Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Train world Initialization failed

Udskriv debat

Train world Initialization failed
Skrevet af lbr40, 28/11-2005 15:12 (#1)

Hej venner,

For længe siden skrev jeg om denne fejl, men kan ikke finde tråden.
Altså, denne fejl opstår ved indlæsning af ruten DK2000c på min primære PC, som jeg normalt bruger til MSTS. Ruten fejler ikke noget, da den sagtens kan installeres på min anden PC, og dér kan ruten sagtens køre.
Jeg har prøvet at løse problemet, men indtil nu forgæves. Jeg har endda flyttet ruten over på min primære PC, men problemet fortsætter.
Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved noget om dette problem? Jeg skal lige tilføje, at de andre ruter, der er installeret virker udmærket.

Tilføjelse:
Hvorfor virker ruten kun på den ene PC og ikke på den anden, når begge kan bruges til MSTS Angry Angry
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Train world Initialization failed
Skrevet af KimEast, 28/11-2005 18:13 (#2)

Har BEGGE PC'er både NewRoads og Xtracks installeret?? Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af lbr40, 28/11-2005 19:50 (#3)

Hej Kim,

Ja, BEGGE PC'ere har både New Roads 3.2 Standard og XTracks 3.16 installeret.
Men jeg vil da gerne forsøge om det hjælper at installere dem på ny. Disse 2 ting er ellers installeret efter min egen guide... Angry
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Ghosttrain, 28/11-2005 20:36 (#4)

Hej Lbr

Har du husket at installeret updaten fra Micosoft på begge PC'er ? Hvis ikke kan dette give dig div. problemer navnligt med meget tunge ruter. Du kan hente updaten HER
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af lbr40, 28/11-2005 21:44 (#5)

Hej Erich og KimE.

Desværre har ingen af jeres råd hjulpet indtil nu, da Ruten DK2000 c ikke kan åbnes på den primære PC. Jeg prøvede også med den forrige "B"-version med samme resultat.
Jeg har re-installeret NewRoads og X-Tracks 3.16 samt de 3 opdateringer fra MS, herunder den, som Erich henviser til. Men inden da har jeg fjernet alle de ruter, der bruger XTracks og New Roads.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af BlackChart, 28/11-2005 22:53 (#6)

Kunne det tænkes at maskinen med problemet har for lidt RAM??
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af lbr40, 28/11-2005 23:54 (#7)

Hej Morten,

Den påg. PC er en Amitech 1863 med AMD Sempron 3000+ CPU og 512 Mb RAM.
Den anden PC er en Amitech 853 med 1,7 Gb CPU og med 256 Mb RAM, som ikke har voldt mig problemer i længere tid.
Men i ørigt er jeg ved at være træt af Amitech-produkter i al almindelighed.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af lbr40, 29/11-2005 14:03 (#8)

I forbindelse med omtalte problem her kunne det være muligt at min primære PC - som Morten skrev - trods alt har for lidt hukommelse eller måske, at grafikkortet ikke er godt nok til de store ruter i MSTS.
En anden ting er, at PC'en frøs, da jeg i Win Movie Maker skulle samle et filmprojekt på 1 t. 35 min. til DVD-brænding. Her frøs PC'en efter 62 % af projeltet var samlet i en WMV-fil.
Når man vil købe en ny PC, så tror jeg, at reklamer m.m. ovverdriver, hvad der er muligt med pågældende vare.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Ghosttrain, 29/11-2005 14:11 (#9)

Hej Lbr

Er det muligt at din nye PC har onboard grafikkort ? Hvis den har det, er det normalt at grafikkortet bruger en pæn stor del af de 512 Mb ram du har til rådighed. Dette kan gøre at du ikke har hukommelse nok til andre ting.
MSTS kræver i sig selv ikke det vilde af graffikkortet. Jeg har selv for nylig været nødt til at køre MSTS på et gammel Gforce4 grafikkort mens jeg ventede på mit nye grafikkort. Jeg havde ingen probelmer med afviklingen af MSTS, Den kørte med normal hastighed.

En anden lille ting; Prøv for sjov skyld at geninstallere DK2000 på din nye PC og slå viruscheckeren fra under inst. Filen er garanteret virusfri. Jeg har hørt om enkelte tilfælde hvor en viruschecker ikke har kunnet lide filer pakket med Pantaray Qsetup.

PS Husk at køre installme.bat en ekstra gang eller to. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af lbr40, 29/11-2005 17:34 (#10)

Hej Erich,

Jeg må desværre også her sige, at ruten DK2000 C giver samme fejl efter geninst. med deaktiveret viruschecker m.m.

Det kan da tænkes, at det er en fordel at skifte grafikkortet ud til forderel for et GeForce, da et sådant virker fint på den gamle PC (GeForse2 MX/MX 400), men siden da er der sikkert kommet noget nyere og bedre.
Med hemsyn til RAM, så er 512 Mb altså ikke nok, når jeg redigerer film på samme PC - dog ikke samtidig med MSTS kørende.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af jorgenandersen, 30/11-2005 02:38 (#11)

lbr40,

På nogle maskiner (Dell, Compaq m. fl.) bruger grafikchippen "shared RAM", d.v.s. at grafikken "stjæler/låner" fra den alm. RAM, og så kan du ende med at have for lidt af den ene eller den anden slags - eller begge dele! I disse maskiner kan der som regel installeres et dedikeret grafikkort, det kunne måske löse problemet.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af lbr40, 30/11-2005 18:13 (#12)

Hej alle,

Tak for dit svar, Jørgen.

:top: Problemet er løst, idét jeg fandt en fejl i Windows Xp He. I går aftes var der et alvorligt problem med Windows Movie Maker, der lukkede PC'en ned uden varsel.
Her til formiddag re-installerede jeg så Windows XP, herefter MSTS med opdateringer og her til sidst DK2000 C. Efter denne installation var der så ingen problemer med ruten, og den fungerer fint ligesom de andre ruter. Jeg prøvekørte en lille tur ved Flensburg, og det ser fint ud nu.
Men hvor fejlen har været, aner jeg simpelthen ikke. Og det der undrer mig nu, er at f.ex. Denmark 1.0b m.fl. ruter godt kunne brges, og at DK2000 C ikke kunne. I princippet mener jeg, at ruterne er bygget op over samme skabelon fra start af. Alrtså: De bruger de samme standard-mapper og placeringer i MSTS-herakiet.
Der kan selvfølgelig være en eller flere filer, kan kan beskadiges under vejs, men det plejer en ny-installation at kunne klare.
Jeg hører da meget gerne, om jeres kommentarer til mine vurderinger her.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Train Simulator 2015 Materiel 1 22-03-2015 00:33
Lige NU! 85% Rabat på Train Simulator 2014: Steam Edition Andet 1 28-06-2014 00:33
Microsoft Train Simulator - Tak Generelt 1 08-09-2013 15:17
Microsoft Train Simulator - 3 spørgsmål! Materiel 2 31-08-2013 18:27
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: