Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Problemer med ståltransport ringsted - kolding

Udskriv debat

Problemer med stÃ¥ltransport ringsted - kolding
Skrevet af Michael84, 9/3-2005 20:46 (#1)

Kort tid før jeg kommer til slagelse station får jeg følgende fejl beskeder, og kan desværre ikke forsætte.

"No extended shape data for DSB_MR4040.s"
"Failed to open shaped file routes\Denmark\Shapes\DSB_MR4040.s"
"Can't add car DSB_MR4040_AI to world"

Jeg har installeret MR 4040 med AI og hele svineriet, hvad gør jeg for at komme vidre?
Brugers avatar
Michael84

Lidt øvet

Antal indlæg: 14
Status:

SV: Problemer med ståltransport ringsted - kolding
Skrevet af KimEast, 9/3-2005 23:43 (#2)

Den der MR4040 kommer ude fra Høng linien, og venter på Slagelse for at komme til Ringsted. (Skulle egentligt ikke være en MR) Synes nu ikke jeg får den fejl når jeg kommer til Slagelse. Men prøver lige køre aktiviteten igen og ser hvad der sker og ikke sker i det område.. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af KimEast, 10/3-2005 00:18 (#3)

Hej igen! Har nu kørt strækningen indtil efter Slagelse. Well, du kan prøve dette: Man starter udenfor Ringsted. Kør først frem til hvor I-sign er for togene fra Roskilde. Hold der og se IC3, et MAt-tog i Venstre-spor, og RE mod Næstved komme ind. Derefter kører du selv ind på Ringsted og venter på grønt blink kl 16.00. Kør ud af ring, men stands efter U-signalet, når sidste vogn er forbi U-sign. Kig bagud (med 3-knap), og se I-signalet modsat. Godstog kommer fra Vest og ind på Ringsted. Derefter skifter signal for IC3 der kommer bagefter. Kør igen kl 16.05. - Kør gennem Sorø TIDLIGST kl 16.11. - Ved Slagelse indhenter du faktisk det IC3 der kørte før dig, plus der kommer Godstog og IC3 mod dig lige ved Slagelse. Plus der er MR på Slagelse, plus IC3 der er afgået Ring bagved dig og er ved at komme op BAG dig. Du har en DEL toge tæt på, og det kræver ret meget maskinkraft nu fra din pc. Det kræver ihvertfald at INGEN andre programmer kører udover MSTS. - Din fejl får jeg ikke, men er der ikke hukommelse nok, nægter den at ta et tog ind i systemet. (Hvor meget RAM har du?) Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Michael84, 10/3-2005 14:18 (#4)

Nu har jeg fået det til at køre, jeg møder MR toget, og det mangler den bagerste vogn, i det tredje togsæt, hehe.. Men nu kan jeg pludseligt ikke få grønt til at køre ind på Korsør station - jeg ankommer dertil ca. 2-3 minutter forsinket i forhold til køreplanen, og kan så ikke få grønt I-signal.. Har holdt og ventet i rigtig lang tid, men signalet skifter ikke. Hvad har jeg gjort forkert?
Brugers avatar
Michael84

Lidt øvet

Status:

Skrevet af KimEast, 10/3-2005 15:41 (#5)

Ved Korsør skal du helst komme før 16.30. Du får rødt I-signal, hvis det modkørende Godstog endnu ikke er kommet forbi dig, du skal nemlig i venstre sporet gennem Korsør, og tunellen , hen til Sprogø. Er godstoget ikke kommet, skal du vente på det kommer forbi Korsør. Ved desværre IKKE, om det har noget at sige på hastighederne på togene hvor hurtig ens egen CPU er, men man ved sgu snart aldrig Sad ... men prøv tryk på aktiviteten (packet activity) igen og se om det blir bedre nu. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Michael84, 11/3-2005 10:46 (#6)

KimEast skrev: Ved Korsør skal du helst komme før 16.30. Du får rødt I-signal, hvis det modkørende Godstog endnu ikke er kommet forbi dig, du skal nemlig i venstre sporet gennem Korsør, og tunellen , hen til Sprogø. Er godstoget ikke kommet, skal du vente på det kommer forbi Korsør. Ved desværre IKKE, om det har noget at sige på hastighederne på togene hvor hurtig ens egen CPU er, men man ved sgu snart aldrig Sad ... men prøv tryk på aktiviteten (packet activity) igen og se om det blir bedre nu. Hygge KimE

Det hjalp at installere aktiviteten igen, nu holder MR stille på Salgelse, og møder mig ikke på vej til Slagelse. Nu er jeg så på vej mod Middelfart, og skal se om jeg kan få de slukkede signaler til at fungere ved hjælp af tabulatoren.

Ellers super fed aktivitet - håber vi kommer til at se mere af den slags Grin
Brugers avatar
Michael84

Lidt øvet

Status:

Skrevet af KimS., 11/3-2005 11:47 (#7)

De beskeder der er omtalt øverst i denne tråd, er en normal besked, man får i MSTS, når systemet er
overbelastet. Programmet kan ikke nå at indlæse de oplysninger det skal bruge, derfor fejlmeldingerne.
Dette sker ofte i Denmark 1b, som er meget resursekrævende, især ved store aktiviteter, hvor der er
meget kørende og stationært materiel tilstede.
Derfor må det tilstræbes fra aktivitets byggernes side, især på denne rute, at tilsætte og afslutte
AI-trafikken så sent og så hurtigt som muligt, for at begrænse resurseforbruget.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af KimEast, 12/3-2005 00:22 (#8)

Hej KimS! Jamen du har ret. Selv MIN maskine fik problemer ved første delen af denne aktivitet ude ved Vigerslev. ALT for mange toge var i samme zone. (Smed så en del S-toge ud af zonen og det hjalp). Man skal så passe på ikke at blive forsinket, så har man problemet igen med en del toge der er på vej ind i ens zone. Smile Udover det er jeg ikke meget for at sætte Ai-toge på en kort strækning. Ved at de tider man laver IKKE kan overholdes, især når man kører godstog, og det er jo først når man skal møde alle togene, de indlæses i systemet helt. Wink Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 12/3-2005 00:25 (#9)

Og hej Michael84! Kan kun gi dig ret i at det er en super fed aktivitet Wink Wink !! Har haft mange jeg ALDRIG fik udgivet men slettede igen, da maskinen gik ned osv. Man skal passe på ikke at ha for meget myldretid, surt, da det jo er det mest spændende, men sådan er det nu Sad ... Men har flere, og bedre, aktiviteter på tegnebrædtet! Weee.. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 12/3-2005 02:46 (#10)

Joo, eller nej, mest nej.

Hele pathen indlæses, på det tidspunkt den er tilsat tidsmæssigt og der holdes øje med den hele tiden, ellers ved MSTS jo ikke,
hvornår den skal komme til syne. Det samme gælder statiske tog, de overvåges også. Det koster det hele.

Hele fidusen er, at der ikke køre flere paths, end højst nødvendigt, især ikke på de tunge steder, såsom Hovedbanegården,
KBH Gods, strækningen Enghave til efter Hvidovre og Glostrup.
Dette er de mest kritiske steder på hele Denmark 1b, især efter en eller anden Cool har udviklet en signal pakke med skjulte
signaler og mennesker på perronerne, der ellers er et flot stykke arbejde til et 13 tal, med pil opad.

Tag det nu ikke ilde op Kim, det er ikke ondt ment.

Dit arbejde er supert, det er bare synd, at ruten ikke kan bære den, men det har jo været diskuteret før.

Ja, jeg ved godt, at jeg roser flere gange, men dem kan du ikke få nok af.

Meeen, derfor små og så korte paths som muligt og uden for mange statiske tog, for at spare resurserne.

Og nu venter jeg, at få nogen på hatten Shockops:
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af KimEast, 12/3-2005 13:49 (#11)

Hej KimS! SLAMM! BANG! osv.. Nej, du får da ikke på hatten for du har jo ret! Kunne bare ikke lade være med at sætte folk på Hovedbanen, folk på Valby og andre store stationer. Og jeg ved da også godt, at der hvor der er over 1300 tiles i zonen, får alle problemer med Ai-toge, hvis der skulle komme en del på 1 gang i denne zone. - TIL ALLE: Har forresten skrevet i tidligere indlæg, at der ved min maskine blev brugt ca 400 MB RAM på et tidspunkt, så kan i bare få noget mere RAM Smile Smile .. Skrev så også, at alle Ai-toge sletter sig selv ved deres slut-sted, der jo frigiver RAM, men nogle IKKE gjorde det. (kan ikke være alle steder på een gang jo og se alle endestationer når der kommer et Ai-tog) Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Haddok, 14/3-2005 23:47 (#12)

Hejsa

det lyder som en super fed aktivitet men syntes bare ikke jeg kan finde den nogen som ved hvor den kan findes

Haddok
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet

Antal indlæg: 292
Bopæl: Smidstrup
Alder: 51
Status:

Skrevet af 95mira, 14/3-2005 23:51 (#13)

Hej Haddok og andre!

Jeg synes hele tiden vi glemmer at kigge i download-sektionen her på siden. Hvis man går ind under aktiviteter/danske, kommer der en samlet pakke med Ståltransport del 1 + 2 Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af KimEast, 30/8-2005 02:36 (#14)

Og det sidste: Den er taget ned fra denne side, da den gik ned for mange, var for omfattende, og var for god, så god at MSTS ikke synes om det Smile ... (Fik desværre slettet den helt her lokalt også, så hvis een har den aktivitet liggende, send den da lige til [mail][/mail] , kan jo være jeg laver den om Smile På forhånd tak.. ((husk, der er ny aktivitet til SDK-1 v.2 , den er faktisk rigtig god)) .. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 30/8-2005 21:16 (#15)

Har modtaget aktiviteten! Takker Claus for den hurtige respons Smile Smile .. OG jeg planlægger en REVIDERET udgave af denne aktivitet.. (Der starter.... Hundested !! ) Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af caa, 30/8-2005 21:42 (#16)

S.... godt Kim, Grin det bliver bare dejligt, at selv køre toget, istedet for at kigge på. har set på toget i Skævinge ( HFHJ ) altid. har boet lige ved banen. Hilsen Caa Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet

Antal indlæg: 398
Alder: 53
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Vista-problemer Snik-Snak 45 04-08-2010 13:40