hvad er meningen med de tider du skriver om, ved de stationer der ikke standses ved?
Det er tider fra Tjenestekøreplanen. Strækningerne mellem stationerne er ret lange i denne aktivitet, så de er ment som en hjælp - en slags tjekpoints - så man kan afpasse hastigheden hvis man er ved stedet meget før eller efter det angivne tidspunkt. Ellers kan man let komme til at holde mange minutter ved næste station.
Tjalfe skrev: Kan det virkeligt passe der ingen persontog skal mødes på stykket Rg-Nf(-Rf)?
Jeg har ikke kunnet finde nogen i køreplanerne. Jeg har vireklig ledt efter nogle for det er ellers en lidt kedelig strækning. Skal jeg bare sætte et par ekstra tog ind som ikke findes? Eller måske lave en "strømafbrydelse" et sted på strækningen så der kommer et område med signaler ude af drift?
Jeg modtager meget gerne forslag...
Tjalfe skrev:
Jeg synes det virker underligt at møde LJ M38 to gange på turen. Vil du have den med, så lav én tur med den korrekte køreplan såvidt det er muligt.
Rigtigt. Jeg ville have sat det andet LJ på nr. 2 afgang, men det kom jeg fra. Jeg kan også nøjes med en enkelt gang, men jeg kender ikke køreplanen for lige dette tog. ??
Tjalfe skrev:
I Rødby er alle andre spor end 18,19 og 20 låst - Så den bn-stamme du har placeret der, bør hellere stå i spor 18 (Altså det ved siden af det ECen kommer ind i).
Tak, det vil blive ændret.
Tjalfe skrev:
Umiddelbart er en hvid/rød IC3 forkert at bruge til lige denne aktivitet. Brug hellere en i VIA bemaling, da der ikke er nogle tilbage af dem der må køre i Tyskland i den gamle hvid/røde bemaling. At VIA-togsættet så også er forkert at bruge, er jo en helt anden sag (Forkert nummer).
Hmm. jeg kan jo altså bare bedre lide den i rød/hvide bemalinger. Og hvis det er for nyligt at de er ommalede som det fremgår af efterfølgende kommentarer, og det alligevel er forkert at bruge tog med VIA-bemalingen så kan jeg lige så godt bibeholde den rød/hvide Smile
Tjalfe skrev:
Du ligger til 10 på 13-skalaen Smile
Det syntes jeg da er en fin placering - tak for det Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af Tjalfe, 25/12-2005 23:33 (#9)


Jeg har ikke kunnet finde nogen i køreplanerne. Jeg har vireklig ledt efter nogle for det er ellers en lidt kedelig strækning. Skal jeg bare sætte et par ekstra tog ind som ikke findes? Eller måske lave en "strømafbrydelse" et sted på strækningen så der kommer et område med signaler ude af drift?
Jeg modtager meget gerne forslag...

Umiddelbart synes jeg ikke der skal være den slags på aktiviteten.
Jeg er næsten sikker på du har overset et tog i TKØ, på stykket Nf-Rg. Der er meget ensomt på den strækning, mere end almindeligt. Hvad med forankørende tog?

Rigtigt. Jeg ville have sat det andet LJ på nr. 2 afgang, men det kom jeg fra. Jeg kan også nøjes med en enkelt gang, men jeg kender ikke køreplanen for lige dette tog. ??

Er det sukkertransporterne du har baseret afgangene på? Der ligger en køreplan til dem, på http://www.lollandsbanen-privat.dk


Og hvis det er for nyligt at de er ommalede som det fremgår af efterfølgende kommentarer, og det alligevel er forkert at bruge tog med VIA-bemalingen så kan jeg lige så godt bibeholde den rød/hvide

Ifg. jernbanen.dk er de ti togsæt malet om i 2003, og et enkelt i 2004 - Så helt nyt kan det da ikke være Wink Jeg holder stadig på at den skal være med et VIA togsæt!

Udover det jeg skrev i første indlæg, har jeg nu set en anden fejl.
I Htå mens man venter på afgang, ankommer der en IC3 i sporet ved siden af (medgående). Skal den ikke lige vendes om? Den køre med to røde lys foran og tre hvide bagi.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 26/12-2005 13:01 (#10)

Tjalfe skrev:

Jeg har ikke kunnet finde nogen i køreplanerne. Jeg har vireklig ledt efter nogle for det er ellers en lidt kedelig strækning. Skal jeg bare sætte et par ekstra tog ind som ikke findes? Eller måske lave en "strømafbrydelse" et sted på strækningen så der kommer et område med signaler ude af drift?
Jeg modtager meget gerne forslag...

Umiddelbart synes jeg ikke der skal være den slags på aktiviteten.
Jeg er næsten sikker på du har overset et tog i TKØ, på stykket Nf-Rg. Der er meget ensomt på den strækning, mere end almindeligt. Hvad med forankørende tog?

Jeg bruger ikke TKx når jeg søger efter trafiktog. TKx kan kun bruges når man kender det specifikke tog. Jeg bruger DSBs officielle køreplaner, i dette tilfælde køreplanen "Sjælland, Lolland og Falster 09.01.2005-07.01.2006". Jeg bruger TKØ til at bestemme hvilket type tog der skal bruges MF, ER, MExxx samt de mere specifikke tidspunkter. På linie 54 i køreplanen er der ikke meget nordgående trafik syd for Ringsted i tidsrummet 8.27 og 9.37. Der er RØ 4216, RØ 1208 og RØ 1212.
4216 er det MR/MRD du kan se som fast config i Næstved. 4216 møder du omkring Lundby og 4216 har afgang fra Nykøbing kl. 9.19 men du kører fra Nykøbing allered 9.16 hvis du overholder planen.
Forankørende tog som skal overhales er der heller intet af. Det er virkelig en tyndt trafikeret strækning på dette tidspunkt.
Jeg kan selvfølgelig påberåbe mig noget kunstnerisk frihed og bare lægge noget ind...
Tjalfe skrev:

Rigtigt. Jeg ville have sat det andet LJ på nr. 2 afgang, men det kom jeg fra. Jeg kan også nøjes med en enkelt gang, men jeg kender ikke køreplanen for lige dette tog. ??

Er det sukkertransporterne du har baseret afgangene på? Der ligger en køreplan til dem, på http://www.lollandsbanen-privat.dk[/q...dk[/quote]
Den går kun til Nykøbing. Der er en henvisning til TA11574 men det siger mig ikke noget. Mon det skulle være FX 7212 i TK-Gods? Tidspunktet passer i hvert fald udemærket.



Tjalfe skrev:

Og hvis det er for nyligt at de er ommalede som det fremgår af efterfølgende kommentarer, og det alligevel er forkert at bruge tog med VIA-bemalingen så kan jeg lige så godt bibeholde den rød/hvide

Ifg. jernbanen.dk er de ti togsæt malet om i 2003, og et enkelt i 2004 - Så helt nyt kan det da ikke være Wink Jeg holder stadig på at den skal være med et VIA togsæt!

Jeg kan bedre lide de rød/hvide togsæt. Du kan bare lade som om aktiviteten er fra før ommalningen Smile
Tjalfe skrev:
Udover det jeg skrev i første indlæg, har jeg nu set en anden fejl.
I Htå mens man venter på afgang, ankommer der en IC3 i sporet ved siden af (medgående). Skal den ikke lige vendes om? Den køre med to røde lys foran og tre hvide bagi.

Det er toget fra Kastrup (lufthavnen) som du har set komme på Kbh H. Det er en mangel i AI-filerne at lygteføringen ikke ændres når der skiftes køreretning. Så hvis jeg skal vælge mellem at se røde eller hvide lys når det kommer ind på KBH H så foretrækker jeg de hvide der.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 26/12-2005 20:45 (#11)

Efter et par mindre tilpasninger ligger aktiviteten nu til download her på tog-sim.dk
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af Tjalfe, 26/12-2005 20:50 (#12)

Du mangler "Danske fragtmænd"-godsvognen i din matrielliste Shock
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 26/12-2005 21:07 (#13)

Pokkers! Shockops:
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af lbr40, 27/12-2005 10:55 (#14)

Hej Knud,

Fra din materielliste "EC 38" virker dette link ikke:
http://www.gipper...A_v2_0.exe
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 27/12-2005 21:05 (#15)

lbr40 skrev: Hej Knud,

Fra din materielliste "EC 38" virker dette link ikke:
http://www.gipper...A_v2_0.exe


Øv, man kan ikke længere linke direkte til materiel hos Gipper.

GÃ¥ til http://www.gipper.dk - Download - Jernbane - Styrevogne - Danske Styrevogne
Find DSB_ABs_VIA_v2_0.exe
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af Tjalfe, 27/12-2005 21:07 (#16)

Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af knudbe, 27/12-2005 21:24 (#17)

Tak, men Per laver vel bare om på det igen Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: EC 38 - Ny aktivitet i åben test
Skrevet af lbr40, 27/12-2005 21:26 (#18)

Hej Knud,

Det er det togsæt jeg har downloadet, som du referer til. Jeg håbede, det var den rigtige. Men derudover var jeg ude for en "server time-out på ADns-e ! Bittert, så det trækker ud med en test herfra.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24
Ny super aktivitet til SDK1, v.2 Aktiviteter 20 24-04-2011 16:36
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: