Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
SDK-1 - ver. 2.0

Udskriv debat

SDK-1 - ver. 2.0
Skrevet af ADU, 22/7-2005 20:41 (#1)

Ruten Southern Denmark - SDK-1 ver. 2.0 - er nu klar til download på:

http://team.route...

Ruten har fået tilført og mange objekter er ændret, ligesom der er sket ændringer på nogle stationer, da dette også er sket i den virkelige verden.
Men sidst og ikke mindst - er signalopsætningen forbedret.
Ruten forløber stadig fra Fredericia/Middelfart til Padborg/Flensburg, incl. strækningen til Sønderborg.
Der vil herefter ikke ske yderligere ændringer på denne rute.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Antal indlæg: 394
Status:

SV: SDK-1 - ver. 2.0
Skrevet af , 22/7-2005 21:22 (#2)

Hej ADU.

Tak for det,den må jeg da lige hente.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 22/7-2005 21:33 (#3)

Fornemt Arne. Og tak for et supergodt samarbejde med at få ruten til det den er blevet, supergod ! Smile Hygge KimE

PST! Har nogle aktiviteter i posen, de kommer snarest Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af , 22/7-2005 22:05 (#4)

Lyder godt Kim E.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af ADU, 22/7-2005 22:09 (#5)

Selv tak Kim - du er nævnt i "læs mig" filen med tak for den meget korrekte signalopstilling, som nok er så tæt på det virkelige man kan komme.

Endvidere kan nævnes at oldtimerruterne Assensbanen ver. 2.0 og NFJ ver. 1.0 inden længe vil være til download på oldimerklubben.dk.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af ADU, 22/7-2005 22:31 (#6)

Jeg skal måske for god ordens skyld nævne, at SDK-1 ver. 2.0 ikke anvender X-tracks eller NewRoads.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af KimEast, 22/7-2005 22:38 (#7)

Korrekt Arne! MSTS har jo NOGLE begrænsninger, men det er lykkedes helt fint, endda med nyeste signal-version-opgradering på en ret så gammel rute, det var noget af en overraskelse, at det var muligt. Smile

Hygge KimE :lol:

På vej: MilitærTransport Special del 1 Padborg-Kolding (til SDK1 v.2)
På vej: MilitærTransport Special del 2 Kolding-Ringsted (til Denmark2000)
På vej: MilitærTransport Special del 3 Ringsted-Allerød-Hillerød (til Denmark1b v.Cool
På vej: MilitærTransport Special del 4 Oksbøl-Kolding (til VDK , når den kommer med de nyeste signaler)
(det er vist noget med en stor øvelse i Nordsjælland) Smile

PST! Special betyder, at intet blir som man havde regnet med på vej nordover.. Så er i advaret Pfft
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 23/7-2005 15:30 (#8)

Hej folkens!! Nogen der er med på en tester af del 1 ?? -- det er faktisk den nemmeste del, hvor der egentligt ikke sker alverdens uhyggelige ting. Bare vent, de kommer i de senere dele Smile Men dem der er med, skriv lige på [mail][/mail] ... Takker.. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KÃ¥re, 26/7-2005 01:31 (#9)

Virkelig flot rute.
Jeg har dog et par småfejl:
1. Filerne ""Road4LaneT.ace" og "Road4to2LnT.s" er ikke med i install.bat og bliver derfor ikke kopieret over i ruten, hvilket giver fejlmeddelelser undervejs.
2. Baggrunden til nogle af signalerne er ikke "gennemsigtig", hvilket giver lidt pussige effekter. Det er selvfølgelig ikke graverende, men alligevel. Hvis det kan rettes uden det store besvær, ville det være helt perfekt.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af ADU, 29/7-2005 00:39 (#10)

Hvis der mangler filer skyldes det en fejl ved download eller andre årsager. Jeg har ved den "gamle" SDK-1 hørt om denne fejl ved et par brugere, hvis man havde new roads installeret i MSTS eller hvis der var fejl i de eksisterende normale ruter i MSTS.
Filerne kan selvfølgelig hentes i en af de eksisterende ruter og placeres i SDK-1.
Ruten er kontrolleret med udpakning fra zip-filen på 3 forskellige PC'er.
En nyere Athlon 3400+ (64) med Win-XP/SP-2 og masser af RAM m.v., en Athlon 1,3 Ghz med Win-XP - uden SP-2 og endelig en 500 MHz med Win-98.
Ingen problemer, - ud over at sidstnævnte 500 MHz PC selvfølgelig ikke kan vise alle detaljer.
Hvis andre modtager samme fejlmeddelelse vil jeg gerne høre om det.
Signalerne er "født" med den beskrevne "fejl". Den kan også ses i "Danmark" ruterne eller andre ruter som benytter signalpakke 4.0 med opdateringen.
Måske kommer der en rettelse til denne pudsighed på et tidspunkt.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af KimEast, 30/7-2005 19:15 (#11)

Småfejlene Road4LaneT.ace og et par andre, kommer ved Kolding, hvor disse veje er brugt. Ved heller ikke hvorfor de ikke er kommet med i install.bat , men hva, så må man hente dem manuelt. -- Ang de pudsige ugennemsigtige baggrund, er det bekendt ved forfatteren af signaltyperne. Og dette arbejder han så på at få rettet. Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af ADU, 1/8-2005 11:39 (#12)

Jeg har haft ruten installeret på en "fremmed" PC, - d.v.s. at ruten er udpakket fra ZIP-filen, hvorefter "installme" er gennemført.
Jeg får ikke de ovennævnte fejlmeddelelser.
Jeg kan se at de ovennævnte filer er placeret i henholdsvis "Global" og "Template" folderne i MSTS. Måske er det en nuværende eller tidligere installation af "New Roads" som giver problemet, - det er i hvertfald tidligere set?
Jeg har ikke mulighed for at "rette en fejl" som ikke kan findes eller fremprovokeres.

Men jeg hører fortsat gerne fra andre som har oplevet samme fejlmeddelelser med en beskrivelse af, hvornår og hvordan fejlen kommer.
Prøv event. at geninstallere MSTS uden NewRoads og X-tracks (ren installation).
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 1/8-2005 12:08 (#13)

Hej Arne
Fejlen på de manglende textures til vejene opstår ved skrivning af installme.bat. Det sker at RR fjerner de originale .ace filer fra ruten uden at lave henvisninger eller at henvisningerne er forkerte i installme.bat Texturefilen Road4LaneT.ace og andre roadtextures ligger i selve ruten, og skal som standard kopieres fra en af standardruterne ved kørsel af installme.bat Undtaget fra dette er roadtextures fra New Roads. Disse må ikke fjernes af RR da de ikke er originalfiler.
Jeg har selv her på det seneste kæmpet en næsten umulig kamp med installme.bat og alle de fejl som RR har lavet i den. F.eks hvis du checker installme.bat ud kontra rutens lydfiler, vil du opdage at der stor set ikke er noge henvisninger til kopiering af lydene i din rute.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af ADU, 1/8-2005 12:30 (#14)

Erich har du haft SDK-1 ver. 2.0 installeret på din PC'er og fået den nævnte fejlmeddelelse?
Jeg har som nævnt udpakket ruten fra ZIP-filen og kørt "installme" på en "ren" MSTS installation. Jeg får ingen fejlmeddelelse, og det nævnte vejstykke er til stede i routeeditoren.
Ved den "gamle" SDK-1 var der enkelte brugere som havde en lignende fejl. De havde "new Roads" installeret.
Det skal måske igen nævnes, at SDK-1 ver. 2.0 ikke benytter X-tracks eller New Roads, og at ruten er lavet på en platform uden disse tilføjelser i MSTS.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af KimEast, 1/8-2005 16:34 (#15)

Hejsa. Har nu testet ruten UDEN X-tracks og Newroads og der er nu INGEN fejl nogensteder! Det vil sige, at det er Xtracks, og/eller Newroads, der sletter nogle filer de ikke burde slette ?!?!? Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 1/8-2005 16:57 (#16)

...og testet den MED X-tracks og NewRoads, og NU kommer der fejl , 2.77 km syd for Kolding St. Det lader til det kun er filerne textures\road4LaneT.ace og road4to2Lnt.s der kikser.. skummelt Sad 'men disse filer skal så manuelt kopieres over. fra EUROPE2\textures hentes road4LaneT.ace, og skal i rutens textures, og fra GLOBAL\shapes hentes road4to2Lnt.s og ind i rutens SHAPES mappe. Så skulle den være der... og den er der. NUL fejl nu !! Bortset fra det ser skiftespor mv BETYDELIGT bedre ud med Xtracks installeret, selv på SDK ruten.. Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af ADU, 1/8-2005 23:06 (#17)

Ja - det anede mig.
Jeg kan godt se at alle de narrestreger som kan tilføjes til MSTS kan se flotte ud.
Men i visse tilfælde giver det problemer - enten fordi det konflikter med de oprindelige filer i MSTS eller fordi der laves fejl under installationen af disse tilføjelser.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Skrevet af KimEast, 2/8-2005 00:17 (#18)

Jepz, men hvis man har flere ruter, SKAL man ha Xtracks og NewRoads installeret, og de går så også ind og "driller" SDK i dette tilfælde Sad Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 2/8-2005 08:39 (#19)

Hej Kim
Det skulle være nok at kopiere .ace filen road4LaneT.ace . Det er ikke nødvendigt at kopiere den tilhørende .S fil road4to2Lnt.s Da MSTS læser alle spor og vejstykker Direkte fra Global/Shapes

HAR man Xtracks og New Roads installeret på sin PC når man begynder at bygge en rute, er der jo stadig ikke nogen der tvinger en til at bygge ruten med disse ting.
Men der vil ske noget andet under pakning af ruten: Roadtexturerne er ikke helt ens i det tilfælde at man har New Roads installeret. Navnene er de samme men størrelse på .ace-filerne er forskellig. Dette vil gøre at når man laver sin installme.bat, vil man blive spurgt om man vil beholde de divergerende filer som ligger i ruten, eller om man vil lade installme.bat kopiere en "standardfil" i en af de 6 standardruter.
Et lille eksempel: Da jeg i lavede SEO fik jeg sagt nej til at beholde Henrik Fredborgs fine tracktextures i ruten, med det resultat at når der bliver vist billeder af SEO her og andre steder, har den de grimme standard tracktextures fra MSTS.

Der er en mulighed mere man kan bruge: Hvis du kun bygger ruter med Standardspor og veje, Kan du pakke ruten helt normalt uden at få installme.bat til at "gemme" divergerende textures. Du skal så når ruten er pakket lave en lille mappe der hedder Global/Shapes. I denne mappe kopierer så de shapes filer ind som du ved laver ballade med texturefilerne når New Roads er installeret. Dette vil overskrive brugerens "nye" shapesfiler med de gamle, hvorved at standard ace-filerne sagtens kan bruges. Brugeren vil heller ikke kunne se forskel ved kørsel på andre ruter.

Dette var så et par løsningmodeller til at klare roadtexture problemet. Jeg håber at du kan bruge det til noget.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af ADU, 2/8-2005 22:54 (#20)

Nu er det ikke Kim som har bygget SDK-1 ver. 2.0. Men han har lavet en utrolig flot signalopsætning til ruten.
Da jeg pakkede ruten gemte jeg netop de textures på den måde du beskriver.
Det gælder f.eks. netop tracktextures, skyer, sol og måne, vinterlandskab o.s.v.
Derfor er "mine egne" textures også med i ruten når den udpakkes.
Men at den konflikter med de forskellige tilføjelser der lægges ind i MSTS, kan der vel ikke tages højde for, når ruten laves på en "ren" MSTS installation.
Både Assensbanen og NFJ kommer snart til download i nye versioner på http://www.oldtimerklubben.dk
Begge uden X-tracks og NewRoads.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: